plugje afgebroken

HansM

Ingeburgerd
Allereerst dank aan de posters in dit subforum voor alle tips en adviezen.

Nu heb ik het volgende voor elkaar gekregen: Bij mijn hoofdtelefoon gebruik ik een verloopplugje (zo'n standaard goudkleurig plugje van 1/8 naar 1/4 jack). De laatste keer dat ik dacht dat ik de plug uit mijn TR-626 trok, bleken de twee stukjes van het topje te blijven steken. Dus afgebroken bij een van de plastic isolatieringetjes.

Ondertussen heb ik een van de stukjes eruit gepeuterd, maar heb geen idee hoe ik het laatste eruit moet krijgen. Ik heb de TR-626 al open gehad, maar de huls voor die stekker is helemaal gesloten, dus van binnenuit kan ik er niet bij... Los solderen en evt vervangen doe ik natuurlijk ook liever niet, als het niet nodig is...

Hoe pak ik dit aan?

--Hans

als de jack idd helemaal gesloten is zal het behalve vervangen lastig worden denk. Waarschijnlijk heb je met een pincet ook niet genoeg ruimte om het tipje eruit te krijgen.

Bedankt voor de adviezen, ik ga er vanavond mee aan de slag.

Die onthoud ik voor de volgende keer.

Ik dacht dat ik al een status update had gegeven, maar had kennelijk nog niet gepost: toen ik er weer mee aan de gang ging, kon ik het stukje van de plug niet te pakken krijgen... Het bleek er zelfs niet in te zitten.

Vanavond snapte ik waarom, toen ik een hoofdtelefoon in mijn gitaarversterker wilde inpluggen. Daar was het gelukkig snel uit te wippen.

Bedankt voor het meedenken en de adviezen!

Die onthoud ik voor de volgende keer.

Ik dacht dat ik al een status update had gegeven, maar had kennelijk nog niet gepost: toen ik er weer mee aan de gang ging, kon ik het stukje van de plug niet te pakken krijgen... Het bleek er zelfs niet in te zitten.

Vanavond snapte ik waarom, toen ik een hoofdtelefoon in mijn gitaarversterker wilde inpluggen. Daar was het gelukkig snel uit te wippen.

Bedankt voor het meedenken en de adviezen!

Ik snap het niet. Hoe heb je 'm er nu uitgekregen?

De huls voor die plug in de gitaarversterker was min of meer open... dus met een schroevendraaiertje kon ik hem van achteren uit eruit duwen.

Toen ik de hoofdtelefoon uit de gitaarversterker had getrokken en in de 626 stopte, had ik dus helemaal niet naar de plug gekeken, en gewoon een kapotte plug erin gestopt. Slordig, maar ja...

Het is mij ooit gelukt met een kleine schroef.
Die draai je in de afgebroken jack en dan trek je hem eruit

Back