midipatch midisport 4x4 (van midiman)

Pyra

Nieuwkomer
Heb een midisport 4x4 (usb) van midiman gekocht...
Vroeger had ik alles gewoon in ketting staan via de midipoort van men soundblaster en dat werkte ok tot 4 apparaten... 5de had vertraging enzo :s

Dus ik installeer het ding, cubase en windows herkent het ook, ik verdeel die 4 midipoorten:
midi in/out A = yamaha cs2x
midi in/out B = alpha juno 2
midi in/out C = ...
...

Dan laad ik een track in, druk ik op play en loopt alles mis :stupid
Enorme vertragingen ;{ niet te doen...
Enkel de 2 overige apparaten die nog in ketting op men midipoort stonden werkte op de maat...
Die aan de midipatch hangen waren een ramp... zo'n vertragingen...
Ik heb ook al geprobeert om met halve meter midikabeltjes te werken ipv 3m maar dat schiet niet op, je kan je synths niet allemaal naast je pc proppen... + het haalde ook niets uit :confused: nog steeds vertragingen...

Is dit gewoon een kutding van een slecht merk? of doe ik nog iets fout?
Ik heb al studio's op internet gezien waar ze zo 4 tot 5 van diezelfde midisport 4x4's boven elkaar hadden staan en een hele studio mee bestuurde maar bij mij heeft het dus enorme vertragingen...

Wat doe ik fout?

Re: midipatch midisport 4x4 (van midiman)

Origineel geplaatst door Pyra
Heb een midisport 4x4 (usb) van midiman gekocht...
Vroeger had ik alles gewoon in ketting staan via de midipoort van men soundblaster en dat werkte ok tot 4 apparaten... 5de had vertraging enzo :s

Dus ik installeer het ding, cubase en windows herkent het ook, ik verdeel die 4 midipoorten:
midi in/out A = yamaha cs2x
midi in/out B = alpha juno 2
midi in/out C = ...
...

Dan laad ik een track in, druk ik op play en loopt alles mis :stupid
Enorme vertragingen ;{ niet te doen...
Enkel de 2 overige apparaten die nog in ketting op men midipoort stonden werkte op de maat...
Die aan de midipatch hangen waren een ramp... zo'n vertragingen...
Ik heb ook al geprobeert om met halve meter midikabeltjes te werken ipv 3m maar dat schiet niet op, je kan je synths niet allemaal naast je pc proppen... + het haalde ook niets uit :confused: nog steeds vertragingen...

Is dit gewoon een kutding van een slecht merk? of doe ik nog iets fout?
Ik heb al studio's op internet gezien waar ze zo 4 tot 5 van diezelfde midisport 4x4's boven elkaar hadden staan en een hele studio mee bestuurde maar bij mij heeft het dus enorme vertragingen...

Wat doe ik fout?

Ik heb er zelf ook 1.....en ik moet zeggen...het werkt perfect ! Maar goed... daar heb jij niets aan.
Als ik jouw was zou ik even opzoek gaan naar de laatste nieuwe drivers op de site van Midiman.....deze even instaleren....en dan even kijken of het beter gaat.

Succes.

Grts.

JB-Remix :dj:

bij mij werkt ie ook prima

bij de Midi system setup van cubase kun je de latency van je systeem bekijken. Andere (ASIO) drivers wil wel helpen (iig ASIO full duplex draaien), buffers wat anders instellen enz enz enz. Het is nogal een doolhof bij Cubase om al die dingen goed te krijgen maar waarschijnlijk ligt het daar aan ('k heb 't zelfde gehad...)

Back