Tips gezocht voor afmixen

SearchTheBass

Trying to get big
Hallo, ik heb een nieuwe track gemaakt.
Ik vind het afmixen van een track nog moeilijk.
Hebben jullie misschien tips voor het afmixen van een track.
(Tips over het maken van een track zijn ook welkom)

Alvast bedankt.

haha, grappig om te zien ;)

Mooie plaat maar je synth staat veel te luid t.o.v. de kickdrum..

Ivm het mixen.. Misschien een goed idee om Fuad Murad eens te contacteren voor een mixing- en masteringsvideo.. Je betaalt 50 euro voor de video, maar dat is het meer dan waard.

https://www.facebook.com/fuad.murad.33

Zeg maar dat Gloomer je gestuurd heeft.. krijg je mss nog korting, haha ;)

Je kick staat veel te zacht voor dancemuziek. Zorg eerst dat je kick en baslijn goed met elkaar samenwerken en ga dan pas de rest van je track aankleden. Na anderhalve minuut gaan alle verhoudingen helemaal uit het lood, de synth is veel te hard t.o.v. de rest.

Het samenspel tussen de lead en de bas is ook niet echt jofel hier en daar qua harmonie.

Qua aankleding van de track valt er ook nog een hoop te halen, maar ik denk dat je de komende tijd meer hebt aan veel luisteren naar voorbeeldtracks (tracks die je zelf vet vindt) en het kijken van YT-filmpjes over mixen dan je geld naar een of andere knakker over te maken. En dat kost allemaal veel tijd en moeite, en dat zal je er ook voor over moeten hebben.

balans maken moet je gewoon doen veel doen !
lekker nachten langpielen en dan na 600 x je track geluisterd te hebben eindelijk denken jaaa dit is hem!
trots aan je vrienden laten horen enzo :P

Luister je 2 dagen later nog eens , denk je bij jezelf wtf heb ik nou weer gedaan! :)

heb je geen maat ofzo die wat verder is met produceren, hem misschien om een mening en tips vragen?

en ja youtube is your friend!

al trek ik dat persoonlijk nooit zo dat ellelange gelul in die tutorials

Back