(Latin Dance) Sax, piano, strings & whistles

Bobby

.com
9 jaar na m'n laatste bericht op dit forum hebben we de muziekmicrobe weer te pakken.
Volop terug nieuwe muziek aant maken. Wat vinden jullie ervan?

I Feel Saxed

https://soundcloud.com/bobby-smiles/i-feel-saxed-v2

de sax sound klinkt vrij clinisch en wat klungelig; het lijkt losjes te willen klinken maar verzand in net-niet nootjes die de aandacht doet verslappen...
de titel doet sterk vermoeden dat het je vooral om de samenstelling van de geluiden ging, zo van "dit moet er in zitten om quasi authentiek te klinken"...

Laatst gewijzigd:
Snap de vibe die je wilt brengen, maar die beat aan het begin klinkt niet lekker met de rest vind ik.
Die sax klinkt wel erg synthesizer. Denk dat de sax riedeltjes met een echte sax wel oke zouden zijn.
Lekkere basis voor een zomerse track! :okdan:

de sax sound klinkt vrij clinisch en wat klungelig; het lijkt losjes te willen klinken maar verzand in net-niet nootjes die de aandacht doet verslappen...

...ongeveer zoals jouw posts...

tumblr_m68a5y3a3m1qmj8p0.gif

-C-

Ik zal proberen wel on topic te blijven. Ik sluit me aan bij de rest over de sax. Misschien helpt het al een beetje als je de sax een octaaf omhoog transponeert. Of gewoonn vervangen door een synthsolo met wat legato erop.

De feel van de track trek ik wel. Naar het eind toe zou ik wel een fijne clap op de tweede en vierde tel willen horen. En 3 minuten vind ik te kort voor een track als deze. Dus je zou nog iets meer opbouw in je track kunnen verwerken en uitbouwen naar een minuut of vijf, zes.

De strakke sedquencing stoort mij in elk geval niet. Dat vind ik zelfs wel prettig (smaak dingetje).

OK, even een update. Ik heb waarschijnlijk iemand gevonden die de sax met zijn instrument gaat inspelen. Zal hoogst waarschijnlijk een veel beter resultaat geven.
Ivm de opmerking van 6 trak : ik moet je gedeeltelijk gelijk geven. De sax noten voor 1:45 ben ik zelf niet 100% tevreden over, die na 1:45 wel. Alleen was de drang om een nieuw nummer te beginnen groter dan de wil om nog meer tjd te steken in het vinden van betere noten. De keuze van de instrumenten is spontaan gebeurd, niet dat ik die er persé allemaal in wou; de titel is helemaal als laatste verzonnen, was geen mikpunt.
Ik lees ook 2 keer de opmerking "strakke sequencing" > wat bedoel je daar precies mee? :eureka:

Ik lees ook 2 keer de opmerking "strakke sequencing" > wat bedoel je daar precies mee? :eureka:

Wel, als alle nootjes heel netjes en keurig op precies een 16e worden gespeeld, is het voor mij strakke sequencing. Wanneer je de nootjes iets voor of na de 16-en laat vallen, krijgt het geheel een wat lossere feel, alsof je het "live" speelt. Voor sommige muziek kan det heel goed werken. Voor deze track vond ik de strakke sequencing wel kunnen.

Back