Dreamstate (Berlin School)

The Untitled

Ouwe rot
https://soundcloud.com/theuntitled/dreamstate

https://soundcloud.com/theuntitled/dreamstate

Ben dit weekend met een nieuwe Berlin School stuk begonnen, volgens mij begint het er wel aardig op te lijken maar ben toch erg benieuwd wat andere mensen hier nou van vinden. Je hoort een Arturia Minibrute met sequences uit een Doepfer Dark Time, TR606 percussie spul, gearrangeerd in Ableton Live.

idd richting 120 of zo en 16e arps of dotted 8ths is ook niet erg ;)

ik word een beetje zenuwachtig van die arpeggio..

Geen idee wat Berlin School is, maar als deze sound daar kenmerkend voor is, dan ben ik er geen fan van :)
De arp is zoals Raphie zei nogal nerveus. En eigenlijk is dit nummer ongeveer alleen een ARP. Ja wat zachte percussie dingen en dat digitale vogeltje.
Zo ik wordt gek van die ARP. Ik zou zeggen begin aan een nieuw nummer :)

Berlin School kenmerkt zich niet alleen door een eindeloze sequence maar ook door diepe warme klanken, veel laagjes en een geïmproviseerde lead solo. En de sequence... tja, ik sluit mij aan bij de rest van het commentaar.

Het is zoals je zegt: soms moet je wat slechts maken omdat het goede ideeën in de weg zit.
Ook hele slechte dingen zitten dan in de weg.
Zoiets als dit ;-)

Berlin school is niet makkelijk. Het lijkt altijd eenvoudig, gewoon arps laten lopen en klaar. Maar zo werkt het helaas niet :) In een goeie berlin school track heeft iedere arp z'n eigen doel (een bass arp, een lead arp, high arp etc) en zijn nooit standaard up/down arps, maar echt progressies, eigenlijk een klein miniverhaaltje die op zichzelf al koel moet zijn. Vind dat hierin ook minder geslaagd eerlijk gezegd. Misschien eerst proberen 1 laagje te maken dat koel is, en dan pas naar de volgende laag? Op zich is die eerste arp die je introduceert prima bruikbaar, maar de andere lagen moeten een ander verhaaltje zijn denk.
Oja nog een ander idee dat je vaak ziet bij berlin school, de arp de helft van de snelheid die je nu hebt, en de gaten invullen door een delay.
Hoop dat je er wat aan hebt :)

Back