piep in kickdrum

connected

Stamgast
Bekijk bijlage piepende kickdrum.wav
Als ik met audacity een opname maak van 1 van mijn drummachines (volca beat, mfb522)dan hoor ik bij het afluisteren een pieptoon in de kickdrum. Hoe komt dat? Ik gebruik een USB mixer en de computer is verbonden met een USB kabel naar de mixer . Wat ook vreemd is aan audacity dat het input volume erg laag moet, 0.03 op een schaal van 1.00 weet niet of dat normaal is?

Wat voor USB mixer is het? Hoor je het alleen bij een kick of ook bij andere geluiden?

Het klinkt alsof de bitdiepte te laag is. Wat zijn je sample settings? Je audiacity volume omlaag moeten zetten suggereert dat er ergens een gain setting fout staat.

Een Allen&heath zed10 fx. Ik hoor het alleen bij de kick..... Waar kan de sample settings vinden? Bij kwaliteit staat sample rate op 44100 hz met 32bit float ?

Ik gebruikte ooit als geluidskaart een A&H xone 4D, die had niet bij de opname een piepgeluid maar bij het afspelen altijd. Het had geen invloed op je muziek maken en je hoorde het pas als je het volume (zonder muziek aan) hard zette. Het kan ook gewoon ruis door electriciteit zijn, aarde, loops etc.. er zijn studio's waar je de gekste dingen hoort (of staan vlakbij zendmasten of wat niet) maar piep of brom in je opname is kut en daar moet je wel de bron van opzoeken.

Ik heb het al opgelost. Bij Eigenschappen van de microfoon stond het bij -luisteren -niet goed

Back