Motif ES Demo video

shappy1010

Stamgast
http://www.sonicstate.com/mirror/snamm03_yamaha_motifes.ram

Weet niet of dit hier moet of in coole links. 15 minuten!

Grappig hoe hij zegt "Motief" (Motif) en "Pelifenie" (Polyphony)

De pianos vind ik trouwens wat tegenvallen, kan aan de opname liggen, maar klinkt vrij blikkerig integenstelling tot de S90/P90/P250.

Voorderest zitten er ook wat Karma achtige functies in, zoals 5 arpegiators met real time control knobs.

Hij lult alleen meer dan dat ie speelt :Z

Laatst gewijzigd:
Zo weinig intresse in wat voor vele DE droomsynth is? - Althans, zal zo´n beetje de duurste synth zijn die je kunt kopen als ie uitkomt. 3800 Euro ofzo... :r Yamaha moet toch wat betere marketing gaan doen in NL!

Ik wil het graag kijken, maar dat gaat nu even niet lukken.

Ik vraag me wel af of die Motif SE wel echt waar voor z'n geld gaat geven; die prijs ligt wel érg hoog. Het lijkt me eerder dat dit de populariteit van de Motif ten goede gaat komen (is het verschil echt zo groot?), maar dat zullen we nog zien natuurlijk (en zelf testen 8) ).

Origineel geplaatst door Cheimoon
Ik wil het graag kijken, maar dat gaat nu even niet lukken.

Ik vraag me wel af of die Motif SE wel echt waar voor z'n geld gaat geven; die prijs ligt wel érg hoog. Het lijkt me eerder dat dit de populariteit van de Motif ten goede gaat komen (is het verschil echt zo groot?), maar dat zullen we nog zien natuurlijk (en zelf testen 8) ).

Zo te zien aan de video is het een Motif 8 + Karma + orchestral expansion board. Dat kan voor vele een beetje teveel van het goede zijn. Ja het is een krachtige synth, maar als de Motif al een olifant was is dit een mammoet, alleen al de grote van een apparaat, ik dacht dat mijn s90 groot was, maar die ES zou ik dus echt niet willen meeslepen op het podium.

Toch is de Motif een ZEER veel verkochte synth...

Origineel geplaatst door shappy1010
Zo te zien aan de video is het een Motif 8 + Karma + orchestral expansion board. Dat kan voor vele een beetje teveel van het goede zijn. Ja het is een krachtige synth, maar als de Motif al een olifant was is dit een mammoet, alleen al de grote van een apparaat, ik dacht dat mijn s90 groot was, maar die ES zou ik dus echt niet willen meeslepen op het podium.
Is-ie ook. Maar inderdaad, die Motif ES 8 wordt echt een vrachtwagen. Bijna terug in de tijd van de modulars...

Toch is de Motif een ZEER veel verkochte synth...
Goede sound hè. Maar er is ook weinig alternatief, vind ik. Binnen de moderne synths (niet VA) heb je alleen de Fantom, Triton (LE) en Motif. De s03 en s08 zijn toch een beetje budgetbakken, in ieder geval, zo komen ze wel over. Synths als de XP30 zijn er geen te vinden nu. Als je dan van de dikkere sounds houdt kom je snel uit bij een Motif, denk ik.

Die expansion packs zitten er trouwens standaard toch niet in? (volgens de specs van motifator.com)

Origineel geplaatst door Googol
De V-synth is van Roland en heeft ongeveer iets soort gelijkst
Ja, klopt. Dus? Wie zei dan dat-ie van Yamaha zou zijn? En wie een workstation zoekt (bijvoorbeeld in een band, bedenk 's hoeveel coverbands er wel niet zijn), komt toch niet bij een V-synth uit, een VA-synth die nog ingewikkeld is ook door z'n nieuwe opbouw?

Ik kan je nog steeds niet echt volgen... :confused:

Ik heb de video nu gekeken. Waarom kan die vent trouwens niet stil zitten met z'n handen? Ook grappig trouwens dat tegen de 2 min. iemand blijkbaar binnenkomt en érg snel wordt weggestuurd... :biertje:

Maar in ieder geval: een erg nietszeggende video, vind ik. De (relevante!) verschillen met de Motif worden mij absoluut niet duidelijk. Bovendien speelt-ie niets echt synthesizerigs, allemaal meer band-dingen, die je, volgens mij, meestal juist niet speelt op je synth. Waar zijn de strings en leads en pads?! Als-ie het zo doet heeft het er alle schijn van dat Yamaha met de Motif puur mikt op coverbands en van die one-man-bands (met z'n gedoe met de sequencer en arpeggiator; ik bedoel, iemand die (thuis) echt wil opnemen doet dat toch via de computer) (verklaart wel de populariteit, want dat soort bands zijn er erg veel, en die mensen verdienen er vaak goed mee). Dat is in ieder geval de enige doelgroep die uit dit soort video's informatie kan halen. Of ligt dat aan mij? Die demo van die drums is al helemaal erg; dat is niet echt iets waar de motif in uitblinkt, als je het mij vraagt...

Dus wat mij betreft: leuk dat-ie alle specs opsomt, jammer dat-ie er in feite niks mee doet.

Dan zou ik eerder een Fantom er tegenover zetten, da's meer de twee giganten die elkaar zouden bekempen.

Eigenlijk schandalig dat Yamaha niet met een nieuwe VA bak komt, of ze zijn met iets bezig. (nou ja zijn ze toch altijd wel)

En tjsa, het voorborduren van Yamaha blijft zo wel aan de gang. De gewone Motif is op zich een grappig ding maar heeft mij nooit zo bekoord omdat er zo weinig nieuws onder de zon was wat dat betreft. En deze ES lijn is duidelijk voor de lijn slagschepen in (cover)bands bedoeld waar je massa's presets onder je vingers hebt maar qua synthese enzo wel veel kan maar dat toch niet gebruikt tenzij je zin hebt omdat allemaal vantevoren te bedenken en in het geheugen te stoppen.
Maar wat je gauw zou vergeten is dat ze het FDSP hebben uitgewerkt en hebben verweven met hun multisampled voices. Om zo instrumenten uit te breiden met diverse geluidseffecten die optreden. Iets wat je bij Ensoniq met multilayered ook al makkelijk live kon gebruiken.

Die gast is trouwens Nathan Billing van Yamaha US, hoofd sales. Hij heeft wel meer demo filmpjes gemaakt.
Dus veel nummertjes ophoesten en vertelling van alle 'exciting' features. En hij maakt er wel een keyboard demo van.

Origineel geplaatst door Googol
Iedere lijn heeft toch z'n top-synth
Roland v synth en yamaha z'n Motif ES 8
Ik wilde hier geen xx vs xx openen of zoiets.:)
De V-synth is eerder de opvolger van de JP8000, en dus geen concurrent van de Motif (Yamaha heeft gewoon geen VA-synth). De Motif volgt de EX op, zoals de Fantom de XP heeft opgevolgd. Behalve qua sound denk ik niet dat er veel verschillen zijn tussen de Motif en Fantom, dus veel te discussiëren is er toch niet...
Origineel geplaatst door fuse
En deze ES lijn is duidelijk voor de lijn slagschepen in (cover)bands bedoeld waar je massa's presets onder je vingers hebt maar qua synthese enzo wel veel kan maar dat toch niet gebruikt tenzij je zin hebt omdat allemaal vantevoren te bedenken en in het geheugen te stoppen.
(...)
Die gast is trouwens Nathan Billing van Yamaha US, hoofd sales. Hij heeft wel meer demo filmpjes gemaakt.
Dus veel nummertjes ophoesten en vertelling van alle 'exciting' features. En hij maakt er wel een keyboard demo van.
Ik denk dat die twee wel samenhangen. Wel zonde om daar zo'n grote synth voor te maken; dan kunnen ze beter gewoon een superkeyboard presenteren (of is dat de Tyros al?). Wanneer is het trouwens voor het laatst geweest dat Yamaha een VA-synth heeft gemaakt? Kan er me eigenlijk geen recente herinneren.

Dan zou ik eerder een Fantom er tegenover zetten, da's meer de twee giganten die elkaar zouden bekempen.

Maar de meest populaire workstation van de afgelopen 5 jaar was en is nog steeds de Triton.

Eigenlijk schandalig dat Yamaha niet met een nieuwe VA bak komt, of ze zijn met iets bezig. (nou ja zijn ze toch altijd wel)

Ze hebben wel VA, denk aan de VLB FM, AN en VL-1 expansions voor de Motif en S90. Vind het juist wel cool dat je dan alles in 1 bak heb. Dat AN board schijnt super goed te zijn. Bedenkt trouwens vel dat VA leuk is voor dance en electronische studio muziek, in Nederland zijn deze stromen vrij populair maar vooral in de VS is de "live" muziek een veel grotere markt voor Yam, Korg etc. En dan gaat het toch meer om een bak met veel kwaliteits presets...

Leek me al niet echt een virtuoos, meer een auto verkoper :D

De V-synth is eerder de opvolger van de JP8000, en dus geen concurrent van de Motif (Yamaha heeft gewoon geen VA-synth). De Motif volgt de EX op, zoals de Fantom de XP heeft opgevolgd. Behalve qua sound denk ik niet dat er veel verschillen zijn tussen de Motif en Fantom, dus veel te discussiëren is er toch niet...

De v-synth is totaal geen opvolger van de jp-8000 laat dat duidelijk zijn!De specificaties tussen deze synth's liggen mijlenver uiteen,alleen al de variphrase al!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sinew1958
De v-synth is totaal geen opvolger van de jp-8000 laat dat duidelijk zijn!De specificaties tussen deze synth's liggen mijlenver uiteen,alleen al de variphrase al!
Nou ja, de V-synth is toch de nieuwe VA-synth van Roland? Dat Variphrase-gedoe is wel anders, maar uiteindelijk is het toch een VA-synth, net als de JP8000, en dus wat VA betreft de nieuwe Roland, en daarmee toch de 'opvolger' van de JP8000? (ook al ligt-ie er technologisch niet direct van in het verlengde, maar het is dan ook niet de JP8001 of zo)

Nou ja, de V-synth is toch de nieuwe VA-synth van Roland? Dat Variphrase-gedoe is wel anders, maar uiteindelijk is het toch een VA-synth, net als de JP8000, en dus wat VA betreft de nieuwe Roland, en daarmee toch de 'opvolger' van de JP8000? (ook al ligt-ie er technologisch niet direct van in het verlengde, maar het is dan ook niet de JP8001 of zo)

ik zie de V-synth niet echt als een VA, ok er zitten wel wat gemoddelde oscillators in de COSM sectie, maar de basis blijven toch samples.....dus het is een nogal uitgebreide sampler/sample-player...

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
ik zie de V-synth niet echt als een VA, ok er zitten wel wat gemoddelde oscillators in de COSM sectie, maar de basis blijven toch samples.....dus het is een nogal uitgebreide sampler/sample-player...
Okee, qua architectuur werkt het anders. Qua lay-out vind ik het toch wel een soort VA-synth, ook met die drie oscillatoren rechtsboven. Maar goed, qua klank is het dus niet VA, daar heb je gelijk in. (geef ik graag toe, zo belangrijk is het nou ook weer niet... ;) ) Het lijkt me trouwens wel dat de doelgroep hetzelfde is als bij VA-synths, of klopt dat ook niet?

Wat moet ik trouwens met die Roland-link?

Back