Composities van 2 seconden! - HTM Wedstrijd

CR_technologies

Nieuwkomer
Ha iedereen!

Op het moment doe ik mee aan een wedstrijd van de HTM (Haagse Tram Maatschappij), en ik heb hiervoor een lekker energieke trambel gemaakt. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik ben de enige Nederlandse componist van de 3 genomineerden en heb de hulp van het Nederlandse publiek hard nodig!
Als ik deze wedstrijd win dan wordt mijn 'soundlogo' gespeeld in de trams van HTM in Den Haag om de haltes aan te geven en bovendien mag ik dan ook een stuk schrijven voor het beroemde Residentie Orkest uit Den Haag.

Je kunt mijn 'trambel' beluisteren en stemmen op de Facebookpagina van HTM. Mijn stuk is nummer 2!

Ciao
Christiaan

Ik zou me de pleuris schrikken als ik één van deze geluiden tot mij kwamen in de tram.

ik vind ze alledrie n beetje kitsch eigenlijk en te lang
1 geen haakje, te gewoon nietszeggend en saai
2 wel de leukste! alleen denk ik nu dat de held gevangen zit in de klauwen van een boef en dat we snel de volgende scene gaan kijken van deze 70ies serie. ik denk dat je gek wordt na 2 keer luisteren ook hehe.
3 onduidelijk en ook saai

ik denk dat het een mild kort aandachtstrekkertje moet zijn met een klein haakje
niet te opvallend, wel herkenbaar
ik zou ze alledrie niet geschikt vinden

Haha, ik juist wel, dit is toch geniaal. Een beetje humor kan geen kwaad. Vooral die tweede, hoe kom je erop om dat in een tram af te spelen!? En die blijkt ook nog van jou te zijn. Die eerste is net een laptopopstartmuziekje. No offence verder, ik hoop van harte dat je wint. Succes!

compositie van 2 sekonden lijkt me onzin. is gewoon een soort van deurbel.

mischien idee voor synthforum, wie maakt het beste haltegeluidje. moet t wel wat schokken voor de winnaar natuurlijk.

Ik vind ze alle drie wel de plank mis slaan eigenlijk. Grappig dat dit juist op het synthforum komt. Een tram is bij uitstek een elektrisch voertuig. Een elektronisch geluid lijkt me dus ook echt veel passender. Nummer 2 is dan wel het meest avontuurlijk maar lijkt me voor een hoop tramgebruikers ook behoorlijk onprettig.
Waar ik woon in Utrecht rijdt de tram op 200m voorbij. Bij mij in de tuin kan je de tram deuren sluiten tune horen terwijl het van 6 verschillende kanten wordt weer kaatst door flatgebouwen. Bijzonder fascinerend geluid.

Niet dat ik het beter kan maar net zoals er signaalkleuren bestaan zijn er ook signaalgeluiden. Door een mini compositie af te spelen wordt de reiziger misleid omdat hij denkt dat iemand zijn telefoon / mp3 te hard heeft staan. Het trekt volgens mij de verkeerde aandacht. Het is wel goedd voor een Disneyfilm in een achtbaan denk ik zo.
Gewoon, electronische gong, bliepjes, dat soort dingen zijn volgens mij duidelijker. Het heeft ook jaaaaaaaaren geduurd voordat ontwerpers bij richtingaanwijzers in auto's niet meer de relaisgeluiden gebruikten om aan te geven dat ehh..de richtingaanwijzer aan stond.

Denk aan intel, nokia etc, een herkenbare reutel, bovenstaand slaat als een tang op een varken

Back