Fizmo

Status
Please reply by conversation.
Voor dat geld zou ik een leuk modulair systeem samenstellen.

Het lijkt welhaast een grap? Dit kan toch geen serieuze advertentie zijn?

Een SQ80 voor 400 of een DP 4 voor 275 lijkt mij wat realistischer.. misschien is ie 'n beetje in de war met de Fizmo :D

Gok dat het een typo is, gezien de rest van de prijzen?

Een Fizmo zou in mijn ogen rond de 700,- of zo moeten kosten, afhankelijk van de staat en of de originele power supply vervangen is.
De rackversie is zeldzaam, maar om daar nu het dubbele voor te gaan neerleggen vind ik ook zo'n onzin.

Leuke bak, dat wel..... Ik had altijd wel het idee dat de output level van de Fizmo erg laag was.

Ik heb jaren geleden de Fizmo rack gehad. Behoorlijke tijd in mijn bezit gehad en mijn best gedaan om vriendjes te worden, maar dat is toen niet gelukt.

Op zichzelf is het inderdaad een aparte bak, zowel qua looks en uitvoering als qua sound. Toch kon hij me geluidsmatig onvoldoende bekoren en erger nog, hij had een bug die erg storend was. Als je een geluid aan het maken was en je veranderde sommige parameters, dan gebeurde het regelmatig dat de tuning van de oscillators ineens van slag was. Je geluid was je dan kwijt want als je probeerde te saven dan deed je dat inclusief die foute tuning, en dat was naar ik meen ook niet meer te herstellen. Je moest dan gewoon opnieuw beginnen en hopen dat het niet nog een keer gebeurde.

Heel gek probleem dus. Uiteindelijk verkocht aan iemand die beweerde al jaren een Fizmo rack te zoeken (terwijl hij al twee Fizmo keyboards had staan!) en daar geen moeite mee had :)

Idd.. er zijn maar weinig synthjes die dit kunnen.. soms vaag digitaal maar ook warm analoog-achtig.
't is ook best onvoorspelbaar soms als je door die wavesequence heen scrolled of daar een lfo aan toewijst.. en of 'n arp.. echt vage tripjes zeg maar.. erg lekker om afentoe ff in op vakantie te gaan (oid) :D
't Is iig heel anders dan bv een MW I of II, ook hetzelfde principe van wavesequences...
Korg Wavestation heb ik ook geprobeerd, niet heel lang mee bezig geweest, maar die mist sowieso wat knoppen. Qua sounds en het kunnen tweaken met het pookje gaf het me ook niet echt die wow factor die de Fizmo heeft
Ooit ook es een K5000's aangeschaft.. erg leuk om met die knoppies te spelen.. maar bij lange na niet de chemie die ontstaat als bij de fizmo..)
Qua duistere pads en vind ik een Yamaha Fs1r wel lekker ook.. Hij schijnt dan weer slechte converters te hebben tov van een SY99, maar wat telt is of ie boeit als je er mee bezig bent vind ik.. :)

ik had een fizmo en heb hem - helaas - verkocht.

een van de beste synths voor ambiente muziek. zeer organische sounds. goede modulatie mogelijkheden en hele komplexe soundscapes zijn mogelijk. een yamaha AN1x is een goed alternatief en ook wat ruimer qua mogelijkheden.

2.000 euro voor een fizmo zijn natuurlijk teveel - 700-800 zijn realistischer.

Geregistreerd: 8 juli 2015 Soldeerbout naast de synth... en een bezopen prijs er bij. Wat en grappen maken.

Status
Please reply by conversation.
Back