Schoppenheer - Zo'n groot ego

Een paar opmerkingen:

- Ja, je stem staat inderdaad een tikkie te zacht
- Die dames die "Zo'n groot ego" zingen zou ik vervangen. Ik moet elke keer denken aan de Robijn reclame. Prima stem voor reclames, maar niet voor deze track. Of misschien wat nabewerking? Mag veel rauwer.
- Track zit retestrak in elkaar, dat sowieso. Prettige flow.
- Ik heb je docu destijds volledig bekeken. Wat ik mooi vind is je bevlogenheid en je passie, maar misschien neem je het allemaal iets te serieus? We weten toch dat hitpotentie weinig te maken heeft met de kwaliteit van muziek?
- Ik snap de opmerkingen over geven en nemen en het gebrek aan bijdrage wel. Zo prettig als het voor jou is om gehoord te worden en feedback te ontvangen, zo prettig kan het voor een ander ook zijn.

Welnu, tijd voor koffie. :koffie::peukie:

Over de track, dit vind ik niet je beste nummer.. Voor mijn smaak is het te.. tja.. te weinig hiphop.. Te gezellig en commercial achtig met die zang.

Okay zoals ik het begrijp wil je een hit... commercieel succes, bekend bij het grote publiek? Ik denk dat je dan gerichter op een doelgroep nummers moet maken..

Dus hitje?
Catchy deuntje, luchtig tekstje, hip imago'tje.
Dus een Gers Pardoel: een bekkie wat de meisjes van 14 leuk vinden en luchtige deunjes.. Plaatjes wat de kids kopen..

Of wil je gewoon vette tracks maken.. voor de hiphop scene? Ga dan niet zeuren dat je commercieel succes wil. Maak dikke tracks met rauwe beats en productie.

Ik vind bij jou het probleem dat het allemaal van die verhaaltjes zijn... Ik moet de tekst zo volgen, die staat op de 1e plaats.
Terwijl ik persoonlijk als eerste luister naar de muziek: is die vet? Daarna komt de tekst en stem van de rapper.. Het moet de beat aanvullen, maar niet mn aandacht afleiden van de groove of de flow van de muziek..

Het si niet zo dat ik niet naar lyrics luister die éen verhaal vertellen' hoor.. Een nummer als Dance With The Devil van Immortal Technique vind ik geweldig. Goede beat, goed verhaal maar serieus en gedreven gebracht.. Geen ge-joker of grappen en grollen..

Maar goed, ieder zn ding.. Je kan niet iedereen pleasen toch..

Laatst gewijzigd:
Wat ik er van vind is voor mij persoonlijk en niet dat je moet totaal van afhangen wat ik zeg en wat anderen zeggen over je nummer.Tenslotte wie ben ik en de rest wat m'n er van vind van je songs.Zijn wij beroemde producers?Nee,we kunnen ons gewoon een mening geven.Maar daar schuilt wat in over een mening van iemand.Als gewoon 2of 3 personen beginnen beginnen te praten over hetzelfde denk ik dat dan andere meerdere personen van die mening zijn en je toch zal moeten aanpassen in die zin niet van je soort muziek veranderen waar je van houdt.
Online je nummer plaatsen of je groep dat is ook een vak apart tegenwoordig,dat is promoten van je nummer,.Veel prachtige muziek gaat gewoon verloren door niet aandachtig te zijn op internet,ze hebben weinig of geen prensentatie op internet.
Eerlijk,daar zit wel muziek in ,in promoten van je muziek op internet voor een zacht prijsje:)

Het aanbod is ook veel te groot, tegenwoordig is iedereen met een laptop een producah, of je nou 13 bent of 63, iedereen vraagt om beluisterd te worden.
Er zijn al zat online promoters die je vanalles beloven, kost een hoop geld en komt niks van terecht :)
Gewoon de boer op, op zoek naar een goed label met pluggers voor airplay en de hele mikmak. Anders kom je nooit op nationale radio.

Ben het wel eens over de opmerking over eenrichtingsverkeer, ook feedback is geven en nemen. ;)

Het aanbod is ook veel te groot, tegenwoordig is iedereen met een laptop een producah, of je nou 13 bent of 63, iedereen vraagt om beluisterd te worden.
Er zijn al zat online promoters die je vanalles beloven, kost een hoop geld en komt niks van terecht :)
Gewoon de boer op, op zoek naar een goed label met pluggers voor airplay en de hele mikmak. Anders kom je nooit op nationale radio.

Ben het wel eens over de opmerking over eenrichtingsverkeer, ook feedback is geven en nemen. ;)

Voor een deel mee akkoord,er zijn sites gratis of bijna online oa bv bandcamp ik noem er maar één waar je muziek kunt verkopen hoor,alleen het is echt je prensentatie,je eigen website maken plus je muziek moet goed zijn natuurlijk welk soort muziek je ook speelt.Reclame maken zoals in ander business zaken gaat ook samen,kwaliteit en efficiënt zijn brengt op.
Als je een goed vakman bent levert je dat wat op,zo ook in de muziekindustrie.
Muziek maken ok,wil je dat het iets oplevert en hoorbaar is voor de wereld dan moet je echt een vak appart gaan studeren hoor,,hoe promoot ik mijn muziek op internet?Anders geniet je maar voor je eigen alleen thuis.

De droom van opgepikt worden door social media bestaat niet, kijk eens naar bijv soundcloud, meer dan 10mio leden, allemaal producers :D bandcamp hetzelfde laken een pak.
De artiest/producer is de nieuwe nieuwe consument geworden, als deze platforms hebben bestaansrecht door de promesse aan al die artiesten die niet bij een major komen. Maar die discussie is hier al eens gevoerd.
Alles wat tot jouw bewustzijn doorlekt is zorgvuldig geplanned door marketeers met diepe zakken.

De droom van opgepikt worden door social media bestaat niet, kijk eens naar bijv soundcloud, meer dan 10mio leden, allemaal producers :D bandcamp hetzelfde laken een pak.
De artiest/producer is de nieuwe nieuwe consument geworden, als deze platforms hebben bestaansrecht door de promesse aan al die artiesten die niet bij een major komen. Maar die discussie is hier al eens gevoerd.
Alles wat tot jouw bewustzijn doorlekt is zorgvuldig geplanned door marketeers met diepe zakken.

Maar ik blijf op musical basis hoor.De basis is dat je verstelt zou staan hoe hard sommigen echt willen doorbreken en er alles willen voor doen,maar echt niet weten hoe het te doen.
ik heb echt aan de wieg gestaan bij het ontstaan bij internet music,de mp3.com ,dat toen echt aan de basis lag van een nieuw muziek industrie.Wat je toen hoorde was echte kennis over muziek en gewoon plat van personen die niks konden spelen.Toen al na één jaar wisten we al dat je iets wilde bereiken van kunde en kennis je echt moest gaan onderscheiden van anderen door promotie en kennis te brengen van een internetsites.De dag van vandaag dump je muziek zonder enige promotie en verzeil je in nergensland waar dat niemand is geweest.
De dag van vandaag moet je al een supper camera hebben om youtube filmpjes te maken.
De jeugd met geld,en de jeugd zonder geld.Wie wint?De muziek?

is gewoon goed toch. tekst weet ik nie, maar alles wel gewoon met overtuiging
wel te lang!

Los van de inhoud/attitude, ik vind die beat echt heerlijk! De raps word ik niet zo warm of koud van, niet dat je een slechte rapper bent maar timbre/tekst/flow: ik heb het idee dat ik het allemaal al wel eens gehoord heb. Mijn idee zou zijn, maar dat is heel persoonlijk: stapje terug doen als rapper, iets meer muzikale progressie in de beat en de ruimte geven aan zang, danwel een rapper met een wat melodischer flow. Ik weet niet of en hoeveel je gesampled hebt, maar de basis is wel enorm catchy en imho -puur op basis van deze track- hoor ik daar meer potentie/onderscheidend vermogen in dan in je raps.

Eenrichtingsverkeer wat kritiek betreft is niet sjiek, punt uit. Anderen willen, net als jij,ook graag horen of hun nummer in de smaak valt of evt. voor verbetering vatbaar is. Dat je je vervolgens van dit forum terugtrekt is nou niet bepaald volwassen.

Over hitpotentie/ meer nationale erkenning gesproken:

- sterke muziek is m.i. zeker niet het belangrijkste, een sterk imago wel....het begint met naamsbekendheid
- zorg voor een strakke site (die van nu kan echt niet), middels alleen al jouw artiestennaam is een ietwat mystieke site best te genereren
- exit Gmail -> intro info@schoppenheer.nl/com

Klein voorbeeld m.b.t. je site:

Joker_detail_by_miketartworks.jpg

Trek je je gewaad aan, wat Photoshopwerk op die speelkaart, klikbaar maken en...welkom in het domein van Schoppenheer.

Je past niet in de hedendaagse nederhop. Dat zijn de 101 barz boys die een zwaar leven hebben, veel domme teksten hebben en geld verbranden in hun stoere clipjes.

Door wie wil je gehoord worden?

Laatst gewijzigd:
What he said..

Ik wist niet eens dat je een website had. ff gechecked en idd ziet er meer uit als de website van http://www.speleovvs.be/

Begrijp me niet verkeerd want ik bedoel het niet lullig maar tegenwoordig is je website je visitekaartje. Muzikaal ben je volgens mij best lekker bezig maar misschien moet je voor dit soort zaken gewoon hulp vragen. Je hoeft overigens ook niet alles zelf te kunnen!

Verder ben ik het wel eens met dat je idd tussen de 101 crap past. Je teksten zijn intelligent en scherp maar (zoals ik al eerder heb gezegd) vaak met een negatieve ondertoon. Je bent het ergens niet mee eens. Misschien moet je, puur als afwisseling, ook eens wat positieve klanken laten horen. Je kunt je de door jouw gekozen thema's op meerdere manieren uitdrukken. Het leven is niet alleen maar azijn, toch?

Wat betreft je laatste single, ik heb hem toch maar ff geluisterd. klinkt wel ok. vocalen stonden idd iets te zacht/gingen soms verloren in de vele instrumenten en drums. wel lekkere flow. Maar het vrolijke deuntje past niet echt bij de tekst of andersom. Ik mis ook nog een lekkere melodie/hook.

Succes iig.

Cheers,

C

Back