[Video] - Live jam met OT, A4, NL4r, Pulse 2 en Timeline

ja echt heel leuk gedaan hoor. knappe geluidjes.
ondanks ik het nog steeds af en toe een beetje analoog vind klinken dan bijvoorbeeld via de cmputer (zoals fl studio ect). vind ik hem toch er goed gelukt.:kroon:

Haha ja dat heb ik idd nog nooit iemand als nadeel horen zeggen :) Maar ik snap denk ik wat je bedoeld Space Chicken, een DAW productie klinkt meestal net wat gelikter doordat je eindeloos kan EQen, FX kan toepassen, en ook eindeloos stukjes kan verbeteren etc. Hier is het in 1 take opgenomen en verder niet behandeld. Dat is voor mij ook een groot onderdeel van de lol ervan, niet het eindeloze gepiel maar gewoon gaan.

vet!
knap als je zo muziek kan maken. ik kan het in ieder geval niet.

Hoe neem jij je audio op? Laat je daw meelopen of zo voor main output mixer en sync je dat achteraf?

Hoe neem jij je audio op? Laat je daw meelopen of zo voor main output mixer en sync je dat achteraf?

Nee heb mn mixer de deur uit gedaan. Alles gaat direct naar de motu+ada8000. Ik heb deze opgenomen in ableton, in aparte sporen, ongesynct. Aangezien alle audio uit hardware komt aangestuurd vanuit de octatrack is syncen in de daw niet zo belangrijk dacht ik...

De remote zero doet dienst als mixer, hier kan ik de levels mee doen en sends naar de timeline en eventueel andere fx. Ben wel tevreden over deze setup, omdat ik ook soms daw producties wil maken. Ik hoef dan niks om te hangen, ka allebij de kanten op. Andere alternatieven om zo hybride te kunnen werken zijn allemaal veel duurder volgens mij.

ik bedoelde puur voor de video, want de video gaat naar je camera en de audio staat dus in je daw? hoe voeg je die samen?

Thanks! Yep a4 met eigen seq en de rest met de OT. Waarom zou de OT niet goed zijn dan? Vind het een heerlijke sequencer. Je kan 8 kanalen midi sequencen, met lfos, arps, p-locks, microtiming, polyrytmisch. Hij neemt ook op wat je live inspeelt.

Had op een review gehoord dat als je een midi noot stuurt met een OT, de noot maar stopt bij de volgende noot. Denk nu toch eerder voor een OT te gaan dan voor MPC om mijn ESX te vervangen :).

Had op een review gehoord dat als je een midi noot stuurt met een OT, de noot maar stopt bij de volgende noot. Denk nu toch eerder voor een OT te gaan dan voor MPC om mijn ESX te vervangen :).

Grappig, ik heb ook een OT gekocht om mijn ESX te vervangen. Duurt wel even voor je alles door hebt, maar het is echt een geweldig werkpaard voor de DAW-lozen onder ons. Wat er ook gebeurd, die OT gaat nooit meer weg 8~:okdan:

ik bedoelde puur voor de video, want de video gaat naar je camera en de audio staat dus in je daw? hoe voeg je die samen?

Haha ow zo :) audio opgenomen in ableton dus, en dan het videospoor met moviemaker eronder gezet. Hoef altijd alleen even het geluidspoor op het juiste punt te laten beginnen en klaar.

Nee dat probleem ken ik niet. Wat ik me kan herinneren is dat in een vroegere versie van het os er geen note-off messages werden opgenomen als je met een keyboard iets inspeelt. Dat is allang niet meer zo. De beperking is 4 noten per step per midispoor, en je kan niet een akoord opnemen waarin je sommige noten langer laat zijn dan de andere binnen dezelfde step.

Back