leuke thuisknutsel :)

L.A. Her0

High Tech Soul
ik sinds kort een Korg Volca en ben dan thuis wat aan het jammen.. deze week mocht ik een tr-909 lenen (!!) en dit is wat ik in elkaar geknutseld heb :doei:

(gear: Yamaha rx-7, Boss dr-5, Korg volca and TR-909, Yamaha MG10/2 mixer en Yamaha kx-390 tapedeck)

https://soundcloud.com/mien0ruis/serious-beats-91

Heb je nou je hond gesampled joh?

Ik hou niet van zagen, en dat hier toch redelijk nadrukkelijk aawezig. Verder vind ik het wel lekker. Je percussie klinkt wat ver weg, kick eigenlijk ook wel. Heb je daar iets van een verb opgezet of zo?

Heb je nou je hond gesampled joh?

haha, ik heb die opmerking nou al 5x gehoord (op andere fora) nee, het is gewoon de Yamaha rx-7 en dit geluidje zit in meerdere drumcomputers uit die tijd (jaren '80)

het verhaal gaat dat werelds allereerste sample het hondje was van Harry Chamberlin met zijn The Chamberlin. in de jaren '80 had bijna iedere drumdoos dat geluid en je hoort het vaak in oudere house tracks.. 8~

haha, ik heb die opmerking nou al 5x gehoord (op andere fora) nee, het is gewoon de Yamaha rx-7 en dit geluidje zit in meerdere drumcomputers uit die tijd (jaren '80)

het verhaal gaat dat werelds allereerste sample het hondje was van Harry Chamberlin met zijn The Chamberlin. in de jaren '80 had bijna iedere drumdoos dat geluid en je hoort het vaak in oudere house tracks.. 8~

Sorry man :). Wel geinig om die uitleg erbij te lezen.

Sorry man

haha, ik heb die opmerking nou al 5x gehoord

ik weet niet hoe het overkwam maar dit was een reactie van verbazing. ik heb die rx-7 al sinds 1994 en dat geluid is voor mij al zo doodnormaal. dus het verbaasd me dat er zo veel reacties komen op dat geluidje :engel:

Oeh lekker begin jaren 90 geluidje :okdan:
Channel X Rave The Rhythm idee (is nog een andere track wat meer op jouw geluid lijkt maar kom er even niet op) *ergens in mijn platenkast moet hebben staan

Dat zijn allemaal allemaal geen synths en toch hoor ik synths

de 909 ken iedereen :halleluja maar de rest komt uit:

zaagtand: Korg Volca Bass

Choir sound: Boss dr-5 (daar zitten bijna dezelfde geluiden in als de Roland mt-32)

hi hats, snare, percussie, tambourine, hondje enz: Yamaha rx-7

@ Warehousegroove: Channel X Rave The Rhythm jaaa, dat is inderdaad wat ik o.a. in gedachten had! :D

Er is een andere track die dichter bij jouw maaksel in de buurt zit (zaagtand modus) zal even (als ik tijd heb) even kijken welke dat precies is.... :)
Vindt die Volga bass toch wel lekker klinken :D

Back