Vermona DRM1 mk3

Steve303

aka WOLF
Hey,

Over de drm vind ik wel wat info maar super veel toch ook weer niet.
Is deze unit een goede aankoop? Is de kick lekker uit deze doos of is hij maar zwakjes?
De menigen over de kick zijn dikwijls nogal negatief maar ik wou het hier toch even vragen.
Genre waarvoor ik hem wil gebruiken is techno.
Volgende vraag hierbij is dan ook nog met wat deze lekker te sequensen valt in trxOx style.

Er zit geen sequencer in. Ik stuur hem via MIDI aan met een TR-626, maar er bestaat ook een trigger-optie (niet standaard). Als je een 909 of 808 kick moet je die kopen, of een kloon. De kick is ongeveer het zelfde als de Kick Lancet:

Er zijn genoeg 808 en 909 klonen te vinden tegenwoordig. Wil je wat anders dan de standaardjes kun je met een Vermona leuke dingen doen, veel flexibeler qua sounds dan de meeste analoge drumsynths.

wat mij erg tegenviel was de punch
die zit er niet in imho. niet in kick en niet in snare
clap en hihats wel erg lekker

https://soundcloud.com/this_is_asylum/lancet-kickdrums

Dit is een voorbeeldje van de soorten kicks die je uit een Vermona kan halen. De wel of niet punch zit hem gewoon in hoe je de pitch envelope afsteld.

Straks thuis een luisteren naar je voorbeeld LFO8.

De commentaren van jullie bevestigen mijn vermoeden dat de kick niet echt zijn sterkste punt is. Bovendien moet de snare ook wel punchy kunnen.

De opmerkingen over het zeer fijn afstellen van de potentiometers had ik ook al gelezen; lijkt me ook niet echt lekker werken zo.

Het blijkt dat de ideale hardware drumcomputer nog niet zo makkelijk te vinden is. Je zou de vermona al moeten gaan aanvullen met een jomox kick maar das een pain in the ass om mee te werken blijkbaar (Xbase09 of 888 of 999) en de Mbase01 heeft te weinig potentiometers om lekker (live) te werken.

Ik weet trouwens dat de vermona geen ingebouwde sequenser heeft maar daar had ik perfect mee kunnen leven als de sounds echt dik waren... .

geen punch dus :)

Het is geen 909 Kickdrum nee :P en het is maar wat je zelf punchy vind. Ik vind dat er wel degelijk een pucnh uit te krijgen is en zeker als je nadien toch nog compressie toepast. Maar nogmaals, het is een ander beest dan de 909 of 808.

Ik denk dat je met Vermona zult merken dat bijna alle elementen ver buiten hun range te gebruiken zijn. Dit kan een voordeel voor je zijn of een nadeel. Het vereist namelijk wat nauwkeurigheid in het afstellen van de parameters.

Geen dikke techno kickdrum.
Wel een apart geluid voor percussie daarom wel veel te vinden bij techno producers.
Zit weer in dubio om 'm terug te kopen.
Op de een of ander reageerde de drm ook lekker op filters.

Wat een zeik zeg. De 808 heeft volgens de niet-punch-believers dan ook geen punch ofwat?

okee jongens, dan heeft ie wel punch :)
bij mij is ie weg gegaan omdat ie t niet had iig :D
een 808 heeft wel puns ja

Nou ja. IK vond m geen ballen hebben. Heb er nog een transient designer achter gehangen toen. Werd beter maar niet overtuigend. Ik zeg niet dat het geen bruikbaar apparaat is. Vond de clap en hats erg lekker. Ool die multidingen wel. Kick en snare vond ik niks

Punch is blijkbaar voor iedereen wat anders
voor mij: een dikke oemph in het gedeelte 80-120Hz
Punch voor de andere believers. attack clickje in de 808 kick op 2000Hz?

:D

nee toch
punch is toch dat het een dreun is. een beuk. een ros. een solide ram in je poelie
de oempf stomp in de maag van een grote trage vent alleen is niet genoeg
je moet er tegelijkertijd 1 in je kanes krijgen
een dikke boomstam
zon attack klikje zit wel op de vermona, maar t moet een attack ros weze weejewel
de 808 heeft niet belachelijk veel puns, maar t zit er in

Het is zo dat de click in de 808 veel beter smelt met de rest van de kick, de Vermona attack zit er een beetje los in.

nee toch
punch is toch dat het een dreun is. een beuk. een ros. een solide ram in je poelie
de oempf stomp in de maag van een grote trage vent alleen is niet genoeg
je moet er tegelijkertijd 1 in je kanes krijgen
een dikke boomstam
zon attack klikje zit wel op de vermona, maar t moet een attack ros weze weejewel
de 808 heeft niet belachelijk veel puns, maar t zit er in

Euhm... de punch is laat maar zeggen de 'attack' van de kick - dus hetgeen wat je als eerste hoort. Daarna komt de tail. En een 808 heeft niet veel punch (wel een flinke tail).

Hey,

Over de drm vind ik wel wat info maar super veel toch ook weer niet.
Is deze unit een goede aankoop? Is de kick lekker uit deze doos of is hij maar zwakjes?
De menigen over de kick zijn dikwijls nogal negatief maar ik wou het hier toch even vragen.
Genre waarvoor ik hem wil gebruiken is techno.
Volgende vraag hierbij is dan ook nog met wat deze lekker te sequensen valt in trxOx style.

Je kan ook een kijken naar de LXR drum synth. Vind zelf dat er flinke kicks uit komen :okdan: Wel is het een DIY project.

http://www.sonic-potions.com/lxr

Back