Pc speelt geen geluid na nieuwe geluidskaart

Nouwnouw

Ingeburgerd
Hallo,

Ik heb onlangs een Lexicon I-onix u22 geluidskaart aangeschaft. Na het installeren van deze externe geluidskaart en het juist aansluiten op de pc, wilde mijn computer geen enkel audiobestnad meer afspelen. of het nu youtube, soundloud of mediaplayer is, alle audiotracks blivjen op 0.00 staan. Ik weet nu niet hoe verder... iemand ideeën? ik gebruik windows 7 64 bit.

Alvast bedankt

moderne PC's hebben vaak een "interne" geluidskaart cq chip op het moederbord of een software audio codec. Die kunnen conficten geven met een nieuwe geluidskaart als je ze niet uitschakelt (doorgaans in BIOS setup)

Al eens op de volumeluidspreker geklikt rechts onder en de settings aangepast. Lijkt mij gewoon dat je helemaal geen output voor geluid hebt geselecteerd, noch je pc noch je geluidskaart

Het bleek iets met de driver te zijn. Na een herinstallatie van windows opgelost :) thx voor de moeite iedereen!

moderne PC's hebben vaak een "interne" geluidskaart cq chip op het moederbord of een software audio codec. Die kunnen conficten geven met een nieuwe geluidskaart als je ze niet uitschakelt (doorgaans in BIOS setup)

Afgezien van het feit dat de TS het probleem heeft opgelost en de boel dus eigenlijk op slot kan, is dit natuurlijk wel klinkklare onzin.

Waarom zou je in de bios de hardware moeten uitschakelen om "conflicten" te voorkomen met externe hardware... klopt gewoon niet.

Waarom zou je in de bios de hardware moeten uitschakelen om "conflicten" te voorkomen met externe hardware... klopt gewoon niet.
mijn excuses... ik heb het zelf letterlijk zo meegemaakt maar dat kan dus blijkbaar niet. bedankt voor de correctie!

Waarom zou je in de bios de hardware moeten uitschakelen om "conflicten" te voorkomen met externe hardware...

Ik heb dat ook wel gezien in het verleden. Er waren versies van de E-MU drivers die een broertje dood hadden aan een aanwezige onboard geluidskaart en niet fatsoenlijk functioneerden totdat die uitgezet was. Maar dat zal uitzondering zijn.

Ik heb hetzelfde meegemaakt.
Nu staat er een mac in de studio, geen zweet meer.

Back