SSL ALPHALiNK MX WERKT NIET MET WINDOWSTOEPASSINGEN

musicheaven

Ouwe rot
SSL alphalink MX 4-16 werkt perfect in Cubase, maar daarbuiten werkt deze niet; Windows mediaplayer bv werkt niet.

even de feiten:
1.Ik werk op windows7 64bit.

2. Firmware is geupdated nar 1.9 (laatste versie)

3. drivers die ik geinstalleerd heb zijn 6.1.0.1 (voorlaatste versie, de laastste versie, 6.2, wil gewoon niet openen als ik op het setup.exe bestandje klik)

4. In apparaatbeheer komt 'SSL soundscape devices' netjes te staan, de drivers daar zijn in orde. Echter, ook in apparaatbeheer, bij 'overige apparaten, WDM/KS on madiextreme (wat volgens mij toch de toepassingen voor windows zijn?) kan ik de drivers niet updaten. Ik heb het al op alle mogelijke manieren geprobeerd, maar ofwel erkent hij de drivers niet, ofwel zegt hij dat ze niet digitaal ondertekend zijn. En dit zowel als ik auto-install gebruik als manueel toewijzen bij apparaatbeheer..

5 rack.exe is ook geinstalleerd en daar kan ik het serienummer en de firmware zien. Ik kan ook dubbelklikken en dan de madiextreme master en slave maken. (zit daar een deel van de oplossing???).

6.Bij windows>isntellingen>geluid komt de alphalink dan ook niet opgepopt, wordt dus niet herkend door windows.

7.. Ik heb me al wat ingelezen op het net, maar ik vind de oplossing niet.

Alle hulp ten hoogste geapprecieerd....

Niet of niet meer?

Zet in de BIOS/UEFI even je on-board kaart eens uit.

Hmmm, inderdaad de geluidskaart van de MOBO uitschakelen als dat nog niet was gebeurd. Win 7 64bit kan ook drivers die niet getekend zijn draaien (met wat aanpassingen), dus dat zou het probleem niet moeten zijn?
http://www.techspot.com/community/t...signed-drivers-in-windows-vista-7-x64.127187/

Dat de 6.2 installer niet wil werken is vreemd... Heb je het al geprobeerd met "run as administrator"? Ik zou voor de veilighed ook nog een keer de file downloaden.

Daarnaast zou ik proberen om het SoundScape Device in je device manager te verwijderen (disable, uninstall), en dan manueel alle drivers & registry links te verwijderen. Daarna alles weer opnieuw installeren, en run de installer als admin...

Ik run zelf de MadiXtreme 128 met een Alphalink MADI AX en een Alphalink MX 4-16, op Win 7 64bit met 6.2.0, en het werkt prima. Het zou dus wel mogelijk moeten zijn. Als je wat gegevens wil vergelijken, stuur me een PM? Afhankelijk van waar je in Belgie woont heb ik ook geen probleem om even langs te komen en te zien of ik kan helpen (verwacht daar maar niet te veel van...)

Mvg.

CoolRunning

alvast dank voor alle hulp

ik heb geprobeerd manueel de drivers te updaten (via apparaatbeheer, en elke bekende truc), maar als het over WDM/KS-stuurprogramma gaat krijg ik op het moment van installatie steeds te lezen dat er tijdens de installatie een fout is opgetreden en de installatie wordt afgebroken. De wdm_Ks heeft dan ook geen stuurprogramma en kan dan ook niet teruggevonden worden door windows in configuratiescherm>geluiden.

voor driver 6.2 (de laatste) het zelfde: ik kan de ssl soundscape devices correct doen werken (voor in cubase) maar de windows applicatie kan niet worden geinstalleerd

windows soundcard is uitgeschakeld in bios

Wat zegt device manager bij 'overige apparaten, WDM/KS on madiextreme", is er helemaal geen driver geassocieerd?
Als dat wel zo is, heb je al geprobeerd je MadiXtreme's sample rate op 48Khz te zetten, met de kaart als master (MADI Clock)? De eerste keer is dat nodig om Windows de driver te laten herkennen...

Voor de rest weet ik het ook niet meteen zonder meer details van specifieke foutmeldingen etc.

Mvg.

CoolRunning

ja er is geen driver geassocieerd, en als ik die manueel probeer te updaten mislukt dit gewoon elke keer

Krijg je een foutmelding als je probeert te updaten?

Verder nog de volgende routine: Verwijder de kaart uit de PC, uninstall drivers, reboot, install drivers, (reboot), reboot met kaart erin, en kijk of de kaart de driver dan wel oppikt? SSL zegt op verscheidene plaatsen dat het belangrijk is om precies de volgorde aan te houden die ze in de handleiding hebben staan... (sorry als je dat al gedaan hebt, je weet gewoon nooit...)

Kaart ook al in een ander slot geprobeerd (als je er een beschikbaar hebt)?

Verder nog: Staat UAC (User Access Control) uit op je PC?

Mvg.

CoolRunning

hoi cool running, yep geprobeerd, ook verschillende pcislots geprobeerd, alles gedesinstalleerd (drivers verwijderd, kaartg verwijderd) en opnieuw geprobeerd...

ik heb alles gelezen en geprobeerd - maar geen success

mixer en soundscape zijn geinstalleerd; alphalink staat als master en ook op 48khz - allemaal in orde - mixer hoeft bij mij zelfs niet open te staan voor cubase

het probleem lijkt me toch echt dat windowsmediatoepassingen de drivers gewoon niet wil installeren

als ik de drivers voor WDM wil installeren, komt er gewoon altijd een foutmelding dat de installatie wordt afgebroken.

zowel automatisch als bij manueel installeren (en dat met zowel automatisch als manueel toewijzen) worden de installatie gewoon elke keer afgebroken.

user access control staat uit dacht ik

dus nog eens voor de duidelijkheid: de kaart werkt perfect onder cubase - dus de drivers voor ssl soundscape werken als een tureluur - het is enkel het windows media gedeelte dat maar niet lukt...........

Weet het verder ook niet... geef misschien de file en de folder waaruit je je drivers installeert alle rechten die er mogelijk zijn, en probeer het nog eens. (Je moet ook je locale admin user die rechten geven over de files & folder om dat te doen denk ik).

Verder kan je kijken of er nog wat in je Windows event viewer staat (windows logs > applications), als er een foutcode in zou staan dan zou dat kunnen helpen met verder zoeken naar een oplossing?

Mvg.

CoolRunning

Back