Sample uit film gebruiken.

Ik gebruik zelf weinig samples (meer), maar ik zou ook zeggen…

Gebruik ze gewoon maar en doe ermee wat je wilt. Als je een label of iets dergelijks hebt, moet je wel duidelijk aangeven dat je die en die sample hebt gebruikt. Dan mogen zij het verder afhandelen/regelen.

Ik heb een aantal jaren geleden een stuk geschreven waarvoor ik een cello-partij van Arvo Pärt helemaal (per noot) in stukken heb gesneden en hem vervolgens in een andere volgorde weer in elkaar heb gezet. Dat is toen uitgebracht en verkocht/verkoopt best aardig, heb ik gehoord, maar ik heb er nog nooit gedoe mee gehad.

Ik heb een aantal jaren geleden een stuk geschreven waarvoor ik een cello-partij van Arvo Pärt helemaal (per noot) in stukken heb gesneden en hem vervolgens in een andere volgorde weer in elkaar heb gezet. Dat is toen uitgebracht en verkocht/verkoopt best aardig, heb ik gehoord, maar ik heb er nog nooit gedoe mee gehad.
Vertel daar eens wat meer over!

Groeten,
Arvo

:D 8o)

kijk, zo doen de grote jongens het:

[ame="http://en.wikipedia.org/wiki/Timbaland_plagiarism_controversy"]timbaland

Hein, ga je de sample internationaal gebruiken/releasen?

in dat geval zou ik het zeker melden,
als het binnen nederland blijft....who cares....gewoon gebruiken.

pm me maar als je meer wil weten, heb hier wel ervaring mee.

greetz
Jordy

Dank voor de reakties!

Nog ff een vraagje: de track is inmiddels af. Mag ik hem wel op dit forum posten?
thx.

Ja, van mij mag je ook.

Even serieus. tot het moment dat je bakken met geld verdient met je muziek, is niemand echt geïnteresseerd, afgezien van je fans dan. En zij zullen je niet aangeven… Gewoon doen, en als je te ver gaat, weet je het zelf als eerste.

Back