Yamaha TQ5 Onderdelen

Status
Please reply by conversation.

Synthmule

Stamgast
Wie heeft hier een TQ5 staan die ik voor onderdelen kan gebruiken?
Ik heb een TQ5 waar het display van beschadigd is...niet het raampje waar het display achter zit maar het display zelf.
Als iemand hier een donor TQ5 of het display los heeft dan hoor ik graag!

waarschijnlijk is dit gewoon een standaard display dat je kan vervangen met een el cheapo van ebay china

Ik heb al gekeken...ze zijn niet hetzelfde...het moet exact hetzelfde zijn.
Bedankt voor je reply!

Ik heb geen digitale camera...en geen telefoon die dat kan...ik heb nog steeds een oldschool telefoon.
Maar ik heb de TQ5 opengemaakt en het display ziet vast met lipjes die om de printplaat zijn gesoldeerd, het is een Hitachi Display...40x2 Alphanummeric Dot Matrix LCD...de displays die ik heb gevonden zijn de verkeerde kleur...wit met blauwe achtergrond, zwart met een groene achtergrond enz.

is volledige display incl printplaat dat je moet vervangen..
kleur is toch niet zo erg? of moet het er echt terug als origineel uitzien? (in dat geval kan je eens kijken in de cataloog van http://www.matrixorbital.com of andere display fabrikant)
eender welke oplossing lijkt me beter dan een zeldzaam 25 jaar oud display te zoeken ;)

maar goed, je weet maar nooit natuurlijk dat iemand een kapotte TQ5 heeft voor je.

Het is inderdaad het gehele display die vervangen moet worden..
Mijn hoop is inderdaad gevestigd op een TQ5 voor onderdelen...
Ik zal het linkje even checken...bedankt voor het advies!

ik bedoelde in feite crystalfonts ipv matrixorbital.. Maar goed, even gekeken voor je en ze hebben de 40x2 displays niet in oranje.
op www.aliexpress.com kan je er wel wat vinden, prijs $15.75/stuk, free shipping (wel per 2 te kopen)
zo'n led backlight display zal ongetwijfeld mooier zijn dat de ouwe meuk dat er nu in zit.
oranje is echt moeilijk te vinden bij de traditionelere electronica webshops, grijs,zwart,wit,geel,groen geen probleem

Ik heb even gekeken...er zitten wel mooie lcd's bij!
Er zit een electronica expert in mijn stad..ga even vragen of dat erin gezet kan worden!
Nogmaals dank voor de moeite!:peukie::koffie:

Status
Please reply by conversation.
Back