Verlanglijstje synthesizers...

deathspell

Ouwe rot
Okee, stel je wint deze maand de staatsloterij of je vrouw overlijdt en laat een enorme erfenis achter (en kan niet meer zeuren over hoe je eerdergenoemde erfenis uitgeeft): welke synths staan er dan bovenaan op je verlanglijstje? Laten we zeggen, welke vijf synths?

Ikke?

1. MacBeth M5n
2. Jomox Sunsyn
3. Een grote modular, zoals deze: http://synthesizers.com/studio110.html
4. Roland Jupiter 8, cliché maar toch…
5. Oberheim Eight Voice

Jullie?

Prophet 5
Jup 8
Elka Synthex
Oberheim OB-X
Oberheim Matrix 12

moogmodulair
buchla 200 of hoger
hammond b3
fender rhodes
korg ps3300

Schmidt Analog 8-voice synth
Hammond B3
EMS Synthi AKS
Jomox Sunsyn
Haaken Continuum

Jupiter 8
Roland Juno 106 en/of 60
Oberheim OB8
DSI Prophet 8 en/of 12
Schmidt Analog

Eigenlijk elke synth ooit gemaakt wel...

Ik denk:
Elka Synthex
ARP 2600 (met ARP Sequencer)
Fairlight CMI-30A
Yamaha CS80
Moog Minimoog Model D

Eigenlijk nog wel veel meer, maar het mochten er maar 5 zijn...:engel:

Die Schmidt 8 voice lijkt me wel wat.
Nord Lead 4.
Prophet 12.
Andromeda 6.
En een muur vol modulars graag.

Hoe kon ik hem vergeten, ik heb alleen een Fairlight nodig eigenlijk..

Leuk om te zien dat er steeds meer met een modulaire synth aan de slag willen gaan :okdan:
Een aantal jaar geleden was de gemiddelde mening op SF wel anders over modulars :D

mijn EEUWIGDURENDE wishlist:
1) alle pcb's en het best of CGS die ik heb liggen werkend krijgen
2) TR8 als er een breakout met ind. outputs komt en er meerdere soundbanks (606, 626, 707 en 727) die je door elkaar kan laden zijn
3) modulaire drums: Ridrum TK9, Thomas Henry MPS 2x, Thomas Henry Quad Bass++, Synare clone, SDS3 clone, 808: BD, CL, Rim, HH
4) Acidlab.de Robokop
5) Derek Revell VCS3 clone (en die door een echte techneut te laten bouwen)

Een aantal jaar geleden was de gemiddelde mening op SF wel anders over modulars :D

Ik vond modulars altijd wel gaaf, maar qua kosten, volume en bewerkelijkheid totaal niet praktisch. Maar als ik dan toch rijk ben ga ik er vanuit dat ik ook de ruimte en tijd heb om er iets nuttigs mee te doen :) En dat noodle geknor is natuurlijk gewoon verschrikkelijk ;)

Leuk om te zien dat er steeds meer met een modulaire synth aan de slag willen gaan :okdan:

mijn EEUWIGDURENDE wishlist:
1) alle pcb's en het best of CGS die ik heb liggen werkend krijgen
2) TR8 als er een breakout met ind. outputs komt en er meerdere soundbanks (606, 626, 707 en 727) die je door elkaar kan laden zijn
3) modulaire drums: Ridrum TK9, Thomas Henry MPS 2x, Thomas Henry Quad Bass++, Synare clone, SDS3 clone, 808: BD, CL, Rim, HH
4) Acidlab.de Robokop
5) Derek Revell VCS3 clone (en die door een echte techneut te laten bouwen)

Ken het dat modulair anders tegenaan gekeken werd. Echter was ik zelf mijn Doepfer basissysteem zat en onlangs verkocht. DSI Poly Evolver PE keys voor in de plaats en vind de workflow nu veel prettiger. Mis toch wel een beetje de Doepfer, dus ben alweer aan het kijken voor wat modulairs, maar geen Doepfer meer iig als compleet systeem.

Back