stelletje NERDS!

Auxillary

Ouwe rot
overleden lid
Grapje!

Ter informatie:
Vanmiddag zend Ned. 3 een reportage uit over N.E.R.D. Productie duo dat nogal wat succesjes heeft lopen in de huidige pop wereld. Waarschijnlijk zal het een herhaling zijn (hoewel dat er niet bij staat in de TV gids). Maar het blijft een interessant groepje producers.

Groeten,

Eric

heb em al jaar terug gezien en sindsdien haat ik pharrel

beats vond ik altijd al kut maar gats heeft echt te grote attitude(want jaar geleden kende niemand em)

die andere gast is wel chill maarja

ik keek die docu toen bij iemand en toen pharrel zei "we''re revolutionizing hiphop" flipte hij uit en begon te schelden tegen de tv en belde vpro op hehehehe....

Origineel geplaatst door Christov

beats vond ik altijd al kut maar gats heeft echt te grote attitude(want jaar geleden kende niemand em)

ik keek die docu toen bij iemand en toen pharrel zei "we''re revolutionizing hiphop" flipte hij uit en begon te schelden tegen de tv en belde vpro op hehehehe....

ik word zo moe van die hiphoppers... altijd willen ze respect omdat ze geen zelfvertrouwen hebben.
"hee man, ik eis respect"
"yo hij is vet dope want hij is underground"
en als je dan een vette track mixt die onwijs populair wordt dan ben je helemaal niks meer, pfff...

de neptunes maken gewoon goeie mixen. ook al hoor je ze wel erg vaak tegenwoordig.

en de vpro opbellen om te zeggen dat Pharell Williams iets verkeerd zegt... hoe lame is dat?

Origineel geplaatst door cyan_circle
ik word zo moe van die hiphoppers... altijd willen ze respect omdat ze geen zelfvertrouwen hebben.
"hee man, ik eis respect"
"yo hij is vet dope want hij is underground"
en als je dan een vette track mixt die onwijs populair wordt dan ben je helemaal niks meer, pfff...

..word man ;-)

ehm..de neptunes timmeren al *jaren* stevig aan de weg, en zijn in US muziekland ook al die tijd geziene namen...en van mij mag ie ook nog een attitude hebben, ik mocht willen dat ik ooit zulke vette shit kon maken

nee toen ze onbekend waren vond ik ze ook al wack
er 1 neptunestrack die ik dope vond en dat was die van ODB Got your money....

gewoon ik dig heel die sound niet van die gasten....plus dat als je presets uti je triton gebruikt en dan roept dat je eigen geluid hebt ben je gewoon dom bezig...

maarja iedereen zijn smaak

kijk dalijk wel even voor die studio om hun gear te zien

neptunes

neptunes

Als je goed gekeken hebt dan zie je dat ze het hiphop maken voor het geld doen (en die ene voor de wijven), verder willen ze hun eigen muziek uit die scene houden wat ze redelijk lukt en wat ik erg cool vind, het probleem met hiphop vandaag ligt volgens mij ook niet bij hun, maar bij de complete scene.
Dingen die gebaseerd zijn op uiterlijke of persoonsgerelateerde zaken (bitches, g's, hustling, frontin', playin', cappin', lockdown, shiat', ufasduygsa, yewqiue, you get the point) hebben een kort leven in de popwereld: punk, hiphop, drum & bass, disco, funk, etc. is hetzelfde overkomen!
Nog steeds is de muziek te gek, jammer van die snotapen die het langzaam slopen voor het brede publiek....

Don't believe the hype,

Alexander

Origineel geplaatst door olafmol
ehm..de neptunes timmeren al *jaren* stevig aan de weg, en zijn in US muziekland ook al die tijd geziene namen...en van mij mag ie ook nog een attitude hebben, ik mocht willen dat ik ooit zulke vette shit kon maken

Ik ben blij dat er iemand het wél begrijpt!

Eric

ik heb dus echt zwaar respect(restecpa) voor die gasten.

@christov
je hebt je punt nu wel in deze en andere topics wel gemaakt, jij gebruikt alleen je eigen samples jij bent orgineel jij bent chill, de rest is wack en die dig je niet want die gebruiken samples van sample cd en sommige zelfs tritons

plus dat als je presets uti je triton gebruikt en dan roept dat je eigen geluid hebt ben je gewoon dom bezig...

geloof me met dat soort opmerkingen kan je mensen echt voor hun hoofd stoten. het getuigd iig niet echt van respect....

Origineel geplaatst door EDP

geloof me met dat soort opmerkingen kan je mensen echt voor hun hoofd stoten. het getuigd iig niet echt van respect....

uh beetje overdreven? boeie dat hij geen respect voor ze heeft? dat mag hij en dat is gewoon z'n mening
volgens mij reageer je nu zo omdat je ze zelf nogal goed vind... als jij een artiest slecht vind, laat je dat vast ook niet al te subtiel weten

Origineel geplaatst door Bahamut
uh beetje overdreven? boeie dat hij geen respect voor ze heeft? dat mag hij en dat is gewoon z'n mening
volgens mij reageer je nu zo omdat je ze zelf nogal goed vind... als jij een artiest slecht vind, laat je dat vast ook niet al te subtiel weten

nee ik doel niet op het feit dat ie de neptunes niet goed vind wie ben ik omdaar moeilijk over te gaan doen, het is meer dat triton verhaal wat ik al zei, de vervelende ondertoon die ik al in meer van zijn posts heb gezien heb het dus niet alleen over deze thread). over het feit dat samples gebruiken die niet van je zelf zijn niet dope is(ofzoiets) en dat statement over triton gebruikers slaat ook nergens op natuurlijk

misschien bedoelt ie het niet zo maar zo komt het wel over.

ohw ok mijn reactie was alleen op basis van wat ik in deze thread las, vandaar dat ik 't beetje vreemd vond

je hebt je punt nu wel in deze en andere topics wel gemaakt, jij gebruikt alleen je eigen samples jij bent orgineel jij bent chill, de rest is wack en die dig je niet want die gebruiken samples van sample cd en sommige zelfs tritons

ehmja ik mag toch mijn mening geven ofwat....plus dat er zat artiesten zijn waarvoor ik respect heb en die me zelfs inspireren....maar ik heb zelf misschien wel een stupide logica een sampler is om te samplen en niet om samples te lezen van een cdtje....maar ik ben ook een koppig kereltje...het zijn mijn principes die ik meegekregen heb via hiphopmuziek
over die tritons...je koopt toch een synth om eigen geluiden te maken en aan te passen ofwat...anders haal jetoch een keyboard....

kijk als lola da musica nu die defjux docu had uitgezonden had je me horen orakelen en shit....dat vind ik wel dope....waarom dat is veel origineler in mijn ogen....

Dingen die gebaseerd zijn op uiterlijke of persoonsgerelateerde zaken (bitches, g's, hustling, frontin', playin', cappin', lockdown, shiat', ufasduygsa, yewqiue, you get the point) hebben een kort leven in de popwereld: punk, hiphop, drum & bass, disco, funk, etc. is hetzelfde overkomen!
Nog steeds is de muziek te gek, jammer van die snotapen die het langzaam slopen voor het brede publiek....

ik kan het niet meer eens zijn...shit word kapot gemaakt door uiterlijk vertoon....laatst kwam kereltje van 11 tegen me zeiken dat ik geen hiphop was omdat ik geen kani droeg...daarna kwam zijn moeder em halen want hij meost voor 12 uur de concertzaal uit....

als ik ergens fout zit leg het me uit.....

ehmja ik mag toch mijn mening geven ofwat....plus dat er zat artiesten zijn waarvoor ik respect heb en die me zelfs inspireren....maar ik heb zelf misschien wel een stupide logica een sampler is om te samplen en niet om samples te lezen van een cdtje....maar ik ben ook een koppig kereltje...het zijn mijn principes die ik meegekregen heb via hiphopmuziek
over die tritons...je koopt toch een synth om eigen geluiden te maken en aan te passen ofwat...anders haal jetoch een keyboard....

tja ik heb wel wat kennissen in dat wereldje, en ik weet dat dat toch ook anders kan.
ik weet niet hoe oud je bent, misschien nog erg jong en naief maar als je zo tegen de muziekwereld aankijkt, kom je je zelf nog wel een keer tegen denk ik.

We kunnen een hoop ouwe hoeren over die gasten maar toen ik dat stukje van Ice Cube hoorde dacht ik dat ik terug was in de tijd.. Het klonk zo vet als de swing/groove die NWA vroeger had. Dat rap gebeuren spreekt me over het algemeen niet zo aan maar die beats en loops zoals dat toen en door hun is neergezet kan menig een van leren. Anyway, dat is mijn persoonlijke mening.

Als iemand de title van het nummer van Ice Cube weet, dan hoor ik het graag - wil 't even helemaal horen.

De zang talenten, echter, van Pharell in "Beautiful" veroorzaken spontane buikkrampen bij me. Maar ieder zijn/haar smaak natuurlijk.

My 50cents ;-)

Matthys

ik kom mezelf elke ochtend tegen in de spiegel en dan is het toch weer schrikken....:D
maarja ik ben nog jong en misschien wel naief.....maar ik blijf die ideeen hebben...

oja nu ODB vrij is ben ik wel benieuwt naar nieuwe tracks die die met nep-tunes ;) (sorry kon het niet laten) gaat maken....

misschien is een aspect wnt mijn houding tegen neptunes ook de artiesten waarvoor ze de beast maken (ice cube en ODB uitgezonderd dan) ik vidn iemand als jayz gewoon doorsnee hiphop maken vernieuwt niks en lult alleen over champagne, autos en lekkere wijven.....shake ya ass vond ik nu ook niet een intelligent nummer en britney spears begin ik nieteens over...

@matthijs ja ice cube klonk inderdaad dope....maarja ik persoonlijk vond die beat niet zo vet dan hoor ik hem liever over een dre beat.

@matthijs ja ice cube klonk inderdaad dope....maarja ik persoonlijk vond die beat niet zo vet dan hoor ik hem liever over een dre beat.

ja beats die hij stiekem van andere mensen koopt en zegt dat hij ze zelf gemaakt heeft.
er word echt zoveel gejat van mekaar in die wereld. het is echt triestig.
ik HAAT gangstag rap. Ik haat dr dre, jay z, eminem, p diddy en zijn hele bende homies.
ik HAAT eigelijk alle hip hop die je op mtv hoort. het gaat steeds over wijven en champagne.
hip hop is kapot aan gaan.....en als ik me enkel op stuff van mtv moet baseren dan IS hip hop al
kapot. steeds over hun weed en juwelen rappen en dan een clipje met wat schaars geklede wijven
in en je kan al een hit scoren. belachelijk gewoon!

weet je? ik deel muziek in 2 groepen in: vet en niet vet..... en vet is alle muziek die wat met me doet...... en ik ben echt wel op de hoogte van hiphop en z'n roots (ik heb het redelijk van het begin meegemaakt in NL, mijn broertje wat toen een heftige writer, veel NWA, UMC's, slick rick etc., maar ook nl dingen als 24K enzo) en ik vind dingen op defjux of de oude rawkus stuff ook vet....cannibal ox zit net in m'n cd speler nu... maar sorry hoor..smaken mogen verschillen maar het is met de neptunes bij mij heel apart... als ik ineens heel hard met m'n hoofd begin te nodden blijkt het *altijd* een neptunes productie te zijn! als op MTV of the box ineens iets vets langskomt ben ik altijd helemaal verbaast, en dan is het *alweer* een neptunes-track! (of een dr.dre productie, kan ook haha) .... dat zegt voor mij genoeg..die gasten zijn echt geniaal...who cares dat ze een triton preset gebruiken, alsof dr.dre dat niet doet! het gaat om het eind-resultaat..... ik kan ook zeggen dat het samplen van een oude rare-grooves plaat ook hetzelfde is als het gebruiken van een synth-preset..je werkt met andermans puzzelstukjes...... wat de neptunes voor mij nog vetter maakt dan de meeste andere top producers is hun ultieme gevoel voor harmonieen...hun bridges zijn ZOOOOO VET! en dan ook gewoon maar ff los uit de mouw 1 keer in een track knallen, andere producers zouden er gewoon 2 nummers mee maken.......

Olaf

Back