Maschine 2 plugin met multiple outs vraag

dextah

Ouwe rot
Ik probeer in Maschine de verschillende audio outs van een plugin naar apparte channels in de mixer te sturen maar krijg het niet voor elkaar.
In een filmpje op youtube zag een voorbeeld met Kontakt 5 maar daar zag ik dan al 8 outs achter staan bij het selecteren.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit moet? Want als ik een niet NI plugin kies dan zie ik nergens 8 of 16 out staan
Het gaat om D16 dat 808 ding. Die wil ik sequencen in Maschine dus niet in de seq van de D16 plug en de outputs op verschillende channels.

Normaal sleepte ik alles in Logic vanuit Maschine maar gebruik hem nu steeds meer in standalone.

Ik weet niet of je al naar 2.1 geupate hebt? Is deze week uitgekomen.

Als je dit nog niet gedaan hebt, niet doen. Er zit een bug in plugins binnen maschine met audio routings dat ie crash wanneer je een part inlaadt met een plugin met audiorouting, ook als je deze dupliceert op een andere part, dan crasht ie ook meteen.

Maschines eigen dingen hebben er geen last van, mijn multioutput kitjes laden wel gewoon in enzo.

En die plugins moeten bij het inladen idd al aangeven met hoeveel outs je die wilt laden...ik weet niet of dat bij die D16 ook zo werkt, met die NI plugs wel.

Je kan kiezen tussen AU en VST versie van de plugins he in je settings bij plugins, ik weet niet of je dat al hebt geprobeerd.

Da d16 ding moet je (wat ik weet) zelf audio sporen voor aan maken en die per kanaal in de vst toewijzen, en dan ook weer op je mixert input d16 channel 1 blablabal. Zo ging dat in Ableton was vet kut werk

Oooo.. Ik heb wel gepdate van de week.
Ik zie bij geen enkele multiout plug de ouputs erachter staan.
Alleen bij ni instrumenten.

Ik kan in d16 plug wel outs kiezen maar ze komen niet binnen op de mixer.
Mischien moet er wel weer een update overheen.

Back