JACK THE BOX

WAREHOUSEGROOVE

Paprika expert level 10
https://soundcloud.com/warehousegrooves/jack-the-box-i

Nee dit is geen oude school DJ mix.

Gebruik gemaakt van analoge en digitale drumbakken en dit keer de ML-303 van Acidcode voor de TB-303 baselines.
Verder oude platen gesampled, geknipt en verwerkt voor de vocale input.

Back to basic :W

I think I love you. Ik zou mij erin verliezen met m'n chickie als ik dit op een P.A. zou horen. Rumpshakerrr

Hoe heb jij de kick gemaakt?

Rumpshaker :halleluja (iets latere periode is trouwens)

Kick in dit geval op de achtergrond een TR-707, de Boss DR-660, en ik wou eigenlijk de R8M van Roland (incl SN-R8-04 kaart) weer eens uit de mottenballen halen, dus bij deze heb ik deze gebruikt voor de TR-808 claps, snares en kicks ipv de analoge versie.
Analoge bak de Xbase-09 maar die tikt er vrij zacht in.

Mooimooi, goeie combinatie. Continue chief.

Heb al weer een aantal platen uitgezocht voor een JACK THE BOX II versie..... nu nog even genoeg tijd zien te vinden (heb ook al vernomen dat het deze week al BBQ weer is hier) :W

Wel grappig dat je trouwens "Rumpshaker" noemt gezien "Jacking" eigenlijk het zelfde betekend :okdan:

Heb al weer een aantal platen uitgezocht voor een JACK THE BOX II versie..... nu nog even genoeg tijd zien te vinden (heb ook al vernomen dat het deze week al BBQ weer is hier) :W

Wel grappig dat je trouwens "Rumpshaker" noemt gezien "Jacking" eigenlijk het zelfde betekend :okdan:

Als jij ze op vinyl kan laten maken dan koop ik ze.

Wreckx-n-Effect :D

Tis meer een ben liebrand minimix dan een track natuurlijk :D maar wel een lekkere selectie tracks uit den ouden doosch!

Dank heren :W

Volume mag inderdaad even iets omhoog, merkte ook dat het begin er niet helemaal op staat en dat het einde nogal snel afkapt (iets ga veranderen in mijn DAW)

Ben Liebrand minimix :okdan: Dat is dan weer een heel groot compliment Raapsel (welkom terug trouwens)
De "AF" projecten hebben ook een in de mix achtig karakter, de insteek is dat ik eigenlijk een soort van verhaal wil vertellen (om het begrijpelijk uit te leggen) :D

Het leerproces gaat door :eureka:

Wel, ik hoor alles behalve Benno Maldena Liebrando. Liebrand had toch de neiging/gewoonte om extra drumlijntjes te doen en ergens iets van kazige solootjes erin te spelen.

Ik vind dit een heerlijke trip down memory lane! Mooi hoe je oude klassiekers gebruikt. Ben benieuwd hoe zo'n proces nou werkelijk eruit ziet. Komt van vinyl, maar knip je de samples dan in je DAW bijvoorbeeld? En doe je dat dan handmatig of gebruik je software die dat vor je doet? Een kijkje in de keuken is gewenst.

Volume opmerking van Silver Bullet ga ik in mee.

All in all: Meer van dit graag!

met BL bedoel ik dat het knip en plakwerk is ivp eigen werk
op zich niks mis mee, maar daarom is het wel meer een minimix dan een track natulk

met BL bedoel ik dat het knip en plakwerk is ivp eigen werk
op zich niks mis mee, maar daarom is het wel meer een minimix dan een track natulk

De basis is toch echt wel een eigen creatie, het feit dat ik dit (omdat het geheel in de stijl ligt) opleuk met vocale samples uit dezelfde periode maakt het geen knip plak track.....
Als ik dat zou doen dan zou ik GEEN eigen elementen gebruiken en de originele tracks ook geheel origineel laten (zoals een dj mixt) de uitwerking/het resultaat is dan echt vele malen anders.

Het gebruik van deze elementen is meer als een ode aan good old times maar er zit knip en plakwerk in....... maar als je het beter/anders/leuker/spectaculairder kan? :halleluja

;)

Wel, ik hoor alles behalve Benno Maldena Liebrando. Liebrand had toch de neiging/gewoonte om extra drumlijntjes te doen en ergens iets van kazige solootjes erin te spelen.

Ik vind dit een heerlijke trip down memory lane! Mooi hoe je oude klassiekers gebruikt. Ben benieuwd hoe zo'n proces nou werkelijk eruit ziet. Komt van vinyl, maar knip je de samples dan in je DAW bijvoorbeeld? En doe je dat dan handmatig of gebruik je software die dat vor je doet? Een kijkje in de keuken is gewenst.

Volume opmerking van Silver Bullet ga ik in mee.

All in all: Meer van dit graag!

Keuken is altijd open Bob :W :koffie:

De basis is toch echt wel een eigen creatie, het feit dat ik dit (omdat het geheel in de stijl ligt) opleuk met vocale samples uit dezelfde periode maakt het geen knip plak track.....
Als ik dat zou doen dan zou ik GEEN eigen elementen gebruiken en de originele tracks ook geheel origineel laten (zoals een dj mixt) de uitwerking/het resultaat is dan echt vele malen anders.

Het gebruik van deze elementen is meer als een ode aan good old times maar er zit knip en plakwerk in....... maar als je het beter/anders/leuker/spectaculairder kan? :halleluja

;)
ik hoor gewoin complete platen, rob bass,orgel rifjes :D maak het nou niet mooier dan het is :D

Knap dat je Rob Base & Easy Rock hoort terwijl de sample gewoon komt van een Lyn Collins plaat uit 1972 uit mijn platencollectie :D

Maar je neemt de uitdaging niet aan dus...... jammer :engel:

Weet niet of je bekend bent met de LL Cool J track "Mama said" Marley Marl productie
Geheel gesampled (incl ghost notes) alleen de vocalen waren van LL
*voornamelijk James brown, Sly and the family.... samples :koffie:

Ja snap ik allemaal, mijn punt is meer, het zijn allemaal samples van rifjes en loops, zit nagenoeg niks zelfgespeeld tussen, de compilatie blijft lekker, daar niet van, maar het is een compilatie, geen compositie ;)

Ja snap ik allemaal, mijn punt is meer, het zijn allemaal samples van rifjes en loops, zit nagenoeg niks zelfgespeeld tussen, de compilatie blijft lekker, daar niet van, maar het is een compilatie, geen compositie ;)

Dat dan weer wel, 't Is bricolage.

Back