Fout in soldering kabels?

Parker

Ingeburgerd
Heb nieuwe actieve monitors gekocht en loop tegen een probleem aan.

Configuratie is als volgt:

- M-Audio geluidskaart met (helaas alleen) unbalanced RCA monitor uitgangen.
- Deze gaan met een 2*RCA naar 2*XLR kabel (1) naar een TC Electronic Level Pilot volumeknop waar XLR pluggen aanzitten.
- Van de Level Pilot daar weer met XLR female - male (2) naar mijn monitors, die alleen gebalanceerde XLR ingangen hebben.

Ik heb nu wat lichte distortion, ik vermoed een soort statische noise, op mijn monitors dus vermoed dat er iets niet goed zit met de bekabeling.

Kabel (1) is nu: XLR pin 1 leeg, pin 2 rood, pin 3 shield. Pin 1 en 3 zijn in de XLR plug doorverbonden.
Kabel (2) lijkt me een gebalanceerde kabel en is nu: pin 1 shield, pin 2 rood, pin 3 wit/transparant.

Iemand tips?

Thanks.

tips:

xlr pin1 en 3 aan de ground van de kabel en dus ook de rca plug ground.

De behuizing van de xlr plug (als het een metalen is) niet verbinden met pin 1/3/gnd
Dit kan bij sommige monitors problemen veroorzaken met RF shielding.

just my2cent

:biertje:

tips:

xlr pin1 en 3 aan de ground van de kabel en dus ook de rca plug ground.

De behuizing van de xlr plug (als het een metalen is) niet verbinden met pin 1/3/gnd
Dit kan bij sommige monitors problemen veroorzaken met RF shielding.

just my2cent

:biertje:

Dank je Vic. Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt of zie iets over het hoofd :-)

- XLR pin 1 en 3 (van de tulp/RCA naar XLR kabel) zijn al doorverbonden met een kort stukje draad, binnenin de XLR plug. En bij de tulp pluggen, die een metalen/vergulde behuizing hebben, is de ground/mantel toch al aan de 'shield' van de kabel verbonden? Ik heb het hier over twee keer een 'mono kabel' dus met 1 afgeschermde draad plus een mantel per tulp plug.
- De breakout kabel van mijn geluidskaart heeft geen vergulde, maar kunststof tulp pluggen. Misschien gaat er daardoor wat mis?

- De behuizing van de XLRs is niet verbonden met het metalen Neutrik chassis.

't Ziet er naar uit dat de bekabeling goed is :okdan:
Het probleem ligt mogelijk ergens anders 8D

Sluit eens iets anders aan op je monitors, een synth of cd speler of zo,, nog last van de noise ?

Kan je horen of het 100hz brom is of digitale noise (hoge pitch krakerige piepjes noise). Of is het gewone witte ruis ?

De breakout kabel van mijn geluidskaart heeft geen vergulde, maar kunststof tulp pluggen. Misschien gaat er daardoor wat mis?

Neen, dat kan haast niet, als de tip hot is en de sleeve ground, dan ik het ok, dat de verdere behuizing kunstof is maakt weinig uit.

Back