MOTU Hybrid 2x USB

T-CM11

Ouwe rot
Vreemd genoeg vind ik hier niets over online (en ook niet in de handleiding):
Heeft er hier iemand 2 MOTU Hybrids via USB aangesloten?
Zijn ze dan beide toegankelijk via dezelfde CueMix? En gebruiken ze dezelfde ASIO driver? (dus zonder aggregate device of ASIO4ALL)

Maar in de handleiding lees ik dit:
http://cdn-data.motu.com/manuals/firewire-usb-audio/UltraLite-mk3_Hybrid_Win.pdf
Pagina 88
"DEVICES MENU
If you are working with more than one MOTU
audio interface product, this menu displays all
interfaces that are currently on line. Choose any
device from the menu to edit its settings using the
CueMix FX software"

Zegt dat niet dat je maar 1 Cuemix gebruikt voor 2 devices?

nou je start de applicatie inderdaad slecht een keer op, maar het blijven twee aparte mixers. die kun je dus kiezen in het menu, ook beide tegelijk gebruiken kan, maar het is niet zo dat je een heeeel brede cuemix fx krijgt. blijven altijd twee aparte windows.
En kunnen ze aan elkaars inputs en outputs? Kan je bvb Analog input 1/2 (MOTU1) naar Mains Out (MOTU 2) intern sturen, zonder ze fysiek met elkaar te verbinden?
Indien niet, via ASIO zal dat wel lukken zeker? Maar heb je nu 1 of 2 ASIO drivers nodig?

http://duc.avid.com/archive/index.php/t-285423.html
"MOTU and others have ASIO drivers that will support multiple devices they make, even some different models."
(No...ASIO can only load ONE driver at a time. The other poster's example might work because it's four of the same interface, which MOTU supports under a single driver.)
Dit zegt toch dat je geen aggregate device of ASIO4ALL nodig hebt? Maar mijn vraag is dan: is dit enkel voor Daisy-chained Firewire, of ook voor Firewire op aparte poorten, of USB? Ik denk het wel, maar ik vind nergens een bevestiging...

Onder windows op een pc heb je aan de standaard motu asio driver voldoende. Ik heb zelf een fw 828mk2 en een hybrid 828mk3 via fw. Vanuit cubase kan ik alle i/o's in een keer zie.

Een mac bied pnder osx inderdaad native al de mogelijkheid om meerdere interfaces te gebruiken. Ik heb ze eigenlijk bij mij nooit tegelijk op mijn mac gebruikt

Bedankt voor de info! ;)
Werkt dat met verschillende MOTU interfaces ook? (bv. Ultralite en 828, en/of combi usb/fw)

Sinds iedereen op internet zit moet je soms door een mesthoop van niet-informatieve informatie waden... (informatie, muziek, 1 pot nat :D )

Zolang je het bij de firewire of usb interfaces houd wel.
Voorheen had ik nog een 828 erbij en dat werkte ook.
Binnenkort hoop ik mijn 2e 828mk2 weer terug te krijgen...

Ik heb de indruk dat USB onder Windows beter werkt. Bij Firewire moet ik de latency hoger zetten om geen overloads te krijgen in Cubase. (niet omdat het project zoveel CPU gebruikt, gewoon bv. als ik een preset kies in Alchemy)
Maar ik moet nog wat meer testen doen...

Back