Elka Synthex

Geen idee de Midi Break Out Box? Maar idd als je wat over hebt is het wel een leuk orgeltje voor erbij. Met de Jarre D-50 patchbank en dus (jawel) een D-50 kom je al lekker in de buurt en uiteraard klinkt die laserharp uit een JX8P ook erg lekker :D

Geen idee de Midi Break Out Box? Maar die laserharp uit een JX8P ook erg lekker :D
Heb deze laserharp patch voor de JX-8P ook en als ex-Synthex (MK III) bezitter kan ik je vertellen dat hij voor 99% overeenkomt met die uit de Synthex, heb nog geen enkele andere synth gehoord die zo dicht in de buurt komt als de JX-8P.
Natuurlijk kan de JX-8P niet alle Synthex sounds maken want een Synthex klinkt gewoonweg geweldig, maar als ik dit soort prijzen zie denk ik dat je beter iets anders leuks kan kopen als een sportauto of motor.
Maar goed als je dat soort bedragen voor een synth kunt betalen heb je geen geld gebrek lijkt me.
MK I = geen interface.
MK II = interface waarin je een midi break out box kunt steken (zie foto).
Mk III = met midi in/out/thru.

Je zou voor de grap eens een D-50 met die Jarre patchbank (Radek Tymecki) moeten luisteren, die "emulated" synthex strings zijn behoorlijk overtuigend :D
http://www.g391.ru/video.php?yt=f1C8nzj2IRM

Ik heb enkele jaren geleden de complete Jarre soundbank voor de D-50 van Radek gekregen (nee niet voor niets) en het is een heel verhaal hoe hij er aan is gekomen, maar Jarre is er allerminst van ''amused''
Bijna alle patch komen voor op de Industrial Revolutions en Waiting for Cousteau albums en Radek heeft ze echt niet zelf gemaakt en evenmin komen ze uit de Roland PN-D-50 serie.
Ze zijn gewoon door Jarre himself gemaakt.
Hele mooie pads, strings en synthbass patches.

Attachments

• break out box.jpg
    break out box.jpg
    7,2 KB · Bekeken: 81
Laatst gewijzigd:
Een sportauto voor 7000 euro

opel-manta-b-gte.jpg

Vroem vroem! die rijdt zo over die hele laserharp toestand heen
't is een gave synth maar toch stiekem ook wel niet zo heeel erg bijzonder toch eigenlijk...ergens..:yamaha:

:koffie:

Een sportauto voor 7000 euro

opel-manta-b-gte.jpg

Vroem vroem! die rijdt zo over die hele laserharp toestand heen
't is een gave synth maar toch stiekem ook wel niet zo heeel erg bijzonder toch eigenlijk...ergens..:yamaha:

:koffie:

Waar zijn de 'fluffy dice' aan de achteruitkijkspiegel? :D

Mja, wat is speciaal. Is dat omdat ze zeldzaam zijn, of de sound zelf? hm.. beide?

De jx8p / jx10 maken een mooi laserharp geluid maar naast een synthex zijn de verschillen in klank enorm.

Ook met jx8p instellingen van andere synth experts ;) is het verschil over duidelijk.

Persoonlijk vind ik de jx8p laserharp geluid iets mooier klinken.

De D50 zogenaamde synthex strings wil je eigelijk niet horen naast een elka synthex.
de teleurstelling in de d50 zou je kunnen aanzetten tot dingen waar je spijt van krijgt.

De synthex kan 1000 keer meer dan de presetjes die jarre gebruikt heeft en waar ie zo bekend voor staat.
Kan ook 100 keer beter dan die bekende presetjes.

Voor mij een dikke 10/10 voor de synthex.

Ook met jx8p instellingen van andere synth experts.

Persoonlijk vind ik de jx8p laserharp geluid iets mooier klinken

Je hebt me nog steeds niet bedankt Vic voor de JX-8P laserharp preset die ik je heb gestuurd ;)
Ik heb ze nooit kunnen vergelijken omdat ik toen ik de Synthex had nog geen JX-8P had en nu is het andersom, maar ik vind het nogal een pittige uitspraak dat je de laserharpsound uit de JX-8P mooier vind klinken dan die uit de Synthex :eureka:
Misschien wordt de JX-8P ooit wel op waarde geschat want het is best een goed klinkende synth alleen velen weten dat nog niet.
Een Juno- 6 / 60 is zo beperkt in zijn kunnen :?

als de chorus niet in de synthex zat kon jem amper verkopen voor 2000 euro,liever een jupiter 6 dan.
die is kompakter en klink gewoon beter,heeft echte vco's en dat is hoorbaar

als je de chorus af zet hoor je meteen hoe slecht de oscillators zijn in de synthex

de chorus doet echt alles,er zit wel een MM filter in maar niet om naar huis te schrijven CEM3320..

ik heb er twee gehad

ow en filtersweeps mag je vergeten,dat gaat niet,super stepped de controls lol

Ik was er tegen mijn verwachting in ook niet van onder de indruk toen ik er een mocht bespelen bij Music House. Ik vond het geluid tegenvallen.

Prima synth hoor, met een eigen geluid. Ik heb 'm na een tijdje weggedaan wegens plekgebrek en teveel anapolys. Ik vond 'm wat beperkt voor de vierkante meters. Zonder chorus kun je er ook prima geluiden mee maken, wat een gezever allemaal hier.

wat prima voor jou is hoeft dat niet voor iedereen te zijn.

'Prima' is ook verschillend als 'uitstekend' voor mij

jij bent de enige die zevert hier!

Hij zegt ook niet dat hij prima voor hem was, anders had hij hem wel gehouden.
Ik ben meer benieuwd naar tegen welke synths hij het heeft moeten afleggen.

Welke zijn dat?

CS-60, Andromeda A6, Mono/Poly, DSS-1 en nog wat DCO's en digitalen, destijds. Vindt de moppersmurf ook niks natuurlijk. Ik heb 'm geruild tegen een Xpander + Multimoog. Ook niks natuurlijk voor sommigen, en met de huidige Synthex prijzen helemaal een foute deal.

Qua interface vind ik de Xpander niet top, qua klank lijkt hij me alleraardigst. En een Multimoog is ook niet mis natuurlijk.

Back