Headphone en impedantie

B_R

Nieuwkomer
Na een reeks lovende recensie te hebben gelezen over de Beyerdynamic DT990, zag ik toevallig dat een iets 'lager' model (de DT770PRO) werd aangeboden in drie impedantieversies. Na dit en dit artikel gelezen te hebben, denk ik dat de 250 ohm DT990 niet echt geschikt is voor mijn model synthesizer (Yamaha MX49).
Helaas bevatten de specificaties van mijn model (Yamaha MX49) geen impedantiewaarde voor de headphonepoort. Ik las her en der dat dat vermoedelijk ergens tussen 50 en 70 zit. Maar dan is de 250 er ruim boven: de synth moet een pak meer vermogen genereren en misschien niet (deftig) aan dat bereik van 250 geraken.
Wat te kiezen?
Is de DT770/80ohm uitvoering ook al te sterk voor deze synth?

Beste BR,

Ik lees in de gebruikershandleiding een uitgangsimpedantie van 100 Ohm voor een hoofdtelefoon van nominaal 40 Ohm. Bij een hoofdtelefoon van 250 Ohm hoeft de output dus minder vermogen te leveren, dus dat moet kunnen. Het is niet uitgesloten dat de frequentiekaraterristiek bij 250 Ohm net even iets anders is maar, dat hoeft niet.

Met vriendelijke groet,

Marc

Ik heb diverse monitor phones gehad en ben inmiddels aan mijn 2e set dt 990 pro's. Het zou mij ten zeerste verbazen als ze niet geschikt zouden zijn voor een bepaalde synth.

Back