Rarara, welke synth is dit? 2

Bahamut

yip yip
nu we toch bezig zijn... :D
Ik vraag me al de hele tijd af welke analoge synth wordt gebruikt voor dat supercoole geluid van het door mij verafgode Moondawn van Schulze.
Ik bedoel dus dat geluid wat er langzaam inkomt en waarmee zeg maar de solo wordt gespeeld.. het verzuipt een beetje in de rest maar klinkt wel erg vet.
misschien is' t wel makkelijk ik weet 't niet

Attachments

• floating.mp3
    918,4 KB · Bekeken: 130
moondawn

moondawn

ik heb alle cd's van klaus schulze en ik weet dat hij in die periode de arp2600 vaak gebruikte om de solo's te spelen. ook de arp odessey is vaak gebruikt voor solo's. later was de minimoog zijn favoriete solo-instrument, hoor maar eens een album als live uit 1980.:D

Re: moondawn

Origineel geplaatst door phochos
ik heb alle cd's van klaus schulze en ik weet dat hij in die periode de arp2600 vaak gebruikte om de solo's te spelen. ook de arp odessey is vaak gebruikt voor solo's. later was de minimoog zijn favoriete solo-instrument, hoor maar eens een album als live uit 1980.:D

Einde discussie

ok dan
die moog kan je meestal wel herkennen ja, alleen deze was wat lastiger
goede smaak phochos :D

Ik denk eerder aan een Mellotron als ik het geluid hoor, later in het nummer hoor je een andere solo die me meer aan een 2600 doet denken. Er is nu een software versie van de Melloton beschikbaar, misschien vind je daar wat je zoekt

gr. P.

heb jij alle cd's van Klaus Schulze ???? dat meen je niet, t zijn er nogal wat !!!!!!!!!!!!!
ook al die special edition boxen met unreleased matriaal?
http://www.klaus-schulze.com/disco/welcome.htm

Origineel geplaatst door platform
Ik denk eerder aan een Mellotron als ik het geluid hoor, later in het nummer hoor je een andere solo die me meer aan een 2600 doet denken. Er is nu een software versie van de Melloton beschikbaar, misschien vind je daar wat je zoekt

gr. P.

Klaus gebruikte niet zo vaak een mellotron.
Deze solo klank komt (na navraag) of uit een ARP Oddesey of het was een VCS3.
zeker weten deden ze het niet meer.

mocht je trouwens CD's zoeken van Klaus die je nog niet had.

Here they are www.groove.nl

ik spaar dat allemaal op plaat !
ik heb de eerste 10 en nog wat jaren 80 albums van K.S.
de mooiste platen vind ik "Timewind" en "X"

Origineel geplaatst door Phase
ik spaar dat allemaal op plaat !
ik heb de eerste 10 en nog wat jaren 80 albums van K.S.
de mooiste platen vind ik "Timewind" en "X"

Jammer genoeg is er vanaf geloof ik 1994 geen vinyl meer uitgebracht met schulze er op

Origineel geplaatst door Grooveron
Jammer genoeg is er vanaf geloof ik 1994 geen vinyl meer uitgebracht met schulze er op

volgens mij heb ik wel de betere werkjes, op een enkele uitschieter die in de jaren 80 en 90 zijn gemaakt (met uitzondering vd boxen natuurlijk) blijven X, Moondawn, Timewind, Dune altijd de favo plaatjes onder de fans..........

en Mirage!!!! das mijn favo
en trouwens in de jaren 70 albums zit behoorlijk wat mellotron
omdat ik nogal fan ben geworden overweeg ik al een tijdje om zo'n collectie te kopen, de historic edition... is die nog ergens te krijgen?

Origineel geplaatst door Bahamut
omdat ik nogal fan ben geworden overweeg ik al een tijdje om zo'n collectie te kopen, de historic edition... is die nog ergens te krijgen?

ja hoor ligt gewoon instock bij me.

www.groove.nl en dan ff bij de S op Schulze zoeken en dan Historic.
Goede Box trouwens absoluut de beste van allemaal.

hier is trouwens de direkte link.

http://www.groove.nl/cd/2/29340.html

Re: Rarara, welke synth is dit? 2

nu we toch bezig zijn... :D
Ik vraag me al de hele tijd af welke analoge synth wordt gebruikt voor dat supercoole geluid van het door mij verafgode Moondawn van Schulze.
Ik bedoel dus dat geluid wat er langzaam inkomt en waarmee zeg maar de solo wordt gespeeld.. het verzuipt een beetje in de rest maar klinkt wel erg vet.
misschien is' t wel makkelijk ik weet 't niet

Ik heb hier thuis de originele plaat nog liggen en daar staat de gear op die voor het album is gebruikt:
- Big Moog
- ARP 2600
- ARP Odyssey
- EMS Synthia
- Farfisa "Syntorchester"
- Farfisa "Professional Duo" Organ
- Crumar - Keyboards

Oldschool ambient rules! (ken uw klassiekers)

zou Klaus Schulze geen zeer interessante gast zijn voor de volgende Q&A sessie ?? :)

jaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh

Origineel geplaatst door Grooveron
ja hoor ligt gewoon instock bij me.

www.groove.nl en dan ff bij de S op Schulze zoeken en dan Historic.
Goede Box trouwens absoluut de beste van allemaal.

waarom maakt die Klaus Schulze meteen een zo over de top product van met 10 cd's (minimaal)
leuker was een serie dubbel cd's met oude opnamens, maar jesuz een 10 cd set...duh

"are You Sequenced" lijkt me trouwens ook een intressante plaat.

Back