Korg M1

gemmetje

de ideale schoonzoon
Afgelopen weekend was het weer zover: Reggae Sundance in Eindhoven !!!!!!
Helemaal te gek, maar de bands wierpen bij mij wel 'n vraagje op.

Bijna alle bands die daar speelden, hadden 2 synths tot de beschikking, nl een Hammond XB-2 en een Korg M1.
Het waarom van de XB is me wel duidelijk (heeeeeerlijk, zo'n houten jankert tijdens een malse Sly & Robbie-dubsessie), maar waarom de M1 ?????
Nu werden er genoeg mooie sounds uitgehaald, maar WAAROM heeft iedereen die reggae speelt 'n M1 ????????????
(ik speel al jaaaaaren reggae, maar doe het nog steeds zonder......)

Kan iemand mij een goede reden geven om (als reggae-liefhebber, en -spelert) een M1 te kopen ? (en meteen m'n verslaving weer een beetje te bevredigen)

Het was trouwens niet zo dat de instrumenten voor algemeen gebruik waren ofzo, iedereen ging met z'n eigen XB en M1 aan de gang.

Waarom niet, M1 is een mooie bak hoor. Mooie strings, gebruiken ze wel vaak bij reggae volgens mij.

Simpel: omdat de M1 een echte Reggae-bak is! :D

Waarom niet, M1 is een mooie bak hoor.

Dat geloof ik meteen, hoewel ik nog nooit op een M1 heb mogen fiepen.
Het viel me gewoon verschrikkelijk op dat zowat alle bands dat ding hadden staan.

Hebben die dingen zo'n herkenbare sound ofzo ??
Zijn ze gewoon erg simpel in (stage-)gebruik ??

:( <[D'OH! You tricked me!] 'k Heb GEEN idee; ik wist niet eens dat het zo was en ik zei dus zomaar wat...:o:
'k Vind 't wel raar, er lijken mij toch wel "betere" bakken te bestaan voor reggae?? Misschien zitten er NET een paar van die typische sounds in die door de meeste reggae-bands gebruikt worden (net als bijv. 909 in house..). Anders zou ik 't niet weten.

Ik heb geen flauw idee, wat die "speciale" sounds betreft.
De orgel-sounds kwamen allemaal (natuurlijk) uit de XB's.
Enneuh, mwah, wat heb je nog meer voor sounds nodig voor reggae: 'n pianotje, 'n sweepje, wat getoeter, en dat was het eigenlijk wel. Niks bijzonders dus...

Misschien toeval.....
M1 is super veel verkocht en voor pads in div. muziek is hij zeer geschikt....
Misschien staan ze volgend jaar allemaal met een triton??
Who knows?

Okee, dan hierbij m'n nieuwe draadje voor 18 augustus 2004:

Waarom gebruiken alle reggae-bandjes een XB-3 en een Korg Triton ???

:stupid

Omdat de Triton een echte reggae-bak is!!!
:D

Zoid, het zal wel komen omdat reggea-gasten niet snel de noodzaak hebben om het nieuwste van het nieuwste te kopen. De ouderen zijn begonnen met de deze bak omdat er vroeger nog niet zoveel keus(?) was en de jongeren kopen hem omdat hun "helden" hem hebben en omdat hij lekker goedkoop is nu.

Origineel geplaatst door Catscan
Misschien toeval.....
Who knows?

Yah man, us reggea artist be not so fast in technology man, in two years maybe we be buying a triton...:peukie:

Back