pitchbend yamaha

turku30

Nieuwkomer
hallo ik heb een aparte vraagje ik heb een yamaha tyros 4 ik ben al jaren gewend gerakt op het pitchbend van korg ik ben heel tevreden met me tyros 4 nu komt het vraag is het technisch mogelijk om de plek van pitchbend en modulation op tyros 4 een korg pitchbend te plaatsen zo ja wie kan dat doen voor mij ? groeten.......

Rustig maar, rustig maar. Sorry dat er niet binnen 2 minuten antwoord is...

Zal vast wel mogelijk zijn, maar dan moet je nieuwe gaten gaan maken in je Tyros. Dat valt wel netjes te doen, maar dan zit je nog wel met de oude gate natuurlijk. En daarbij is het de vraag hoe het zit aangesloten binnenin. Als het met een kabeltje op het "moederbord" zit aangesloten kan je vast wel een langere kabel daarvoor gebruiken, maar wanneer de pitchbend en het modwheel op het "moederbord" zitten is het niet zo makkelijk/onmogelijk.

Ik heb de tyros 4 al een keer open gemaakt om te kijken pitchbend en modulation is door een witte kabel aangelegt op moederbord het is een klik system 1. Grote kabel en daar in zit 3 kleine kabels ik heb de potmeters veranderd zo als op de tyros 4 zit en bekabeling heb ik op een korg pitchbend aangeklikt pitcbend doet wel maar een halve toon en als je een maal naar rechts trek pak de pitch niet de hele noot maar een halve noot en hij komt niet opzijb plaats op orginele toon terug ik ben einde raad ik weet het niet hoe dit op te lossen

Zit er nergens een pitchbend calibratie?

wat bedoel je met pitch bend calibratie er is wel een pagina op t4 dat je pitchbend op + of - doen dat heb ik ook geprobeert om dat de pitchbend halve noot pakt en niet op juiste noot terug komt als je lost laat heb ik op mix pagina van t4 waar het normaal +2 staat heb ik +3 / +4 en +1 geprobeerdt maar dat had wienig effeckt. :((

Back