A-111 synct niet aan A-110

spdk

ech wel
Hallo,

Ik heb een A-110 en een A-111 vco gekocht. Nu heb ik het idee dat de sync input van de A-110 kapot is.

Als ik de A-110 sync aan de A-111, hoor ik meteen het bekende sync geluid, als ik hem andersom patch, dus de saw aan de hsync van de A-110, dan hoor ik na enig draaien aan de tuning, soms wel wat gebeuren, maar zeker niet het sync geluid dat je zou verwachten. Met andere waveforms, hoor ik helemaal geen modulatie.

Hoe ken dat nou? Dat zou toch exact hetzelfde resultaat op moeten leveren?

Alvast bedankt voor uw aandacht en vergeef mij mijn n00bness.

Dus:

A-110 saw output --> A-111 H-Sync
A-111 saw output --> VCA

Jeej, werkt :biertje:

A-111 saw output --> A-110 SYNC
A-110 saw output --> VCA

Hmm, werkt niet :frons:

Laatst gewijzigd:
even uit het blote hoofd... zoals je zelf aan aangeeft, gebruik je de A-111 H-Sync oftewel een harde sync en voor zover ik weet heeft de A-110 alleen Soft Sync.. Als je de Soft Sync van de A-111 gebruikt zou de werking identiek moeten zijn (maar dat klinkt weer lang niet zo leuk)

In de handleiding van de A-110 staat dat de sync een hardsync is.

In the A-110, this is designed as "Hard Sync"

nou, dan had mijn geheugen het helemaal bij het verkeerde eind. de ouderdom he...

Ach, je had 50% kans, voor hetzelfde geld had je goed gehad. :)

Hoe dan ook bedankt voor je tijd!

Sync

Sync

Beste mensen,

De ene sync is de andere niet!

Je hebt natuurlijk HARD en SOFT sync en in beide gevallen een Positieve of Negatieve flank waarop de sync actief kan zijn.

Meestal geschiedt een Sync op de positieve flank van het input signaal dat je gebruikt om te syncen. Het hangt dan van het ingangscircuit af, dat het Sync-signaal behandelt, of het effectief is. Bij de ene Sync input moet je een BLOK golfvorm gebruiken met een steile flank en bij de ander mag je er alles indouwen wat je maar wenst.

Een HardSync dient b.v. om twee VCO's keihard aan elkaar te koppelen --> meestal niet bijster boeiend. Een Softsync biedt wel boeiende mogelijkheden omdat het als een extreem formantfilter kan werken, afhankelijk van de verschuiving in stemming van de master en de sync slave.

Overigens heb ik geen idee van de instrumenten waar jullie het hier over hebben ;)
Maar, het gaat nu over het principe van Syncen.

Met vriendelijke groet,

Marc --> Syncmaster :geslaagd:

al geprobeerd met de square-waveforms ?

Herstel, nogmaals geprobeerd en dit lijkt inderdaad de oplossing. Mijn aanname was, dat je dezelfde waveform als slave en master moest gebruiken, maar als ik de square gebruikt, werkt de sync heel goed. Als ik de A-111 als slave gebruikt, dan werkt dit met alle waveforms.

Wat een gedoe joh :)

Hartelijk bedankt voor de tips!

Back