wordclock aansluitingen voor 3 devices

Backdrop

Synthesizer Patel
Hey,

ik wil binnenkort van 3 devices (01V96, RME HDSP9652, RME multiface)
de wordclock syncen. Tot nu toe moesten alleen de 01V96 en de HDSP gesync'd
worden en dan is het gewoon een kwestie van BNC kabeltje aansluiten en klaar.

Voor 3 devices zijn er al meer mogelijkheden:
1) 01V96 uit-->HDSP in, HDSP uit --> multiface in.
2) 01V96 uit -->T stekker op de HDSP --> multiface in.
3) T stekker op de 01V96 met aan de ene kant een 50 ohm weerstand-->T stekker op de HDSP -->
T stekker op de multiface met aan het uiteinde weer een 50 ohm weerstand.

Nu is dus mijn vraag: wat is het beste (zonder een losse clock generator te kopen)?
Dat van die weerstanden aan de uiteinden is me vaag iets van bijgebleven dat dat is om reflecties
in de kabel te vermijden maar is dat echt nodig ?

Ik heb hier ook een vraag over.

ik heb een hdsp9652 en een ddx3216 en wil die via wordclock sycen omdat 4-tek een keer tegen me zei dat dat adat sync niet echt strak is. Heb je wel twee terminators nodig? of ben je met 1 bnc kabel klaar? Alvast bedankt.

Over de vraag hierboven, ik denk dat je het beste de Hammerfall als master kunt laten fungeren, maar hoe het verder werkt weet ik dus ook niet.

Help :)

ik weet niet of het zo werkt ala netwerken.. maar als het zo is,.. heb je wel een terminator nodig ja.

Je kan toch ook een wordclock processing unit kopen?? zijn misscien wel wat prijzig, maar wel fantastisch strak!

Wordclock is gewoon hoogfrequent signaal. Vandaar ook die coax.
En gewoon terminaten.

Misschien dat een 1 op 1 kabel tussen 2 apparaten misschien ook kan. Volgens mij kon dit met netwerkkabels ook wel maar daar maakte het minder uit of het fout ging want hij probeerde het gewoon weer opnieuw. En hier gaat dat verhaal niet op denk ik want dan heb je al een tik te pakken.

Trouwens viel me op dat de clock van de 01v96 bijzonder strak was dus die zou ik als master gaan gebruiken en dan de hele rest aan syncen.
En als ik naar de behringer Ultramatch bijv kijk als clock generator dan zou ik zeggen dat die zuigt als een kanarie met een rietje want die clock ging op en neer als een jong stelletje op huwlijksreis.

Back