Gezocht: Jupiter 80

Status
Please reply by conversation.

payt

Enorm Lid
Zoals de titel zegt: Ik zoek een Jupiter 80.

De prijs komen we denk ik wel uit.

Als je er 1 hebt, laat snel van je horen :)

Ja is een leuk idee Raphie.. maar moet zeggen dat ik het keyboard van de JP80 erg fijn vindt, en touchscreen editing is ook erg prettig.. dus eigenlijk ga ik liever voor een JP80 dan.

Ik zit ook nog een beetje aan wat andere combinaties te denken, maar eigenlijk weet ik het gewoon nog niet precies.. lol. Het hangt er vanaf of iemand met een mooi bod voor een JP80 komt

Ik heb ze allebei, de Integra7 en de JP80...

De JP80 is net een slagje mooier en voller qua sound Raphie, dat komt omdat daar betere adda's in zitten en dat ding natuurlijk 10 presets tegelijk kan stacken in allerlei layers/splits

Echt een enorme wall of sound kan dat ding maken, erg goed voor orchestral/soundscore stuff.

De integra-7 blinkt uit in zijn standaard midi gebruik ( de JP80 is echt een instrument en geen multitimbrale rompler) en zijn megaveel sounds en de SRX legacy.

Ik zat nog even te denken toen ik die Andy zag aangeboden worden, maar die JP80 heb ik dan toch liever.

ik vraag me af of ik een Jupiter 80 in stukken kan zagen en enkel het deel behouden voor de editing

als het grote pcb's binnenin zijn is dat moeilijk te doen,iemand een idee hoe groot de pcb's binnenin zijn?

Intussen ben ik eigenaar geworden van een JP80. Ik heb hem overgekocht van een sympathieke Belg. Het was een stukje rijden, maar de moeite dubbel en dwars waard :)

Eerste impressie is erg goed. Fijne synth engine, en daarnaast toch ook wat bruikbare sounds zoals piano's en orgels etc.. hoef ik daar ook geen plugin meer voor op te starten ;)

Het touchscreen was voor mij een van de grootste redenen om een JP80 te willen. Het is heerlijk editen met zo'n ding, niet minder prettig dan bv een JD 800, maar toch net iets handiger omdat je ziet hoe de knoppen/sliders daadwerkelijk staan.

Helaas moest ik er inderdaad wel de Andromeda voor verkopen. Ik heb er lang over zitten dubben, maar de gok toch genomen. Tot zo ver voel ik nog geen heimwee, de JP80 vangt het aardig op. Daarnaast heb ik ook nog een TR 8 en TB 3 aangeschaft, dus heb voorlopig even genoeg dingen om mee te spelen :
)

Status
Please reply by conversation.
Back