[Gitaren!] ROCK

trigg

Brass Intelligence
Uitdaging:
Neem een dagje voor de lol wat op met een paar vrienden en probeer er vervolgens een dikke rocktrack van te mixen. Aardig lastige klus als je toch eigenlijk je meer thuisvoelt met beats, vst's en moogs...

Anyway, dit is het resultaat:
https://soundcloud.com/the-firewires/like-fire

Voor het geval die embedded link niet werkt: https://soundcloud.com/the-firewires/like-fire

muziek mixen is altijd persoonlijk natuurlijk. leuk muziekje style doet me juist meer aan de stone temple pilots herinneren. Voor deze muziek heb je eigenlijk ns10's nodig dat hoor je ook een klein beetje . (te)veel tussen 40 en 80 te weinig tussen 100 en 160 . mid klinkt wel oke en te weinig hoog. verder zeer :okdan:

Dre> volgens mij heb je wel een punt kwa mix... er zit idd teveel in dat gebied rond de 40-80 en te weinig daarboven.. hoog kan ook beter

eigenlijk kan alles beter, maar aangezien dit ook een one-time-project is moet ik ook een keer een streep trekken... :D

1 nieuwe versie moet nog wel kunnen though ;)

Als liefhebber van het genre kan ik zeggen dat ik dit erg leuk vindt. De mix mag nog wel ietsje aangepast. Ik denk ook dat je nog wat aandacht aan de vocals kunt besteden. Die klinken nog wat te droog in mijn beleving. Is ook een smaakkwestie natuurlijk, maar zo'n uithaal doet gewoon wat meer bij mij als er wat delay en/of reverb op zit.

Klinkt goed, en inclusief solo's!
Gitaren hadden van mij wat meer overdriven mogen zijn, ik vind ze wat clean en artificieel.
Komen de sounds uit de pc/effectdoos of versterker met mic?

Klinkt goed, en inclusief solo's!
Gitaren hadden van mij wat meer overdriven mogen zijn, ik vind ze wat clean en artificieel.
Komen de sounds uit de pc/effectdoos of versterker met mic?

Combinatie.
Een aantal dingen met mic opgenomen en ook clean opgenomen en met guitar rig geprocessed.,

Ben het met je eens dat het nog niet ECHT dik is

in mijn optiek hoeft het niet altijd maar het vetste en dikste geluid te zijn.
het klinkt nu juist door het gitaargeluid meer oldskool, vinnik prima....:okdan:

:mega:

Ik vind de gitaren ook niet "echt dik".
Maar ik vind ze wel goed werken op deze manier in dit liedje.

Volgens het journaal zijn de meningen verdeeld over Synthforum-liedjes ...

bfi5ar.jpg

volgens mij wil Sequential_Tom iets zeggen want hij is het ergens niet helemaal mee eens!

• We stellen ons in op puur ontvangen
  • Wij schieten niet meteen in de verdediging
  • Het gaat om werkwijze niet persoonlijk bedoelt.
  • Luister nog eens naar het argument , kan ik er nog wat van leren?
  • Vat het geheel samen.
  • Wat ga je met de feedback doen en communiseer dit.
  • Bedank de feedbackgever, het is en cadeautje dat je krijgt.

haha niet serieus happen.

Laatst gewijzigd:
Back