Topp Pro

Paulbosch

Nieuwkomer
Beste leden,

Ik ben van plan een Topp Pro mixer te kopen, de Topp Pro MX10 USB en vroeg me af of iemand dit merk kent en/of er ervaring mee heeft.
Volgens de verkoper zijn het fijne mixers maar ik kan er erg weinig over vinden op internet.

Zelf ben ik compleet nieuw op het gebied van mixers en daarom zeggen de specs op de hierboven gegeven website me ook niets, maar jullie waarschijnlijk wel. Wat zeggen jullie? Ziet het er goed/betrouwbaar uit?

Bedankt voor jullie mening.

Met vriendelijke groet,
Paul Bosch

Haha, dat klinkt duidelijk. Toch vraag ik me af of deze reacties enkel gebaseerd zijn op gevoel of ook onderbouwd. Ik begrijp dat het geen high-end mixer is, maar in vergelijking met een Behringer misschien toch beter?

Pff ik heb 3 jaar lang een behringer mixer gehad, nooit problemen mee. Over de klank, ja dat weet je met heel goedkoop spul, maar het krijgt de klus geklaard. Ik ga er van uit dat als je in deze prijsklasse zoekt dat je geen professionele studio hebt, en dat je voor de hobby een mengtafeltje nodig hebt, zolang je geen mastering studio hebt en gewoon wat beatjes maakt oid kun je dit prima gebruiken. Houd er wel rekening mee dat de geluidskwaliteit wel minder is, en dat het kan zijn dat ie na een tijdje wel gaat kraken.

Ik wil er wel bij zeggen dat als je voor een paar honderd euro meer iets koopt, dat je dan wel iets kunt hebben met een behoorlijke kwaliteit. En dan heb ik het niet eens over 500-600 euro, maar voor 300 euro is er best iets redeliks te krijgen.

Voor topspul betaal je altijd de hoofdprijs, en dat moet je alleen doen als je óf:
- het echt nodig hebt
- een professionele studio wilt neerzetten
- een snob bent
- een zodanige berg geld hebt liggen dat je wel het duurste moet kopen anders krijg je het niet op.
- gewoon een audiofiel bent voor wie alleen het beste goed genoeg is.

Maar voor de rest, ach, zie mijn onderschrift.

( er is ook wel topspul te koop voor een redelijke prijs soms, wilde ik nog even kwijt ) en 2ehands kun je soms ook mooie deals hebben qua prijs/kwaliteit verhouding.

Ik begrijp dat het geen high-end mixer is, maar in vergelijking met een Behringer misschien toch beter?
Nee, de kans zit er zelfs in dat de Behringer beter is, omdat die eigen fabrieken in China hebben en alles geïntegreerd hebben. Ik heb al een hele lange tijd een 1002FX die het nog steeds prima doet.

Deze mixers worden door een OEM gebouwd en dan even beschilderd met het juiste logo. Er is weinig verschil tussen dit of een Alto met dezelfde specs of een Alesis met vergelijkbare specs; het ontwerp is vrijwel identiek.

Back