Gezocht Stroomkabel: o.a. van Roland (909/Ajuno) of Dynacord (zie foto)

Status
Please reply by conversation.

MonoTron

Initiating Sequence..
Ik ben op zoek naar een stroomkabel voor mijn dynacord Echocord mini. Deze kabel werd ook gebruikt op Roland apparaten, zoals de alpha juno en 909.

Ik heb al rondgekeken bij de lokale kringloopwinkels maar nog niets gevonden.
De kabel ziet er zo uit:
attachment.php

Attachments

• 20140506_224844.jpg
    20140506_224844.jpg
    31,3 KB · Bekeken: 60
is dat niet een Amerikaanse stekker?

Idee om er een euro connector op te zetten? of wil je origineel houden

Geen idee eerlijk gezegd. Aan de andere kant zit in ieder geval een normale nederlandse stekker.

Deze kabel is van mijn TR909 en mijn alpha juno had eenzelfde kabel. Die past dus op de dynacord, dus die gebruikte de stekker ook in de jaren 70/80

Idee om er een euro connector op te zetten? of wil je origineel houden

Ik heb een euro connector gekocht om op de Dynacord te zetten, maar die oude socket zit vast met potnagels / klinknagels, dus Deutsche Grundlichkeit, maar die krijg ik er niet zomaar uit...

Check hier:
http://www.bax-shop.nl/gitaareffect...details.html?gclid=CPbOtvKbmL4CFQbMtAod2AkARg

Wel wat duurder dan de gewoonlijke euro netsnoer.

Thanks voor de tip!! Dat is beter dan de kabels op evilbay!!

Koop er gelijk een paar, dan kun je de rest van je leven vooruit. Die dingen zijn altijd net kwijt of kapot als je ze nodig hebt. Ik heb de mijne destijds bij Thomann gekocht, weet niet of dat voordeliger is dan Bax. Altijd een goed excuus om wat extra meuk aan te schaffen!

Die oude Roland stekkers en de oude Dynacord stekkers lijken op elkaar, maar zijn volgens mij niet hetzelfde hoor.
De Roland versies zijn kleiner dan de Dynacord versies.

Volgens heeft de heer Blom gelijk, ik heb de indruk dat mijn Bass King-T ook een dikkere steker heft. Dan is het idd waarschijnlijk het handigste om er een IEC socket op te zetten. Popnagels kun je wel uitboren.

Ik heb nog wel zn plug/stekker die je op een gewoon snoer kan schroeven. Misschien kun je maten geven van die plug en ook van hart van die gaatjes.

w-30 heeft ook diezelfde stekker,kan het beste gewoon open maken en vervangen voor euro connector

die kabels zijn op veel plekken te koop voor een paar euro. ik heb ze wel eens bij music store gekocht, alle kabels etc, dan ga je toch niet zitten klooien met een andere connector inbouwen?!

Wat doe je dan met de aarding? Ik denk altijd dat die dingen die geen aardingsaansluiting hebben zo zijn ontworpen omdat ze misschien groundloop gevoelig oid zijn....

Als er binnen geen aarding inzit hoef je er ook niets mee te doen......logisch toch.

Status
Please reply by conversation.
Back