DIY AD Envelope generator?

SirSickSik

zwaar behaard lid
ola ola,
is er hier imenad die mij kan vertellen of&hoe ik ubersimpele attack-decay envelope generators kan maken voor mijn eurorack modular?
liefst zou ik gewoon onderdelen van oude apparaten gebruiken, heb hier nog een oude behringer eurorack mixer liggen en nog een hele zooi andere spullen die ik kan harvesten..

Doel is om ze te gebruiken voor de pitch en volume envelopes van percussie geluiden. ze hoeven ook niet perfect te zijn. maar wel snel

ah, dat ziet er wel behapzaam uit inderdaad.
Is die comparator aan het begin eigenlijk noodzakelijk als ik m voornamelijk met gate/trigger signalen wil gaan triggeren?

Is die comparator aan het begin eigenlijk noodzakelijk als ik m voornamelijk met gate/trigger signalen wil gaan triggeren?

Ja want die fungeert sowieso ook als buffer.

En het release voltage moet onder de 0V liggen omdat anders die condensator niet leeg loopt door de spanningsval over D4. Anders blijft je AD steken op 0,7V.

En die uitgangs opamp is ook noodzakelijk vanwege z'n hoogohmige ingang.

Maar je gaat zat opamps vinden in een mixer...

nou vooruit dan maar ;) ik zal me dan wel aan het schema houden :D dan zal ik binnenkort maar eens op onderzoek gaan door mijn huis heen en kijken wat ik allemaal kan sacrificen aan de muziekgoden :P

als je dit schema vergelijkt met de meeste andere valt het mij op dat de waarde ban de pots heel laag is (meestal nemen ze hiervoor 1meg) en de condensator is ook erg groot. gaat dat de voedingslijnen niet overbodig belasten?

Een Attack Release enveloppe is voor de gate van keyboard, niet echt voor drums, of je zou hele korte noten aan moeten slaan.

Als je nou gewoon een elcotje pakt voor alleen decay, en een weerstandje ervoor om een beetje attack te krijgen voor de klik weg te halen,
dat is geschikter voor drums die gespeeld worden met een kort trigger pulsje.

Een Attack Release enveloppe is voor de gate van keyboard, niet echt voor drums, of je zou hele korte noten aan moeten slaan.

Als je nou gewoon een elcotje pakt voor alleen decay, en een weerstandje ervoor om een beetje attack te krijgen voor de klik weg te halen,
dat is geschikter voor drums die gespeeld worden met een kort trigger pulsje.

kijk, zoiets zoek ik nou, zo kan ik vast wel 8 van die dingen in een module kwijt :P is hier een schema van zodat ik de goede waardes kan zien?

Met een potje net als het schema in bijvoorbeeld de 909 is die ook instelbaar.

Trigger in -> weerstandje voor attack -> elco aan de min -> naar de drum vca.
Eventueel instelpotje naast de elco naar de min, met een extra weerstandje zodat er geen kortsluiting ontstaat.

Back