Motu Ultralite Mk3 outputs

Mini-Error

Ouwe rot
Hallo,

Ik zit met een vraag over de outputs van de Motu Ultralite Mk3.

Ik probeer naast mijn Yamaha speakers ook mijn mix cube aan de praat te krijgen zonder te moeten switchen in Ableton van master out.

Helaas krijg ik dit niet voor elkaar.

Weet iemand hoe ik dit werkend kan krijgen?
Of moet ik hier voor een monitor controller aanschaffen?

In de cuemix console kan dat. Moet je een andere mixbus kiezen, en die kan je dan vervolgens routen naar je mix cube.

Kan je dat misschien uitleggen hoe ik dat moet doen?

Ben namelijk niet zon fan van de cuemix.

Ik heb heb mijn Yamaha speakers in de main out zitten en de mix cube in 3/4 out.

Ik weet niet hoe het zit bij de Ultralite, maar omdat Motu maar één driver levert zal het niet heel veel anders zijn dan voor de 828 die ik heb.

Ik heb in de dock een panel om direct de default out te kunnen schakelen. Dat is onderdeel van de MOTU Audio Setup. Bijgaand screenshot van de Mac. Ik neem aan dat de onder Windows een soortgelijke utility meelveren.

Ik schakel de main out daarmee bijvoorbeeld door naar een stereo in op de mixer, met twee kliks.

Attachments

• motupanel.png
    motupanel.png
    154,1 KB · Bekeken: 125
bedankt voor het mee denken

Maar ik krijg steeds meer het gevoel dat dit gewoon niet kan.
Zelf heb ik nu echt van alles geprobeerd en het begint me behoorlijk te irriteren. :stupid

Ik hoop dat iemand mij het in stappen kan uitleggen in de Cue Mix.

Kijk, zie hier een screenshot:

mix_large.jpg

Kijk bij [mixes].. je kan op dat pijltje van die tab klikken, en dan kies je een nieuwe mixbus. Van die mixbus zet je de output op een andere als die bij je eerste mixbus. Bij de screenshot zie je bij de laatste fader BUS3 staan, en daar onder kan je een andere output kiezen.

Op deze manier kan je een input naar alle outputs routen, op allemaal verschillende mix bussen. Ik gebruik m'n Motu zo als processor voor PA. Bus 1 is dan sub, bus 2 is laag en bus 3 is hoog. Werkt als een trein!

Bedankt voor de screenshot.
Even voor de goede orde als ik nu bij mix bus Main 1-2 ga in de tab.
Dan moet ik toch daar onder de Fader als volume kunnen bedienen?

Jazeker. Je hebt diezelfde mixer, met dezelfde inputs. Je kan dan per bus een output maken.

Heheh, ho is effe, ik heb je verkeerd begrepen, of ik zat niet op te letten. Wat ik schrijf is alleen als je de Motu als mixer gebruikt, niet als alleen output.

Ken je niet iets met die monitor output? Ik ben het effe kwijt hoe ik dat deed..

:)

Maar het is toch al best vreemd dat ik de blauwe volume meter niet zie in de fader bij bus 1 als main 1-2.

Maar als ik de monitors selecteer krijg ik geen direct uit.

Je ziet ze als het goed is wel in dat schermpje rechts met die blauwe metertjes allemaal.

Dat klopt.
Alleen zie ik geen meter weergeven als ik een analog selecteer.(alleen de main dan)
En ik zou ik mijn screenshot volgens mij dan toch ook op bus 2 bij de faders te zien moeten zien om dat ik main 1-2 heb geselecteerd.

Opgelost.

In het verleden kreeg ik nooit een reactie van Motu.
Toch nog een keer geprobeerd en nu binnen 24 uur een reactie:

If you want to split a single signal to two sets of outputs on the
> UltraLite, open the MOTU Audio Setup software. Set the Main Out
> Assign menu to Analog 1-2. Assign Ableton to Analog Outs 1-2 and the
> signal will show up on the Main Outs as well as Analog 1-2.
>
> If you want to use CueMix, connect a cable from the S/PDIF output back
> to the S/PDIF input on the UltraLite. Assign the output of Ableton to S/PDIF.
> In CueMix, the S/PDIF inputs can now be routed to any combination of
> outputs.

Die onderste zou niet werken met analoog.

Back