Schoppenheer - Zo'n groot ego

SchoppenHeer

Stamgast
Hallo luitjes,

Volgens mij is dit de track met meeste hitpotentie van alles wat ik tot nu toe gemaakt heb.
Zang is van Eline Mann en Boyd van Groesen.
Muziek,mix,master en rap/tekst van mij.

Mocht je em delen met je sociale omgeving dan heb ik daar geen bezwaar tegen!

https://www.youtube.com/watch?v=8N9iXlWsEIU

(soundcloud staat ie ook: soundcloud.com/schoppenheer)

Groet,

facebook.com/schoppenheer

Die de esser kan ik weinig over zeggen, ik zie je wel steeds het woord hitpotentie en aanverwante gebruiken in je laatste posts. Als dat is wat je wil, een hit, dan moet je stoppen waarmee je bezig ben en meuk zoals dit gaan maken.

http://youtu.be/EV2b2O_5PX0

Wil je props en en een kleine groep maar trouwe fans dan moet je doorgaan op de weg die je nu zit, als je het voor het geld en beroemdheid doet dan kom je er niet met jouw eigen muziek, je zal consessies moeten maken en ik hoop oprecht dat je dat pad niet kiest.

Groetjes een kritische maar trouwe fan.

En zoals ik al zei in de documentaire. Als ik nog een paar jaar onsuccesvol blijf dan sla ik met een hamer op mijn hoofd een aantal keer zodat ik hersenbeschadiging krijg en op het niveau van Gers dingen kan gaan maken.
Dan zit ik gebakken.

Heb geluisterd. Vind je vocalen best overtuigend.
Ik zat af te wachten of 't zeurderig werd..
Maar dat viel mee! :halleluja

Ik luister niet meer. Ik heb de afgelopen jaren al minstens 10 van je nummers gefeedbacked.. en ik heb nog nooit 1 enkele feedback van je terug gehad.. :(

En nu :bekdicht: Gloomer !

Jammer, meteen aan het begin al vier keer die titel... Ik vind het Schoppenheergehalte ook wat laag maar wellicht verhoogt dat de hitpotentie. Als je de volgende keer helemaal niet meedoet wordt het vast een kaskraker.

Ik luister niet meer. Ik heb de afgelopen jaren al minstens 10 van je nummers gefeedbacked.. en ik heb nog nooit 1 enkele feedback van je terug gehad.. :(

En nu :bekdicht: Gloomer !

idd same here. heb je uberhaupt wel eens iets bij gedragen aan dit forum?
sorry je laatste x tracks heb ik ook niet geluisterd. dat negatieve gezeur was ik een beetje beu om eerlijk te zijn.
de rest ik zo slecht, ik ben zo goed. de onbegrepen artiest etc.

was die docu trouwens niet al een paar jaar geleden gemaakt?

tijd om naar de gamma te gaan!

Cheers, succes,

C

Oke dan luisteren jullie niet.
Laatste keer dat ik op dit forum post dan maar.
Mensen die op de hoogte willen blijven --------> Facebook.com/schoppenheer

Bijzondere constellatie.. je topic titel en deze reactie ;)

Oke dan luisteren jullie niet.
Laatste keer dat ik op dit forum post dan maar.
Mensen die op de hoogte willen blijven --------> Facebook.com/schoppenheer

-C-

Schone ironie indeed, de titel van het liedje en je reactie op kritiek. Je wilt iets van anderen en dan is bescheidenheid op zijn plaats. Als mensen dan niet het gewenste antwoord geven is diep adem halen vaak het beste.... heb ik in de loop der jaren geleerd. Geven en nemen, ying en yang :)

Ook nog even inhoudelijk. Je stem staat te zacht in de mix (in elk geval op mijn boxen) en je thematiek vind ik wel interessant. "Bescheidenheid werkt helaas niet in de muziek" rap je en dat is denk ik ten dele waar. Als je uitzonderlijk goed bent kom je er mee weg en anders is het vechten.

Maar draai het ook eens om: als er 10 liedjes net zo goed zijn, waarom zou ik dan naar jou luisteren? Een goed verhaal is een begin en dat is sympathieker geforceerd op zoek gaan naar een hit. Wees jezelf, groei. doe wat werkt en waar je achter staat en het gebeurt... of niet. Maar dan blijf je jezelf wel trouw.

Tot zover mijn ongevraagde advies ;)

Als je probeert te argumenteren dat ik 1 in een dozijn ben en niet uitzonderlijk goed dan mag je dat inderdaad vinden.
Vinden andere mensen de vocalen ook te zacht in de mix?

als ik je stem afzet tegen de stemsamples, sta je inderdaad wat zacht (en die andere stemsamples, met name aan het eind, te hard). ik heb ook het idee dat je met stem en wat andere instrumenten in hetzelfde frequentiegebied zit.

Als je met een spectrum analyzer eens kijkt waar je stem zit, en op die frequenties andere sporen iets cut. Wordt het misschien ook wel duidelijker.

-C-

Eens, ik vind het los daarvan wél lekker commercieel. En je bent je "zeurkous" stem die je vroeger had kwijt
Flow is lekker en track zit verder goed in elkaar. Voor mij de beste tot nu toe!

Ik vind het een lekkere track!. Maar ik mis een vette knipoog in je tekst/thema. Nu komt het op mij nogal sneu over, wat de hitpotentie wat mij betreft om zeep helpt.

Back