Minibrute vs Microbrute

duMMy

Ingeburgerd
(Was hier al een discussie over? Ik heb het niet gevonden.)

Wellicht een mooie aanvulling op mijn GEM S2.
Maar welke? :?

De Arturia Minibrute of Arturia Microbrute?

Ik zoek vette, zware, agressieve (metal!) geluiden. :duivels: (voor bass en lead)
Arpeggiator (snelheid!)
Sequencer
externe audio fiteren
voldoende aansluitmogelijkheden
Makkelijke bediening (overzichtelijk)
Uren en uren speelplezier!

Ik wil hem direct maar ook midigestuurd bedienen.

Wat ik zelf kan bedenken:

Micro = de helf goed koper
Mini = handige holdfunctie

Groet Vincent

Ofwel is het arpeg ofwel seq.
Als je samen wil moet je beiden kopen...
Doe nog wat huiswerk ;)

Ah. Ik was van mening dat ze beide zowel een arp als seq hebben.
Dan...
In heb natuurlijk al de seq op mn Gem. Maar toch gaat mijn gevoel naar de micro. Die mod matrix lijkt me wel gaaf (en vintage!). En van wat ik van YouTube moet geloven is die ook iets krachtiger en bruter in zijn sound.

Of zie ik een groot voordeel van de mini over het hoofd?

Mini is ook midi dacht ik, met aftertouch
En 4 extra faders natuurlijk...
Vorig jaar was de mini da bomb. Nu de micro. Voel ik daar een hype?

Ah. Ik was van mening dat ze beide zowel een arp als seq hebben.
Dan...
In heb natuurlijk al de seq op mn Gem. Maar toch gaat mijn gevoel naar de micro. Die mod matrix lijkt me wel gaaf (en vintage!). En van wat ik van YouTube moet geloven is die ook iets krachtiger en bruter in zijn sound.

Of zie ik een groot voordeel van de mini over het hoofd?

MiniBrute lijkt mij persoonlijk beter bespeelbaar. Grote toetsen, vibratie functie.

als je arpegiator én seq wil is de bass station 2 meer je ding. Enkel mist die cv en gate, dat is wel spijtig… Ik heb 'm net besteld, komt deze week aan 8~

Om het je nog iets lastiger te maken, Arturia komt met een MiniBrute SE (Special Edition) welke houten zijkanten heeft en een step sequencer:

MiniBruteSE_quart_650.png

http://www.arturia.com/evolution/en/products/MiniBruteSE/intro.html

wist niet dat de SE ook een sequencer kreeg. Daar gaat de waarde vd eerste versie. Godver.
Als ze zo snel al updates gaan uitbrengen als met software koop ik weldra enkel nog 2e hands

Wat ik zo 'erg' vind, is dat ondanks al die o zo enthousiaste filmpjes, ik de klank 95% vd tijd vind zuigen.
Misschien is mijn hoofd gewoon stuck in the 80's en klinkt arturia 70's of zo :)
Ik volg nog wat les en indien de minibrute niet tegen de zomer overtuigt gaat ie weg.

Laatst gewijzigd:
wist niet dat de SE ook een sequencer kreeg. Daar gaat de waarde vd eerste versie. Godver.
Als ze zo snel al updates gaan uitbrengen als met software koop ik weldra enkel nog 2e hands

Kijk het filmpje van Mark Doty op zeg 8:00 minuten. Schaf een MicroBrute bij je MiniBrute aan en je hebt meer dan één van die twee alleen... :D

Ik vond die MiniBrute SE op de Messe erg fraai, ziet er mooi uit in die nieuwe behuizing. Klank was ook niet verkeerd. Is de prijs al bekend?

prijs is 550 vd SE
Zou ik nog 350 a 330 maken van de mijne? Met wat pech niet eens...

prijs is 550 vd SE
Zou ik nog 350 a 330 maken van de mijne? Met wat pech niet eens...

Nogmaals, bekijk dat filmpje van Mark Doty nou nog eens. Dan lijkt het mij niet verstandig je MiniBrute weg te doen voor een MiniBrute SE. Veel zinniger is het om een MicroBrute samen met je MiniBrute te gebruiken.

Dat filmpje bekijken, deed ik, ik vond enkel het allerlaatste stuk goed klinken, dat schreef ik dan ook…
Ik denk dat ik eerder de arturia wegdoen om er géén meer in huis te halen. mini + micor is voldoende geld uitgegeven om een betaalbare moog in huis te hebben.
Saint Joe had er ook al een video van die me niet kon boeien om 'm helemaal te zien qua klank.
Smaken zullen dan toch verschillen, hopelijk komt morgen mijn bass station aan want keymusic maakt er een verdomd boeltje van… Ze belden vandaag zelf omdat 't mis loopt… Man man

Ging mij niet om de geluiden die Doty laat horen maar om de configuratie van de MiniBrute gecombineerd met de MicroBrute. Door de note priority te veranderen kun je op bijvoorbeeld de MiniBrute 2-stemmig maken, oftewel duophonic.

Vergelijkbare discussies

Back