Virtuele Bas amp

Ik heb een Bass V-amp van Behringer. Redelijk goed ding moet ik zeggen. Er zitten wel 100 toeters en bellen aan maar ik heb 'm eigenlijk alleen voor een basgitaar gebruikt en een Multisampled Rhodes (Er zitten ook keyboard presets in). Voor het geld is het zeker een koopje. Ik denk dat ding voor live en in de studio perfect te gebruiken is. Ik denk ook dat maar weinig mensen zullen horen dat het een digitale emulatie is. Het klinkt gewoon erg goed. De compressor die er in zit vond ik wat minder. Daar zou ik een externe voor gebruiken. Een Joemeek of een Focusrite ofzo.

Eigenlijk kan je voor dit geld niet echt zeiken. Goed bruikbaar, klinkt goed en simpel te bedienen.

Re: Virtuele Bas amp

Origineel geplaatst door KidGoesting
Iemand ervaring met een V-Amp van Behringer of een Bass Pod van Line 6?
Ik wil een van de twee kopen ivm het gebruiken van een basgitaar.

Ok, het is géén van beide, maar ik heb een Johnson en daar zitten ook een aantal basversterker modellen in en die klinken helemaal niet verkeerd. :okdan:
Die Johnson werd een tijdje geleden fors gedumpt, misschien heb je nog mazzel er één goedkoop op de kop te tikken (overigens Johnson=Digitech).
:biertje:

Hmm, ik zitzat ook te denken aan zo een ding maar wat ik me toen afvroeg was of het niet misschien mogelijk is om gewoon een software proggie te nemen die dat zelfde doet als een POD (maar dan dus intern in de compu)? Bestaat zoiets? ik heb het in ieder geval nog nooit gezien. Vraag blijft dan, waarom bestaat zoiets niet? Teveel rekenkracht bodig van de PC? Lijkt me onwaarcshijnlijk met de huidige CPU power..

Dus dat zou ultiem zijn: bassgitaar plug in je geluidskaart en spelen maar...

wie o wie

Origineel geplaatst door Arv
Hmm, ik zitzat ook te denken aan zo een ding maar wat ik me toen afvroeg was of het niet misschien mogelijk is om gewoon een software proggie te nemen die dat zelfde doet als een POD (maar dan dus intern in de compu)? Bestaat zoiets? ik heb het in ieder geval nog nooit gezien. Vraag blijft dan, waarom bestaat zoiets niet? Teveel rekenkracht bodig van de PC? Lijkt me onwaarcshijnlijk met de huidige CPU power..

Dus dat zou ultiem zijn: bassgitaar plug in je geluidskaart en spelen maar...

wie o wie

IK amplitube is bv erg goed.... steinberg heeft Warp .... er is ook een programma genaamd ReValver ofzo..... en verder zijn er nog ergens hele goeie gratis amp sims te downen... bij de UAD1 dsp-card zit een amp-sim genaamd Nigel die ook helemaal niet verkeerd is.... maarrrrrrrrr je moet nog steeds een DI box hebben om je bass/gitaar signaal op line-level te krijgen

wel, dat bestaat al, ik heb een keer een bespreking gezien in de Future Music.
Ik wil echter zoveel mogelijk zonder PC werken, en een losse emulator is ook mee te nemen in geval van mogelijke optredens, of wanneer je bijvoorbeeld bij een bevriende studio langsgaat om bas in te spelen... vandaar...

Origineel geplaatst door olafmol
maarrrrrrrrr je moet nog steeds een DI box hebben om je bass/gitaar signaal op line-level te krijgen

oei daar zit em de kneep dus.. Hmm, dus zo effe in je geluidskaart prikken gaat nie? balen zeg (voor mij)

Is je bedoeling om je bassgitaar een vervorming te geven of wil je meer een amp modeler? In geval van het eerste heb ik nog een Boss Bass Synthesizer pedaaltje voor je. Ook nog een Octaver trouwens. Misschien is het wat...

Iemand ervaring met een V-Amp van Behringer of een Bass Pod van Line 6?
De bas uitvoering van de POD ken ik niet, de gitaar uitvoering wel. De V-amp van Behringer heb ik ook eens uitgeprobeerd. Als je keuze uit deze twee moet bestaan, ga dan toch echt voor de POD. De V is erg goedkoop, en zo klinkt ie ook. De POD klinkt juist heel erg goed, al zijn de effecten (gitaar) wat beperkt vind ik.

Misschien is de GuitarPort wel iets voor je, ook van Line6, de makers van de POD.

Wat ik doe is mijn bas inpluggen via m'n ME-8B, een multi-effect bak van Boss, en dat gaat op zich prima. Ook mijn contrabas pakt -ie redelijk mooi, hoewel ik dat liever via een condenser-mic doe (mooier geluid). Zal binnenkort wel een mp3 posten waar ik de baslijn via de ME-8B heb opgenomen, kun je luisteren of je het wat vindt. Je zou dat signaal dan weer door zo'n plug-in kunnen routen.

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
De bas uitvoering van de POD ken ik niet, de gitaar uitvoering wel. De V-amp van Behringer heb ik ook eens uitgeprobeerd. Als je keuze uit deze twee moet bestaan, ga dan toch echt voor de POD. De V is erg goedkoop, en zo klinkt ie ook. De POD klinkt juist heel erg goed, al zijn de effecten (gitaar) wat beperkt vind ik.

Misschien is de GuitarPort wel iets voor je, ook van Line6, de makers van de POD.

echt supersubjectief hoor...er zijn genoeg mensen die juist de V-amp beter vinden klinken dan de POD..... tis wel zo dat je met de V-amp ff wat moet knutselen qua presets om em optimaal te kunnen waarderen..

http://www.soundonsound.com/sos/jun01/articles/behringervamp.asp

http://www.soundonsound.com/sos/Jun02/articles/vamp2.asp

Impressions

While I have yet to come across a modelling preamp that both sounds and 'feels' like a good guitar amplifier, the V-Amp 2 probably comes as close as any in terms of 'soundalike' capability and it has a nicely forward character that helps the sounds stand out in a mix. I was particularly impressed by the wealth of clean and on-the-edge sounds, and though the effects section doesn't compare with that of my (more expensive) Digitech Genesis 3, it is nevertheless capable of recreating most of the guitar treatments heard on record in a fairly general way. The amp models all seem to interpret playing dynamics better than they did originally, so you can get a pronounced change in sound by varying your picking intensity, and there's enough low-end kick to produce a convincing rock sound.

Accepting that no modelling preamp yet offers a complete solution to guitar recording, the V-Amp 2 is impressively powerful and is capable of better clean amp emulations than some of its more expensive rivals. Given its insanely low UK price, exceptionally clear user interface and enhanced feature set, I can't see it as anything other than a real bargain

(bron: www.sospubs.co.uk)

De prijs van beide apparaten is op zich geen probleem, alhoewel je bij Behringer wel zo'n stoere tas krijgt (met een voetpedaal). Die Bass Pod werd vrijdag nog gebruikt door Adult tijdens hun live show, klonk goed, de bassist had een raar space geluid met een dynamic filter eroverheen gemaakt... Ik ga ze denk ik maar gewoon allebei proberen. Feedback schijnt ze allebei te verkopen.

Origineel geplaatst door KidGoesting
De prijs van beide apparaten is op zich geen probleem, alhoewel je bij Behringer wel zo'n stoere tas krijgt (met een voetpedaal). Die Bass Pod werd vrijdag nog gebruikt door Adult tijdens hun live show, klonk goed, de bassist had een raar space geluid met een dynamic filter eroverheen gemaakt... Ik ga ze denk ik maar gewoon allebei proberen. Feedback schijnt ze allebei te verkopen.

de v-amp2 heeft naast bass-amp emu's ook amp's voor gitaren en zelfs een paar keyboard amps...de bass pod heeft puur bass-amp sims..... hoe het met effecten ed zit weet ik niet, maar in de v-amp2 zit zelfs een geile synth! ;)

echt supersubjectief hoor...er zijn genoeg mensen die juist de V-amp beter vinden klinken dan de POD..... tis wel zo dat je met de V-amp ff wat moet knutselen qua presets om em optimaal te kunnen waarderen..

Misschien even een toelichting dan:

Zo thuis en/of in de winkel klinkt het allemaal heel aardig, maar neem de V eens mee naar een band repetitie, dan merk je dat er van het geluid helemaal niets overblijft. Ik weet ook wel dat bij gitaristen het geluid nooit goed is, zit schijnbaar tussen de oren, maar echt de POD blijft ook in de band overeind.

Zelf gebruik ik overigens (voor gitaar) de GNX van Digitech, welke tegenwoordig ook in Bas uitvoering leverbaar is, de BNX. Deze klinkt vwb. versterkers vergeliijkbaar met de POD, maar heeft qua effecten iets meer aan boord. Bovendien is het een floorboard, terwijl je bij de POD een apart Midi-Board nodig hebt om hem live te gebruiken.

Back