80's Esque (WIP)

MacGyverGear

midi-life crisis
Eindelijk weer een experimentje binnen Ableton 'n beetje kunnen uitwerken..
Blijf vaak hangen bij het opnemen van clipjes en dan een beetje jammen.. die rottige arrangement view wil maar niet wennen. :frons:
Mis ook een heleboel van de tools die ik binnen Cubase wel heb maar ja, dat jammen met die clipjes binnen Ableton is toch wel de bom.. :luv:

Het is nog in een niet ver gevorderd stadium, drummeldingetjes moet nog een hoop aan gebeuren, en dat einde.. ja 'k weet het :D maar ben ff benieuwd hoe ie tot dusver bij jullie valt :)

https://soundcloud.com/macgyvergear/80s-esque-wip

mooi en warm eigenzinnig sfeertje!

ik vind alles ok behalve dat dunne 'dingetje' op 0:32 en ook weer 2:30

t.o.v. de rest vind ik het niet passen in de totale klank. beetje lullig en onderkoeld...en ook gort droog..terwijl de rest als een fijn warm bad klinkt!

daar EN tegen vind ik die dingetjes op 0:48 juist weer heel geslaagd.

maar ik wil niet snappen..ik wil genieten! ;-)

wat mischien wel zou kunnen werken is dat 'funky monosynth' dingetje een octaaf lager spelen.

wat daarna komt gewoon zo laten. misschien levert dat ook meer opbouw op ook

Vanaf 1:35 vind ik hem echt helemaal geweldig worden. Heerlijk die tegendraadse akkoordjes links en rechts. Is je mix al zoals je hem wilt hebben?

Maar weer een lekker dingetje zoals we van je gewend zijn. Bijna jammer dat je niet 25 jaar eerder geboren bent.

Ha mensen, thanx voor het luisteren en de eerlijke opinie natuurlijk.

Six voelt de bedoeling achter die freaky lead heel goed aan idd.
Weet niet of het nou zozeer het geluid is wat het contrast zo groot maakt maar Marsmusica, u heeft zeker een punt.
't Is idd wat droog met die wollige padjes in de achtergrond.. thanx iig :)

Dat freaky leadgeluidje zelf ben ik helemaal verliefd op.. staat ook niet voor niets als eerste preset geprogrammeerd :D
Uiteindelijk is het maar het kale, ongefilterde geluid van twee zaagtandjes uit een synthje die random driften ten opzichte van elkaar, maar dat vind ik zo lekker klinken als ik er mee speel :)
Maar.. liefde maakt blind zeggen ze weleens dus ik ga me nogeens in mijn relatie met dat geluid verdiepen.. oktaafje lager inspelen of misschien een beetje tweaken of layeren.
Het lead geluid wat er rond 0:48 inkomt zijn 2 geluiden gelayerd, en die lead werkt dus kennelijk wel.. dat wordt dus nog even jammen :)

@ Brutal Bass: Thanx man!! Dat padgeluid vind ik zelf ook erg lekker klinken, maar moet er moet wel een berg laag uit nu ik het zo terug luister, tja we blijven sleutelen :)

@ Daniel: Thanx!! Een Cabriotrack maken.. da's een mooi uitgangspunt :okdan:

@ Dr v. Loungeberg: Dank voor de comment en het luisteren. Het thema vanaf 1:35 heb ik wel redelijk veel tijd in gestoken, en ben ik zeer tevreden over.
Het algehele mixgebeuren is nog wel een van die aandachtspuntjes ook, net zoals die padjes in het begin bv.
Mis zoveel comfort wat ik binnen Cubase wel heb en kan nog steeds de overstap niet maken. Moet een hele berg plug-ins gaan verplaatsen, aangezien je binnen Ableton maar een directory kan toewijzen waar je Plug-ins staan.. beetje jammer. :(
Heb nog niet mijn ouwe vertrouwde EQ's kunnen gebruiken, wel wat op de mixer geEQed bij het opnemen, maar in een mix pakt alles toch weer anders uit.. ach, zo blijf je bezig zullen we maar zeggen :)

Mooie melodie, jij hebt toch ook een bepaalde eigen stijl.

De akkoorden doen me op de een of andere manier denken aan iets wat ik vroeger gehoord heb, maar ik kan het niet plaatsen.

De drums vind ik zelf een tikkeltje 'schraal', die mogen allemaal wel wat dikker/dieper klinken vindt ick.

Hoe het eindigt met de hogere akkoorden vind ik ook mooi, mag je van mij nog wel twee keer toepassen in de track :)

Thanx :) Heb heel soms een beetje het idee dat de sounds en iets van de akkoorden wel weg heeft van Slave to the Rhythm van Grace Jones... maar als jij op een andere sound-alike komt.. let me know.

Drums en structuur ga ik nog wel een en ander aan editen.. dus die tip ga ik meenemen. :)

Update geupload :)

Heb 'n paar lagere laagjes onder de funky lead aan het begin erbij gespeeld en nog een sfeer 'sweepje' eronder gezet :D
Verder wat kwadelijk laag uit de begin pads gesloopt en had nog wat inspiratie gekregen net voor wat vocals.. :mega:

Voor de rest van het weekend geen tijd meer helaas.. volgende weer maar weer verder :)

:okdan:

:)

Ik krijg spontaan zin in Paradisco :okdan:

Hehe.. :)

Vind, om eerlijk te zijn nu 'k het terughoor de 'funky lead' aan het begin eigenlijk weer iets 'te' verzadigd nu.. misschien is ie ook iets te staccato.. van de week nog maar es aan sleutelen :)

op zich snap ik, net zo als 6trak, dat 'funky lead' dingetje wel.
ik ben zelf wel benieuwd wat het wordt als het een octaaf lager wordt gespeeld, of zelfs 2 octaven.....
een soort bariton 'funky lead'

misschien is dat alles en hoeft er verder niets aan veranderd worden..gewoon zo gortdroog en beng funk!

Er zit nu sowieso een oktaaf onder.. maar die vond ik solo (alleen dus) iets minder binnen arrangement passen..
Het layer truukje werkt vaak wel, maar niet altijd natuurlijk. Van de week nog maar es wat aan puzzelen. :)

Back