Yamaha SY 99

Eric Paulsen

Nieuwkomer
Hallo . Ik wil mijn floppydrive naar usb en batterijen vervangen voor mijn yamaha sy 99. Graag plug en play. Wie weet waar ik dat het beste kan kopen.

Hartelijk dank. Weet u misschien ook hoe ik aan zoveel mogelijk geluiden en instrumenten op een usb stick kan krijgen voor de nieuwe floppydrive (usb) yamaha sy99

wat bedoelt u?
hoe u aan zoveel mogelijk geluiden geraakt?
of hoe u die hoeveelheid op een floppy zet?

-weet dat de max hoeveelheid steeds beperkt is tot 1.44MB, zijnde de max. capaciteit van een floppy
(je kan wel heel veel floppy images naast elkaar zetten op zo'n USB floppy emulator)

Ik heb niks meer aan mijn floppy's., omdat ik straks een usb drive heb in mijn synthesizer. Ik wil natuurlijk zoveel mogelijk geluiden en instrumenten hebben op een usb stick Misschien dat ik iemand een usb stick kan sturen die hem voor mij aan instrumenten enz kan helpen voor de Yamaha Sy99. Hoeft natuurlijk niet voor niks, maar ook niet overdrijven. Mijn Foppy drive werkt niet meer.

weet dat het heel tijdrovend is om floppy's om te zetten naar USB images
reken op 10min per floppy (incl controle)
er zijn de laatste maanden rapporten van programma's die Low Level images kunnen trekken via USB-Floppy maar die zijn/heb ik niet bevestigd (werkend)
je hebt eigenlijk een computer nodig met ingebouwde floppydrive ; ik gebruik omniflop om images te trekken die nadien gelezen kunnen worden door je USB floppy emulator

Als er een synth is waar ik gemakkelijk online veel patches voor kon vinden was het wel m'n sy77. Alleen is m'n 77 al jaren floppyloos en laad ik die patches gewoon via sysex.

Heel hartelijk bedankt voor alle steun. Wat ik schrijf is niet zielig bedoeld. Ik ben71 jaar strottenhoofdkanker gehad (35 bestralingen & de nodige chemo's) Ik ben al dolgelukkig dat ik na jaren mijn studio'tje weer heb aangesloten met behulp van ai. Het kost mij veel moeite om alles te begrijpen hoe het tegenwoordig gaat in de muziek wereld. Mijn top waren de 90er jaren. Bij het plaatsen van mijn yamaha sw1000xg
geluidskaart erachter dat het pci slot niet de juiste voltage had van 5 volt die de oudere computers in de tijd van windows xp wel hadden. Dus een oude computer op marktplaats gekocht.

Ik hoop dus dat iemand die een Yamaha SY 99 heeft met een usb station en instrumenten enz op een flashdrive heeft staan, die voor mij wil kopieren zodat ik niet al die handelingen moet uitvoeren. Niet omdat ik lui ben, maar het lukt mij gewoon niet meer.
Gr. Eric Paulsen

Laat ik het simpel stellen. Ik vind een gast met een sy99 per definitie niet zielig. Het was het Chick Corea jaren 90 vlaggenschip en als ik geen 77 gad gehad had ik al jaren terug een 99 gescoord. Maw, ok ben zieliger dan jij ;-)
Maar serieus , via simpele sysex laad je zonder enige moeite al die patches zonder het gedoe van floppies of usb sticks. Waarom zou je dan nog de usb route willen?

Ik hoop dus dat iemand die een Yamaha SY 99 heeft met een usb station en instrumenten enz op een flashdrive heeft staan, die voor mij wil kopieren zodat ik niet al die handelingen moet uitvoeren. Niet omdat ik lui ben, maar het lukt mij gewoon niet meer.
Gr. Eric Paulsen
Hier kan ik je wel bij helpen. Stuur gerust een privébericht.

Back