cubase effecten stop als ik op stop druk

HeinRook

Despawn
Hoi,

Ik ben met een nummer bezig waar nogal wat delay in zit. elke keer als ik op stop druk om en stukje terug te spoelen, blijft de delay lang na-klinken. Is er een manier om dit tegen te gaan, zodat effecten stoppen als je op de stoptoets drukt?

Bedankt.

Groeten, Hein.

Voordat je 'm uitzet je delay naar 0 draaien/schuiven?

Maar dat zou makkelijker moeten kunnen lijkt mij? :erm: geen ervaring met cubase hiero..

Cubase heeft gewoon een functie dat als je edit en op stop en start drukt, hij de delay gewoon weer oppakt, hij doet dat altijdaan het begin van de track, maar kan dat, wanneer je je automation lane gebruikt ook willekeurig ergens in de track doen.

Als je de feedback van de delay open hebt staan zal je de tail altijd te horen, ik denk niet dat je dat echt kan stopzetten als je track stopt. Als je deze hebt gebruikt in automation, dan kan het helpen om naar een plek in je track te gaan waar je de feedback dicht hebt gedraaid...

Als je niet de hele tijd je delay settings aan het veranderen bent kan je de delay naar een audio track bouncen. Dan stopt het geluid gewoon als je de playback stopt.

Ik ben geen cubase gebruiker, maar kan je de on/off button van de delay plugin niet mappen op een toets van je keyboard? Dus dat je bijvoorbeeld even key S aanraakt en de delay stopt. En dan nog een keer en hij weer aan is, maar zonder dat het laatste effect klusje doorgaat...

Dank voor de reakties. Toch vraag ik me af of er geen optie zou moeten zijn in het programma om dit te verhelpen.

"Verhelpen" klinkt alsof het om iets gaat dat fundamenteel onjuist is. Maar als je het logisch benadert, vind ik het niet vreemd dat je feedback hoort. Je geeft opdracht om een delay uit te voeren en dat wordt gewoon keurig gedaan. Als je er teveel last van hebt, zou ik het spoor gewoon muten.

"Verhelpen" klinkt alsof het om iets gaat dat fundamenteel onjuist is. Maar als je het logisch benadert, vind ik het niet vreemd dat je feedback hoort. Je geeft opdracht om een delay uit te voeren en dat wordt gewoon keurig gedaan. Als je er teveel last van hebt, zou ik het spoor gewoon muten.

Ja, dat denk ik dus ook. Als je op stop drukt hoor je de delay die je zou horen als je track daar zou stoppen.
De bypass knop van je delay toewijzen aan een midicontroller is zeker een oplossing.
Maar misschien moet je eerst eens vertellen "waarom" het een probleem is, dus wat je juist wil doen na het stoppen waarbij de uitstervende delay dan zo stoort?

Maar misschien moet je eerst eens vertellen "waarom" het een probleem is, dus wat je juist wil doen na het stoppen waarbij de uitstervende delay dan zo stoort?

Als je wat snel werkt en over en weer springt in je DAW, of je in detail wijzigingen aanbrengt en je concentreert, zou mij dat ook storen dat die galm blijft doorklinken...

Cheers,
Exo. :mega:

Als je wat snel werkt en over en weer springt in je DAW, of je in detail wijzigingen aanbrengt en je concentreert, zou mij dat ook storen dat die galm blijft doorklinken...

Ja, begrijpelijk, maar buiten een short-key commando op de bypass of mijn oplossing van boven heb ik geen weet van een andere mogelijkheid in Cubase om dit op te lossen.

Knap vervelend en dit alleen al zou me een reden zijn om 'm buiten te gooien.
Dat is nu wel heel extreem, niet?

Ik vind het heel logisch dat wanneer je op stop drukt het signaal dat nog daar is gehoord wordt.
En als je niks meer wil horen denk ik aan de panic toets.
Maar een optie hiervoor in de voorkeursinstellingen zou dus wel handig zijn.

Hier trouwens een heel thread er over: http://www.gearslutz.com/board/so-m...s-how-do-i-kill-effects-when-i-stop-song.html

Back