Yamaha MT8X multitracker, knopjes

sjeff

Ouwe rot
Hey allemaal,

Ik heb hier een Yamaha MT8X multitracker waar na 'inspectie' de transport knoppen het niet altijd goed doen.
De Rehe-Rec/play & Stop knop hebben hier regelmatig last van waardoor opnemen erg lastig gaat. De rest werkt wel fatsoenlijk.

Ik heb hem al een keer opengehaald om het plaatje schoon te maken en de soldeerpunten te checken. Niks mis mee, maar helaas was het zo nog niet opgelost...
Ik ga dus zo de connectors nog even checken, en hoop dat het zo opgelost is! 8)

Had ook al een draadje gestart op gearslutz, maar heb daar alleen kijkers ipv reacties. :Z Google geeft me ook vrij weinig informatie trouwens.
Dus als iemand nog info/tips heeft om dit op te lossen.. GRAAG!

QEdUwTV.jpg

Helaas werkte dat dus ook niet.

Ik denk dat de drukknopjes op de printplaat aan 't einde zijn. Deze dus..

3vvybaf.jpg

Iemand een idee hoe zoiets heet zodat (of waar) ik dit zou kunnen vinden bij bv: conrad?
Soldeerpunten zien er namelijk gewoon fatsoenlijk uit naar mijn mening.

H5dRf6p.jpg

Alvast bedankt!

Gr. Sjeff

misschien kun je de originele remote (rcm1) vinden (of zelf eentje bouwen.) is niet zo moeilijk en zo bespaar je de wear and tear op jouw unit. Mocht je m niet meer willen reparen dan houd ik mij aanbevolen om m over te nemen voor onderdelen. ik zit te springen om een display voor mijn MT8xII ;)

Hey Sjeff, ik heb ook een mt8x met hetzelfde probleem. Heb je de switches uiteindelijk vervangen? Was het probleem daarmee opgelost?

Back