Hardstyle: Conqreet Approach - Unseen Power

Phye

Wreeeeep!
Heeey!

Ik hoop even wat extra plays te scoren 8) door mijn nieuwe track hier te delen. Deze heeft wel even op zich laten wachten.

Mijn doel was om een Anthem-achtige track neer te zetten. Ik hoop dat het gelukt is dat over te brengen.

Feedback en tips zijn uiteraard welkom!

https://soundcloud.com/conqreet-approach/unseen-power-hq-preview-edit

breaks zijn prima, harder en je bent de impact van de spits volledig kwijt, de spits moet er echt lekker vol in hangen, niks is erger waar de break luider eindigt dan de spits begint

Die lead sound zit er niet helemaal lekker in, vrij schel en iel, beetje rare stereo fase en vrij droog.

Ook die picth omhoog env in het begin maakt hem een beetje traag ten opzichte van de kick, waardoor ie een beetje sleept.

heeft niks te maken specifiek met hardstyle, maar wat ik spits noem (en iedereen kan dat weer anders noemen, is geen "officiele term" of zo) is waar de track volledig los gaat, daar wil je dus meer energie voelen als in de opbouw daar naar toe, anders is het zo'n anticlimax. wanneer je dus dynamiek overhoudt om boven je break uit te komen, dan kan die er lekker in hangen (ook geen officiele term :D ) ipv dat die al hypercompressed is en totaal geen energie overbrengt.

meer duidelijk zo? geef het beestje een naampje maar het gaat onderaan de streep over de distributie van energie in de track.

Thx voor de bezoekjes aan de draad.

@Niel, bedoel je die square lead bovenop? Ik neem aan dat je doelt op het stuk in de climax (spits/drop/hook)

Waar bedoel precies met:
Niel schreef:
... die picth omhoog
of de pitch envelope op de synth? Ik vind inderdaad dat hij ook een beetje sleept/remt alsof de kick hem echt uit de modder moet trekken.
Nooit bij stilgestaan dat die pitch env. dat veroorzaakt.

Stereo fase kan wel kloppen er zit een spreader op de lead bus.

prima track. al ben ik meer van de core
het laatste stuk is goed fris .
ga zo door

Back