Nieuwe "space disco" track

Nee, de vocals zullen erna komen, dat stuk kan korter nog misschien, daar zal ik later aanpassen (dit als reactie van wat 6-tr zei)

Tja, ik ben geen fan van dat belgeluidje en die bass die steeds twee nootjes met een oktaaf verschil speelt. I know, part of the style, maar ik houd dan ook niet van deze stijl. Ik vind je duistere werk een stuk aangenamer om naar te luisteren.

Dat gezegd hebbende, het zit wel retestrak in elkaar. Heeft een gezonde drive en mixtechnisch klinkt het prima.

Tja, ik ben wel fan van die stijl. Alleen kunnen wat wisselingen in noten van de octaafbassen het stuk nog interessanter maken. Ik ben het wel helemaal eens met wat 6-track schreef. Die herhalende noot kun je vervangen een door loopje dat je kort daarvoor eerder gebruikt. Het stukje met de miauw zou ik laten staan. Het klinkt complex ten opzichte van de rest dus dat geeft een mooi contrast. Het koor aan het eind slaat volgens mij op hol. Ik zou zeggen: weglaten of het simpeler houden. Die zestienden mogen ook wel eens van toonhoogte wisselen. Ik ben benieuwd naar de zang. Misschien moet je op basis daarvan nog een paar wijzigingen doorvoeren. Maar goed gedaan en inderdaad een prima mix. Zang kon je al mixen, zo heb ik zelf mogen ervaren, maar als muziekmixer heb je je ook ontwikkeld!

Bedankt heren voor de commentaren, ik zal alle tips op een rijtje zetten en de track weer door te nemen (het oorspronkelijke concept). Ik zit zelf te denken dat de intro korter mag in zijn geheel, en dat het herhalende stuk waar de noten iets te veel van hetzelfde zijn ook korter maken. Ik zie hoe ver ik kom... :)

de miauw moet kunnen idd maar dat gillende geluid wat er dan nog extra doorheen komt op (o.a) 3:28 vinnik aanzienlijk minder...

Zonder de "miauw" en dat gillende geluid blijft er niets meer voor over. Dan heb ik dus een arpeggio, een lead en bassline en drums (en dan wordt de mellotron alleen maar vervelend).

Met de variatie in melodie ben ik volkomen eens, want daar heb ik juist behoefte aan kennis (als "uitvoerend"). Opbouw, arrangement, enzovoort. Maar als ik het nummer voor meer dan 50% weer moet ingooien, gebeurt bij mij dus dat ik deze opzij laat en een nieuwe begin met dezelfde problemen.

Ik begon met dit nummer al in november vorig jaar, een tijdje laten rusten, weer opgepakt, etc, ik dacht pas te posten als ik hem klaar had met vocals. Toch zit ik ergens vast en daarom heb ik deze vroegtijdig gepost. Een gemiddelde producer (niet eens een pro) maakt zoiets in een half uurtje. Zit ik meer dan 5 maanden bezig? Dan is het gevoel van het nummer gewoon voorbij.

Muziek is ook het uiten van emotie, waar dit nummer verre van af is. Op dit moment vraag ik om tips om dit nummer nog een kans te geven, zeg maar "redden" en alle adviezen die hierbij komen helpen mij in zekere mate. Het moeilijkste is als je feedback moet geven wanneer deze los van de smaak is.

Ik ben toch blij dat het nummer mix-technisch goed zit, ik zal hiermee verder uitwerken.

Hetgene wat ik leuk vind is de drums met het offbeat basslijntje de rest irriteert me nu na 2x luisteren

Wacht op de vocals en maak het feest compleet, don't worry :)

(maar voor een deel heb je gelijk moet zeggen...)

Laatst gewijzigd:
Zonder de "miauw" en dat gillende geluid blijft er niets meer voor over.
dan is dat stukje eigenlijk wel erg magertjes, dat komt waarschijnlijk ook omdat er niet zo heel veel lagen aanwezig zijn... het lijkt er ook een beetje op dat er bij voorbaat geluiden zijn gekozen die per se gebruikt moesten worden omdat die 'italo' zijn en dat daaromheen een track in elkaar is getimmert...
Wacht op de vocals en maak het feest compleet
gaat raphie je helpen?

Het nummer is nu offline, de stem-opname's zijn in de maak en zal het nummer herposten als ik het klaar heb.

Net de tijd gevonden om te luisteren :(

Er is een bijlage als "proef" op bladzijde 1 van dit topic. Maar het is ook niet de bedoeling, ditmaal, dat ik weer maanden later met een update kom. Sterker nog ben hier een beetje klaar mee :)

Back