Trance / Hardcore synth module? Weinig opties blijkbaar?

Hoi,

In de Trance, Hardcore en Hardstyle wordt vaak gebruik gemaakt van de Virus synth. Het lijkt er soms zelfs op dat luisteraars deze "detuned saw-sound" zelfs verwachten..
Is er naast de Virus en JP echt geen andere synth(-module) waarmee dit ook mogelijk is?!

Zoals gezegd met iedere synth met minimaal 2 saws die je van elkaar kan detunen kan dit.

Qua software zijn er ook legio mogelijkheden. Om er maar een paar te noemen: Sylenth1, Nexus, Synth1, Massive, Superwave P8, Omnisphere, JP6K en nog zoveel andere (gratis) vsti's.

Ik zou in ieder geval niet gaan proberen te innoveren twee compleet dode muziekstromingen. Die paar boeren die nog naar "melodieuze" hardcore luisteren en het soort kaastrance wat je met een JP-8080 maakt maak je alleen maar blij met nóg een keer de zelfde poepsaaie meuk lauw opgewarmd uit de magnetron.

Boeren!!!!! Ik heb de stront nog aan m'n klompen zitten, hahahaha.

Sommige mensen zijn echt kortzichtig he :). Niet dat dat verboden is, overigens. :D

JP-8080 / Virus supersaw muziek is kortzichtig, niet ik.

Dan heb je vast deze track nog niet gehoord:

:) :okdan:

Valt me erg tegen voor Ophidian. Wel spannend zo'n filmstemintro en -break, je zal eens een nummer hebben wat gewoon lekker doorramt.

Valt me erg tegen voor Ophidian. Wel spannend zo'n filmstemintro en -break, je zal eens een nummer hebben wat gewoon lekker doorramt.

Dan is het grappig dat angerfist met zijn ''kortzigtigheid'' de enige hardcore dj in de top 100 dj's is.
Ook raar dat deze 2 ''dode'' muziekstromingen populairder zijn dan de ''levendige'' melodieloze hardcore. Ik vind het allemaal leuk, en de detuned saw vind ik prima. Alleen vind ik persoonlijk dat het nieuwe er wel af is het tijd word voor iets nieuws.

Deze synth is gewoon lekker en standaard. En ook nog eens makkelijk toe te passen op veel kicks.
Nou moet ik zeggen dat ik tegenwoordig veel nieuwe dingen hoor en er toch zeker wel artiesten zijn die de saw achterwegen laten

Ik ben ook geen boer bikkel, al zou je dat misschien wel mogen zeggen gezien mijn afkomst :).

Anyway, ik vind dat je toch wel een beetje gelijk hebt. Superafgezaagd zullen we maar zeggen.

Maar er is naast de supersaw-hardcore nog zoveel meer tegenwoordig, wat niet "dood" is. :) Luister er eens naar en wellicht kan je je mening dan bijstellen.

The Outside Agency ofzo is een goed beginpunt.

Ik ben echt een bodyshock fan, en echt geen idee waarom.
De supersaw is easy to do, maar ik vind dat je met veel filter technieken erg veel dingen kan doen.
De supersaw gebruik ik eigenlijk enkel als layer of een korte fx, het is gewoon een verdraaid simpel en easy to use dingetje.

Back