Nieuwe track minimaal & dubby

bodo

vibrate on
Heb (eindelijk) nieuw probeersel uit, genaamt 'Cast'
Cast.mp3
Duurt wat lang en er is weinig variatie, maar heb er toch plezier aan beleefd.
Bijna volledig (buiten de bas uit JP8000) met VSTi gemaakt, maar dat doet er natuurlijk niet toe :)
Staat ook op Clevermusic , is web-label met allerlei minimale, clicky house nummertjes (moet wel registreren, maar is spam-vrij hoor).

Groeten

apart dingetje.
niet echt mijn stijl, maar ik denk redelijk geslaagd.

wel een opmerking over die onderste (laagste) bas (of basding).
ik had er geen problemen mee, en waarschijnlijk niemand op dit forum,
maar ik vermoed dat er vele mensen zullen zijn, als ze je mp3 gaan beluisteren dat
bepaalde subtiliteiten van die bas niet te horen zullen zijn op slechte computerluidsprekertjes...

eum, ja, da was het. kan er verder weinig aan toevoegen.

succes verder!!
:doei:

cloudy

feedback

feedback

Klinkt prima, ik zou er niet bij zetten dat het lang en monotoom is want veel vergelijkbare tracks zijn nog veel langer en monotomer. Ik zou trouwends ook nergens "clever" op zetten, dat soort dingen kan je beter aan anderen over laten, maar enfin, het is niet jouw site.

Meer bij maken en opsturen.

Op zich vindt ik em wel cool, maar op 1 of andere manier kan ik er niet helemaal inkomen,
terwijl het opzich wel een soort trance nummer is (niet te verwarren met wat ze tegenwoordig trance noemen).
Welk lekker creatief bezig geweest :okdan:

P.s. Kasssen, ik herken je op je avatar :D

Ja, de bassen (ook kick) zitten allemaal érg laag, waarschijnlijk wat tè.
Zal volgende keer een tweede iets hogere baslijn erbij plakken, zodat er niet alleen luchtverplaatsings-bas te horen valt.

Bedankt voor de complimenten, en ben al bezig met nog een trackje in deze 'stijl'.

Heel relaxed. Lijkt naar mijn mening wel wat op Pole, met name de geluidjes waar je mee begint en die lage sinus bas. Het geluid dat er op 1.30 inkomt zou ik er niet instoppen of iig veel minimaler maken. Af en toe een keer laten horen ipv doorlaten lopen.

Gave stijl! Mooi nummer; 'k krijg alleen (ook) de lage subs er niet uit (uit m'n speakertjes..) Ik hoor NET een kick op de achtergrond..
Da's jammer.

Leuk nummer. Vind wel dat die hi-hat af en toe uit de maat gaat (moest dat zo?)
Goed gespeeld met effecten. Maar pas op met delays (ik hoor toch wel wat tiks)

Dit kan bij een natuurdoku over duistere dieren ofzo.:okdan:

Jahoo! Eindelijk iets echt abstracts hiero!. Heel cool nummer, lekker vaag met al die reverbs en zo. De bassen zijn soms wel erg laag en vallen bijna weg. Ook ist soms een beetje vlak, een beetje meer variatie in de drummetjes die er in het begin al in komen?
Kun je nog tien van zulke nummers maken, op CD zetten en naar me toe sturen?;) Wat was de inspiratiebron hiervoor? Sender Berlin/Wauvenfold/Pole oid?

erg lekker dit..... al zou ik iets meer gefreak willen, net iets minder monotoon..... zit aan lekkere dub-delays enzo te denken..echte dub-effect-truukjes om het wat meer afwisselend te maken zonder dat het monotone hypnotische verdwijnt...als het ware ;)

goede track:okdan:

lekker met die reverbs gespeeld. misschien nu nog een lekkere drumpartij erbij in het midden van de track (voor de verrassing) en dat met die te lage kick is al gezegd. dus daar zeg ik niks over:doei:

Back