Oh jee, nog even voorstellen.

Thaizer

Stamgast
Hoi allemaal,

Na een post of 4 zal ik me eens voorstellen is wel zo netjes niet waar?
Ik ben Thijs van Rijswijk woonachtig in Alphen a/d Rijn.
Ik werk als logistiek manager bij een transportbedrijf.

Ik werk al jaren met syntheziser en ben een jaar of 10 geleden begonnen met een Roland D-10.
Nadat ik de smaak te pakken had groeide het uit tot een leuke home studio.
Door omstandigheden heb ik helaas 5 jaar geleden alles verkocht.

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en in Januari liep ik Feedback binnen.
Daar zag ik iemand bezig met een Motif ik was gelijk weer verkocht. Een week later was ik de gelukkige bezitter van een Motif. Nu 3 maanden verder heb ik al weer aardig wat bij elkaar gesprokkeld zoals:

- Yamaha Motif 6
- Yamaha A5000
- Yamaha RS7000
- Yamaha CS6-R + PLG150-AN
- Roland JV 1080 + 3 Expansion boards
- Novation Supernova II (48 voices)
- Yamaha 02D Mengtafel
- PIV 2,2Mhz SCSI + Cubase VST

En helaas zit ik 8 weken te wachten op een Creamware LunaII audiokaart.

Grtz,
Thaizer

welkom! da's een leuk setje....wat voor soort muziek maak je ermee?

Olaf

Welkom

Welkom

Zo, je hebt even een aardig zooitje apparatuur bij elkaar gesprokkeld in die paar maanden!

Yamaha fan?

Waarom heb je trouwens een Motif én een RS7000?
Kunnen die niet allebei zo'n beetje hetzelfde?

Ik vond het trouwens even verwarrend, we hebben hier namelijk ook een TraiZor rondlopen....

Re: Welkom

Re: Welkom

Origineel geplaatst door Synic
Waarom heb je trouwens een Motif én een RS7000?
Kunnen die niet allebei zo'n beetje hetzelfde?

en dan OOK NOG een A5000..leg uit! ;)

Olaf

Bedankt voor de leuke ontvangst.

Mijn vrouw en ik zijn ten eerste allebei gek van muziek, dus is ze gelukkig ook geinteresseerd in synths. Maakt de aanschaf van apparatuur ook makkelijk :)

De LunaII kaart heb ik toevallig vandaag binnen gehad, goh wat is de documentatie slecht.

Ikke Yamaha freak......???? JAaaaaaaaaa!!!!!
Heb ooit een DX7 en een TG77 gehad, super apparaten voor die tijd en heerlijk te programmeren (schreef toen zelf de editors nog op een Amiga)

Ik vind er nogal een groot verschil zitten tussen de Motif en de RS 7000. De Motif klinkt stukken vetter, de effecten zijn beter ,vier waves per voices, voice memory is groter. De RS is echt een machine om grooves mee te maken niet te ingewikkeld en heeft echt leuke samples aan boord.

Waarom de A5000 dat was een lucky, kon hem voor een prikkie overnemen van een Belg die niet wist wat hij gekocht had. 1 maand oud. (256Mb, SCSI HD, Zip, extra IO kaart en externe SCSI CD-Rom (Plextor)). En dat voor 2000 gulden......Pffff wat is dat in Euro's.......:confused:

Inderdaad ben ik al jaren gek van Trance, dus probeer ik het ook te maken. Maar alleen muziek maken blijft altijd moeilijk (vrouw is niet objectief hihihih.....) en je denkt dat alles wat je maakt ook super is.

Maar hoe gek het ook klinkt het leukste vind ik toch het programmeren van synths en die geluiden dan weer uit te proberen in een een nieuw nummer wat al gauw niet langer word dan 3 minuten......hihiihiihhihi

Grtz,
Thaizer

Welkom!

Origineel geplaatst door Thaizer
Ik vind er nogal een groot verschil zitten tussen de Motif en de RS 7000. De RS is echt een machine om grooves mee te maken niet te ingewikkeld en heeft echt leuke samples aan boord.

Niet te ingewikkeld? Ik heb namelijk ook een RS, en vind toch eigenlijk dat je er behoorlijk heftige MIDI sequences mee kan programmeren hoor! ik ken de Motif verder niet, maar de sequencers zijn volgens mij wel identiek..

en je denkt dat alles wat je maakt ook super is.

Oei.. ik heb altijd het tegenovergestelde! ;)

Arv

Yes, goed man! Weer iemand die weet dat Yamaha kickass gear maakt. Maar een 02d is toch wel een beetje patserig hoor. De zaak loopt zeker als een trein. ;)

K'zou zeggen, laat eens wat van je horen.
:)

Shit, ik was al jaloers dat je dat binnen 3 maanden bij elkaar had gesprokkeld, maar ik loop nu helemaal groen aan van jaloezie nu ik lees dat je vrouw ook nog Synthfreak is ;)

Gaan we ons 2e vrouwelijke lid dan eindelijk krijgen?

Origineel geplaatst door bikkel
Shit, ik was al jaloers dat je dat binnen 3 maanden bij elkaar had gesprokkeld

Weet je dan ook hoe oud hij is en wat hij verdient? (Dan nog trouwens als je alles bij elkaar optelt) :p

Ook welkom trouwens.. was zo onbeleefd om dat te melden, bij deze. :)

Laatst gewijzigd:
Welkom op dit forum!

We trekken rustig allemaal een nummertje en wachten tot je vrouw onze producties komt inzingen ;) ;)

Zeker een leuke setup, alleen is het dan jammer dat je je apparaten niet door en door kent als je ze zo kort hebt. Ik denk dat ik zeker al een maand nodig heb om een Supernova 2 helemaal door te krijgen!!

Welkom trouwens!

Origineel geplaatst door krz

Weet je dan ook hoe oud hij is en wat hij verdient? (Dan nog trouwens als je alles bij elkaar optelt) :p

Ook welkom trouwens.. was zo onbeleefd om dat te melden, bij deze. :)

Oh maar het is niet dat ik het hem niet gun ofzo hehehe ik wou alleen dat ik het op kon hoesten.

Enneuh, ik was ff vergeten om welkom te zeggen idd.

Zeker een leuke setup, alleen is het dan jammer dat je je apparaten niet door en door kent als je ze zo kort hebt.

Absoluut waar.

Weet je dan ook hoe oud hij is en wat hij verdient? (Dan nog trouwens als je alles bij elkaar optelt)

Wat ik verdien of wat ik krijg?;)
We werken allebei (scheelt best wel wat).

Back