Six String Showdown

tyberium

Ingeburgerd
Hi guys,

Hieronder een track die ik geschreven heb als tech-demo voor Propellerhead Reason en hun nieuwe Rack Extension 'A-List Acoustic Guitarist'.

Het gaat over een acoustische gitarist die op het podium word afgetroefd door een elektrische gitarist.
Hele track is gemaakt met (Midi) keyboard (geen echte gitaren).

:D

Ik heb het idee dat de akoestische ritme gitaar iets naar voren mag, zodat ie gevoelsmatig beter op de tel valt.

en die pitchbend op de eerste gitaar mag wel wat minder, klinkt erg onnatuurlijk

Door de combi van geluiden en arrangement, vind ik hem toch behoorlijk tegen het cheesy aanzitten eerlijke gezegd.

Klopt, was eigenlijk ook een beetje de bedoeling met het achterliggende idee erbij. Lekker cheesy aan het begin, zodat het contrast van de overdreven elektrische gitaarspeler er goed overheen knalt.

Beide 'spelers' spelen eigenlijk op niveautje 'gaap' zonder dat ze't door hebben, ieder aan diens eigen kant van het spectrum; de akoestische speler speelt een inspiratieloos stukje zonder poespas en de elektrische speler doet daarentegen weer veeeeuul teveel z'n best.

Back