Yamaha plug-in boards

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
ja ik heb eerst de zoekfunctie gebruikt!

wie heeft er ervaring met de plug-in boards van yamaha geschikt voor cs6x en geloof ook MOTIF serie , S30, S80 en S90?

kun je die zelf inbouwen? waar zijn ze te koop (heb op internet niks gevonden) en wat zijn schappelijke prijzen?

alvast bedankt,

greetz,

Prime

http://www.yamahasynth.com/pro/plg150/ms.html

Overzicht van alle plug-in boards, en ja je kunt ze zelf inbouwen.

De plg150-an, plg150-dx en de plg150-vl zijn wellicht de meest interessante.
De An is in weze dezelfde synthengine als in de anx1, ik heb hem zelf niet, maar op motifator.com zijn gebruikers er laaiend enthousiast over, mooie is dat deze plug in boards de kracht hebben van hardware, maar grafisch via je pc word aangestuurd gelijk een softsynth.

De DX is een grappig kaartje welke de oude DX7 engine in je bak brengt. Ook weer via software te manipuleren.

De vl is een chipset uit de Vl-1, de physical modelling synth van Yamaha van begin jaren 90. Is wel een apart ding, meer gericht op blaasintrumenten daar moet je van houden.

Leuke van de PLG's is dat het losse synthengines zijn, dus het gaat niet ten koste van je polyphonie.

Prijzen zijn vanaf 150 Euro, zou je even feedback moeten bellen.

ik heb de yamaha -site bekeken, maar kon daar geen verkoopadressen vinden en ook geen bevindingen uiteraard,

ik zit te dengen aan de PLG-150-AN en eventueel de PLG-100-nogwat (vocoder board)

maar hoe zit dat via de pc aansturen? kan ik ook mn huidige synth via de pc aansturen soms?

al eens een muziekwinkel geprobeerd die yamaha producten verkoopt ?

ben er zeker van dat ze die kunnen bestellen voor je.

FF mailen of bellen he ;)

hahaha- wachten is kut he... :{

Ja ik wil ook die vocoder board hebben, is geloof ik de goedkoopste. Als je nou morgen effe beld, post de exacte prijzen dan effe, ben ik ook iun geinteresseerd.

Ik heb nu geruime tijd zowel het AN- als DX pluginboard in m'n CS6x. Ik ben nog steeds erg tevreden over deze combinatie.
De bijgeleverde AN-expert editor is een prima editor, maar veel mensen zweren bij An1x editor die als freeware op het net staat.
De DX editor gebruik ik nooit. Ik gebruik DX-manager. Wederom een stukje freeware dat erg handig is voor het aanpassen en creëren van geluiden. Tevens erg handig voor het bewaren en ordenen van je geluiden.

FM-manager

de door Yamaha meegeleverde editors waren in mijn geval nog plugins voor XG-works, maar standalone versies zijn nu ook te downloaden van www.yamahaynth.com

Ik heb mijn Pluginboards gewoon bij de muziekzaak besteld (Poppeliers, Dirk Witte).

groet

Tom

ik zal morgen ff bellen ;)

mag ik vragen wat jij betaald hebt tom?

edit1: wat zijn de grote verschillen tussen de DX board en de AN board? voordelen nadelen, sound?

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime

edit1: wat zijn de grote verschillen tussen de DX board en de AN board? voordelen nadelen, sound?
DX= FM synthese
AN= VA (Virtueel analoog)

Verschil tussen de AN1X en het AN plugin board is naar mijn weten dat de AN1X 10 noten polyfoon is en het plugin board slechts 5.

Origineel geplaatst door MSXUser
DX= FM synthese
AN= VA (Virtueel analoog)

Verschil tussen de AN1X en het AN plugin board is naar mijn weten dat de AN1X 10 noten polyfoon is en het plugin board slechts 5.

wat is/doet FM synthese?

helaas geen interesse in de XG board, want dat zijn toch soort van GM instrumenten?

Over de PLG-100XG..... dus naast de XG en GM standaard ook nog eens 12 drumkits en 400 voices!!!

Over 400 professional-quality sampled voices.
This Modular Synthesis Plug-in board gives you over 400 professional-quality sampled voices and 12 drum kits as well as 32 additional notes of polyphony. Plus it fully supports the XG MIDI standard, so you can use it to faithfully play back XG or Standard MIDI Files using a MIDI sequencer.
Adds a 16-part, 32-note XG tone generator to synthesizers compatible with the Modular Synthesis Plug-in System or XG Plug-in System.
Gives non-XG MIDI synthesizers and tone generators the capability to play back GM/XG MIDI song files. Provides 480 high-quality sounds and 12 drum kits using all new AWM2 PCM waves.
Adds 32 notes of polyphony to the synthesizer or tone module on which it is installed Included XGworks lite 3.0 (Windows 95/98) and XG Editor 2.0 (Macintosh) allow detailed editing of voices and effects.

Laterzzzz again...

CP

tja, ik moet je teleurstellen, maar ik zit niet te wachten op nog meer leuke pre-sets hoe leuk ze zijn en eerlijk gezegd was ik nogal blij met t feit dat mijn synth GEEN GM midi's kon afspelen en dat wil ik best zo houden ;)

Ik heb voor de plg150-AN ƒ 550,- en voor de plg150-DX ƒ 695,- betaald.
Dit is echter al weer enige jaren geleden, dus of deze prijzen nog actueel zijn....?

Voor meningen van mij en andere gebruikers:
plg150-DX
PLG150_AN

groet

Tom

wat ik van de yamaha site begrijp is dat een extra board polyfonie toevoegt aan de synth,

dus ik zou dan 69 stemmen polyfonie hebben? als ik de AN erbij zou zetten? of geld dat niet voor geluiden die van de AN afkomen?

hiermee kan ik dus ook nieuwe patches maken en in mn orinigele CS6x laden?

AN board is 5 stemmig polyfoon, je zou dus kunnen zeggen dat de CS6x 69 stemmig polyfoon wordt. Vergeet echter niet dat die 5 stemmen hem alleen in het AN board zitten.....met andere woorden...je CS6x patches blijven gewoon 64 stemmig polyfoon en uit je AN board haal je echt niet meer dan 5 stemmen (16 bij DX).
Overigens voor de duidelijkheid....in feite haal je een comleet nieuwe synth binnen je CS6x, dus patches van internet voor de plg150-AN/AN1x laad je ook in je pluginboard.....het worden plugin patches..geen CS6x patches....je krijgt aparte banks voor je plugin geluiden.

groet

Tom

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
tja, ik moet je teleurstellen, maar ik zit niet te wachten op nog meer leuke pre-sets hoe leuk ze zijn en eerlijk gezegd was ik nogal blij met t feit dat mijn synth GEEN GM midi's kon afspelen en dat wil ik best zo houden ;)

Je stelt me niet teleur ..... helemaal niet zelfs.... :okdan:

Laterssss...

CP

Origineel geplaatst door Tom 32
AN board is 5 stemmig polyfoon, je zou dus kunnen zeggen dat de CS6x 69 stemmig polyfoon wordt. Vergeet echter niet dat die 5 stemmen hem alleen in het AN board zitten.....met andere woorden...je CS6x patches blijven gewoon 64 stemmig polyfoon en uit je AN board haal je echt niet meer dan 5 stemmen (16 bij DX).
Overigens voor de duidelijkheid....in feite haal je een comleet nieuwe synth binnen je CS6x, dus patches van internet voor de plg150-AN/AN1x laad je ook in je pluginboard.....het worden plugin patches..geen CS6x patches....je krijgt aparte banks voor je plugin geluiden.

groet

Tom

maar kan ik die plugin patches niet met mn CS6x gebruiken? dus CS6x effecten en filters met die nieuwe patches gebruiken?

en bijvoorbeeld in een performance zowel CS6x geluiden als AN geluiden tegelijk gebruiken?

Wel degelijk.....maar in t geheel blijven de pluginboards semi-losstaande onderdelen zeg maar. Je kunt plugin patches bijv. niet opslaan in INT en EXT bank van de CS6x. Er zijn een aantal preset banks aanwezig in het board en je eigen gecreërde of gedownloade patches kun je opslaan op smartmedia en oproepen via PLG1 en PLG2, al naar gelang in welk slot je je board geparkt hebt.

zie ook pb.

groet Tom

Back